BF maj 2022
Jag är nu i vecka 9 (8+1) och känner mig stundtals överkörd av en lastbil.. trötthet och illamående om jag inte äter ofta. Jag vägde mig imorse och har gått upp två kilo på 3-4 veckor, känns inte alls bra! Orkar inte heller träna och försöker kämpa mig ut på promenad. Är inte överviktig sedan tidigare utan normalviktig. Hur känner ni andra? Orkar ni träna och vad i så fall? Känner mig sååå lat och dålig.
Är väl ganska normalviktig sen innan med lite kärlekshandtag hehe. Rör mig någorlunda som vanligt, har ett rätt fysiskt jobb och cyklar till och från jobbet. Men det finns ingen ork för gym längre. Men måste börja snart för min foglossning kommer krypande och den blir bara bättre om jag tränar.
Alla går upp olika i vikt, vissa går upp nästan alla sina gravidkilob under första halvan av graviditeten medans andra Börjar gå upp först efter halva graviditeten. Och sen allt däremellan :) småätande kan absolut hjälpa till. Vet i min första graviditet fick jag craving på nutellamackor. Åt Max 1 om dagen men under de fyra veckorna jag gjorde det gick jag upp 40% av min kilon. Men det va det värt för de där mackorna hehe :)