• Anonym (Hansomskämms.)

Snälla hjälp, otrogen sambo.

Hej allihop.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja men. Jag såg att av min sambos arbetskamrat hade skrivit till henne. I meddelandet stod det tack för igår det var mysigt(afterwork). Hon svara med en smiley och inget annat, därefter skrev han "Jag kommer sakna dig".

Det var en skumm dialog och jag fick en tydlig känsla att hon raderat deras konversation innan och kanske även nått meddelande däremellan. När jag konfronterade henne så sa hon att det vara var en kollega. Under sommaren har jag ställt fler frågor och det visade sig att hon ljög om en hel del detaljer. I början sa hon att dem skrivit till varandra i 2 v men senare sagt att det var några månader. Sen sa hon att hon bara skickat en bild till han.

Efter att jag påpekat att jag kan se vilka bilder hon skickat om jag får tillgång till deras chatt erkände hon att det var fler selfies.

Hon sa för bara några dagar sen att dem gjorde ett ärende på jobbet tillsammans. Ävem att de hade gått arm i arm hem från afterworken och att kvällen avslutades med att han gav henne en puss på kinden.

Hursomhelst så har jag försökt förlåta henne. Hon har varit väldigt ledsen och det har varit många kvällar med att hon gråter och säger att hon ångrar det hon gjort. Hon nekar fortfarande till att dem har gjort något mer fysiskt och att hon bara uppskattade att bli beundrad av honom.

Eftersom hon har varit så ledsen och eftersom barnen car hemma så har jag försökt få henne att må bättre. Vi har kommit varandra nära när jag tröstat henne och vårat sexliv är något helt annat nu. Vi testar nya saker, nya ställningar, hon har sagt att hon vill ge mig en lapdance osv. Det som är skrämmande är att enligt henne så var hennes upplevelse att nästan förlora mig en trigger till att öppna upp sig mer sexuellt. Vi har två barn och varit tillsammans hela vuxna livet. Så det är extremt konstigt att ha sex med henne på detta sätt. Jag gillar det ibland men hjärnspöken är där då och då.

Vi har en fantastisk relation i övrigt och jag vill ärligt talat inte lämna henne pga att jag att jag inte vill att mina barn växer upp med ett vv liv. En sak är jag säker på är att jag vet att om det inte vore för barnen så hade jag lämnat.

Min fråga är, har ni varit med om något liknande? Han ni tips att ge?

• Svar på tråden Snälla hjälp, otrogen sambo.
  • Anonym (Hansomskämms.)
    Anonym (FYI) skrev 2021-08-16 23:41:55 följande:

Ts...en undran bara. Jobbar hon på kontor? Hur ser era liv ut? Vanligtvis jobbar man, och när arbetsdagen är slut åker man hem. käkar middag, kollar TV (Svenssonliv).
    Är det mycket övertid eller aw, kundbesök osv? Vanligt att komma hem typ 20.00 eller senare?
    T.ex. När var hon hemma då hand i hand, kindpuss aw var. Visst fanns det möjligheter att något mer fysiskt hände då. Ett ypperligt tillfälle. Men annars. Även om det förekommer, tror inte jag det knullas så mycket på arbetstid eller på lunchrasten. Då måste det finnas ett ställe där man tror/vet att man kan få vara ifred.
    Visst, vill man, hittar man säkert tillfällen. Men har du inte märkt något?
    Varför "Jag kommer att sakna dig"? Har hon någon förklaring till det?

Jag kan hålla med många ovan som tror att mer har hänt som du inte fått reda på. 
    Frågan är bara vad. Själv skulle jag må jävligt dåligt, och hade nog inte kunna släppa det.

Hon har ett jobb där hon kan sluta timmar innan schemat beroende på hur det ser ut på jobbet. Ibland kan hon sluta timmar innan schemat. Den senaste kvällen kom hon hem vid 03. Det har varit fler afterwork under denna våren än innan. Men hon har även börjar träna regelbundet och införskaffat nya kläder, fixat naglar etc på en nivå hon inte gjort innan. Hon förklarar detta genom att hon vill vara fin för mig, bara mig ... 

Jag mår fruktansvärt dåligt, om som jag sa innan så är min magkänsla att hon ljuger. Men jag kan inte bevisa något förutom det jag läst. Han har inte skrivit till henne sen somras men då hade hon blockerat honom. Senast förra fredagen tog jag bort blockeringen på messenger så om han skrev så skulle jag kolla deras delade filer.  
  • Anonym (Hansomskämms.)
    Anonym (VS) skrev 2021-08-17 08:06:04 följande:

Vill inte strö salt i såren men som några andra här så tror jag mer har hänt än hon berättat för dig.
    Jag menar, en kindpuss efter en AW!
    Två personer som har textat varandra i flera månader och byggt upp en sexuell spänning ger inte varann en kindpuss efter alkohol och en kväll, man kysser och hånglar! 

Det nya sexlivet har hon sagt varifrån det intresset kommer (speciellt om nya saker introducerats som innan var no-no)?

Tror tyvärr inte du kommer få reda på nånting mer genom att fortsätta fråga din sambo. Snart kommer hon be dig att "släppa det där för det är överspelat".
    Vet du vem kollegan är? 
    Vågar du kontakta honom för att få fler svar?

Jag vet vem kollegan är, detta kanske inte hör till och jag kanske skriver detta för att skydda mig själv lite men. Han ser inte bra ut alls, jag känner att jag är med mycket marginal snyggare än honom. Självklart betyder det inget i sig, han kan ha charmat henne och han kan ha fallit för hans personlighet. Jag vet inte, mitt i allt detta händer det som man inte kunde föreställa sig. All min manlighet försvinner. Jag är inte rädd att prata med han men, skulle han säga att dem har haft fysisk kontakt vet jag inte om jag skulle kunna hålla mig från att använda våld. Jag är absolut ingen våldsam person och senaste jag slogs med någon var en 10år sedan. 

Det nya sexuella säger hon har kommit för att hon inte tidigare vågat göra vissa saker och rädslan att förlora mig har bidragit till en större lust och med det vågar hon nu. 
    Det är mycket som jag velat testa innan och nu känns det helt naturligt. Vi har riktigt bra sex nu men det är som jag sa innan. När som helst och under sexet kan det komma hjärnspöken som bara sätter stop för det som händer.
  • Anonym (Hansomskämms.)

Det är som många säger, sexet kommer släppa. Även dem intensiva känslorna och all gråt. Men jag vet inte hur jag ska gå vidare. Just nu så rullar allting på, hon har börjat jobba igen sen måndags. Barnen har börjat skolan och nu kommer vardagsrutinerna tillbaka. Skola, träning, matcher etc. Enligt henne har dem inte träffats på jobbet än, vilket betyder att hon inte haft kontakt med honom sedan jag upptäckte otroheten. 

Jag känner mig så jävla omanlig, på ett sätt vill jag bara be henne fara åt helvete, söka upp snubben och slå ihjäl han. Men sen kommer förnuftet, det kan ha varit hon som påbörjat allt, men det kan även vara så som hon säger. Att det bara var månader av flörtande. Hon säger dock fortfarande att hon inte har flörtat med honom utan att det är han som skrivit att hon är vecker, fin etc. 

Vissa dagar är mycket jobbigare än andra, just nu vill jag bara supa ner mig. Ibland känner jag att jag ska lita på det hon säger och jag ser hur mycket hon älskar mig och vill ha kvar mig. Andra dagar som idag blir jag lika äcklad av henne som av mig själv. Jag känner mig så naiv och det blir svårt att få ihop något vettigt resonemang på hur jag ska känna eller hur jag ska agera. 

Jag skäms verkligen, det känns inte rätt.  

• Anonym (jaha)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-18 12:50:47 följande:

Det är som många säger, sexet kommer släppa. Även dem intensiva känslorna och all gråt. Men jag vet inte hur jag ska gå vidare. Just nu så rullar allting på, hon har börjat jobba igen sen måndags. Barnen har börjat skolan och nu kommer vardagsrutinerna tillbaka. Skola, träning, matcher etc. Enligt henne har dem inte träffats på jobbet än, vilket betyder att hon inte haft kontakt med honom sedan jag upptäckte otroheten. 

Jag känner mig så jävla omanlig, på ett sätt vill jag bara be henne fara åt helvete, söka upp snubben och slå ihjäl han. Men sen kommer förnuftet, det kan ha varit hon som påbörjat allt, men det kan även vara så som hon säger. Att det bara var månader av flörtande. Hon säger dock fortfarande att hon inte har flörtat med honom utan att det är han som skrivit att hon är vecker, fin etc. 

Vissa dagar är mycket jobbigare än andra, just nu vill jag bara supa ner mig. Ibland känner jag att jag ska lita på det hon säger och jag ser hur mycket hon älskar mig och vill ha kvar mig. Andra dagar som idag blir jag lika äcklad av henne som av mig själv. Jag känner mig så naiv och det blir svårt att få ihop något vettigt resonemang på hur jag ska känna eller hur jag ska agera. 

Jag skäms verkligen, det känns inte rätt.  

Att känna sig omanlig är naturligt för sett ur ett instinktivt perspektiv (alltså grottmänniskan i dig) så innebar ju hennes svek att hon valde bort dig för en starkare rival. Men vi lever ju inte längre i stenåldern och vi är inte längre ihop för artens överlevnad och hon valde att knulla den andra av egoism, för att kunna äta kakan och ha en kvar ha kvar både dig och tryggheten och spänning med den andra.

Att du känner dig äcklad av henne är för att ja, hon betedde ju sig jävligt äckligt mot dig. En sida av dig försöker rationalisera bort detta och hålla det borta ur tankarna för att det inte lirar med vad du vill tro om henne, men fakta är ju fakta och det hon gjorde går liksom inte att sudda bort. Verklig förlåtelse är inte att rationalisera sönder det som skett till något hanterbart och litet som är lättare att förlåta, verklig förlåtelse är när man förlåter hela skiten i hela sin vidrighet.

Och naiv har du ju varit som litat blind på henne, men vi är ju alla naiva när vi älskar någon och litar på någon. Det hör ju liksom till att när vi släpper någon nära så släpper vi guarden och gör oss fullständigt sårbara. Det tragiska i det är snarare varför hon missbrukade ditt förtroende istället för att uppskatta den och värna om den?

Du har inget att skämmas för, du har liksom gjort allt man normalt gör med någon man älskar och litar på. Den enda som har något att skämmas över är hon eftersom det är hon som inte har besvarat din kärlek och förtroende med samma mynt utan missbrukat den.

Tyvärr har du gjort samma misstag många gör i din situation, du förlät för tidigt, vilket inneburit att hon inte behövt kämpa för att behålla dig eller behövt kämpa för att reparera de skadorna hon åstadkommit, eller hjälpa dig med att reparera ditt skadade självkänsla och sårade känslor utan drog sig undan för att rädda sig själv och lämnade dig i sticket och lät dig sköta det själv. Det är du som sprungit omkring och försök få henne att må bättre, när det borde varit tvärtom.

Tänk efter, hur hade du reagerat om du slagit sönder någon du påstår dig värna om? Hade du gjort allt för att hjälpa personen, kosta vad de vill eller hade du bara dragit dig undan i skam och låtit personen kräla sig fram på egen hand och låtit personen trösta dig från dina skuldkänslor?
  • Anonym (Oacceptabelt)
    Anonym (Get real) skrev 2021-08-17 17:22:55 följande:

På det HÄR forumet händer det inte eftersom det inte modereras. Vilket du kan antas vara glad över och anledningen till din existens här och inte på andra forum?

Tumme upp för den
  • Anonym (Kimchi)

Nu behöver sätta er ner och prata igenom detta. Igen. Men ännu hellre ta några gånger med familjeterapi. Där nu är tvungna att lyssna på varandra och så klart tala om hur ni känner det. Utan påhopp, drama och en massa gråt. Lägga er i vinn om att förstå varandra. Göra en handlingsplan om hur ni går vidare. Hur ni bygger en ännu stabilare relation och lägger det här bakom er. Eller faktiskt väljer att separera men på klara grunder. Inte på misstanke och antaganden. Korten på bordet.

Viktigt att förmedla drömmar och önskemål om relationen. Att ni är överens och samarbetar.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Get real) skrev 2021-08-17 17:22:55 följande:

På det HÄR forumet händer det inte eftersom det inte modereras. Vilket du kan antas vara glad över och anledningen till din existens här och inte på andra forum?

Jo jag har förstått att du gärna vill att alla bara ska skriva det du vill och som du vill annars är det jätte jätte fel.

Men som jag skrev, detta är inte din tråd och du är inte moderator så du får helt enkelt gilla läget eller sluta läsa. Det är väl inte så svårt att förstå?
  • Anonym (Oacceptabelt)
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-20 14:36:49 följande:

Jo jag har förstått att du gärna vill att alla bara ska skriva det du vill och som du vill annars är det jätte jätte fel.

Men som jag skrev, detta är inte din tråd och du är inte moderator så du får helt enkelt gilla läget eller sluta läsa. Det är väl inte så svårt att förstå?

Detsamma. Jag har också förstått att du jaha " gärna vill att alla ska skriva det du vill annars är det jätte, jättefel. Det här är inte din tråd och du är inte moderator så du får helt enkelt gilla läget eller sluta läsa. Det är väl inte så svårt för dig heller att förstå?"

Ha ha...

.
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Hansomskämms.) skrev 2021-08-16 15:31:46 följande:

Hej allihop.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja men. Jag såg att av min sambos arbetskamrat hade skrivit till henne. I meddelandet stod det tack för igår det var mysigt(afterwork). Hon svara med en smiley och inget annat, därefter skrev han "Jag kommer sakna dig".

Det var en skumm dialog och jag fick en tydlig känsla att hon raderat deras konversation innan och kanske även nått meddelande däremellan. När jag konfronterade henne så sa hon att det vara var en kollega. Under sommaren har jag ställt fler frågor och det visade sig att hon ljög om en hel del detaljer. I början sa hon att dem skrivit till varandra i 2 v men senare sagt att det var några månader. Sen sa hon att hon bara skickat en bild till han.

Efter att jag påpekat att jag kan se vilka bilder hon skickat om jag får tillgång till deras chatt erkände hon att det var fler selfies.

Hon sa för bara några dagar sen att dem gjorde ett ärende på jobbet tillsammans. Ävem att de hade gått arm i arm hem från afterworken och att kvällen avslutades med att han gav henne en puss på kinden.

Hursomhelst så har jag försökt förlåta henne. Hon har varit väldigt ledsen och det har varit många kvällar med att hon gråter och säger att hon ångrar det hon gjort. Hon nekar fortfarande till att dem har gjort något mer fysiskt och att hon bara uppskattade att bli beundrad av honom.

Eftersom hon har varit så ledsen och eftersom barnen car hemma så har jag försökt få henne att må bättre. Vi har kommit varandra nära när jag tröstat henne och vårat sexliv är något helt annat nu. Vi testar nya saker, nya ställningar, hon har sagt att hon vill ge mig en lapdance osv. Det som är skrämmande är att enligt henne så var hennes upplevelse att nästan förlora mig en trigger till att öppna upp sig mer sexuellt. Vi har två barn och varit tillsammans hela vuxna livet. Så det är extremt konstigt att ha sex med henne på detta sätt. Jag gillar det ibland men hjärnspöken är där då och då.

Vi har en fantastisk relation i övrigt och jag vill ärligt talat inte lämna henne pga att jag att jag inte vill att mina barn växer upp med ett vv liv. En sak är jag säker på är att jag vet att om det inte vore för barnen så hade jag lämnat.

Min fråga är, har ni varit med om något liknande? Han ni tips att ge?

Jag har varit i samma situation. Ett tips om ni älskar varandra och hon verkligen inte kommer att göra något mer snedsteg är att förlåta och glömma. Mitt x va otrogen och jag försökte förlåta och glömma, men började tänka mer på det. Det slutade med att jag hämnades och gjorde samma sak, sen kändes det bra. Men relationen blev sämre och sämre och vi gled väl isär, hon va otrogen igen och sen va det slut. Men idag flera år senare när vi pratat om det så ångrar vi oss på nåt vis, att det kunde bli så. Men nu är det för sent, båda har nya familjer.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Oacceptabelt) skrev 2021-08-20 15:14:10 följande:
    Detsamma. Jag har också förstått att du jaha " gärna vill att alla ska skriva det du vill annars är det jätte, jättefel. Det här är inte din tråd och du är inte moderator så du får helt enkelt gilla läget eller sluta läsa. Det är väl inte så svårt för dig heller att förstå?"

Ha ha...

.
    Japp jag skriver vad jag tycker om ämnet, jag sitter däremot inte och förklarar för andra vad de får eller inte får skriva. Att tycka olika är inte riktigt samma sak som att försöka tysta meningsmotståndare

Men jag förstår att du håller med eftersom om du är den jag tror att du är gjort likadant i andra trådar och där har jag påpekat för dig exakt samma sak jag påpekade för herr/fru moderatorwannabe här vilket verkar varit en väldigt öm tå för digFlört

Både du och get real verkar ha jävligt svårt för att andra inte tycker som ni och ska genast försöka få dem att hålla tyst med vilka medel som helst. Vilket såklart är ett jävligt omoget och väldigt korkat beteende i ÖPPNA trådar.
Svar på tråden Snälla hjälp, otrogen sambo.