• S23

Tacka nej till bröllop pga graviditet?

Ellendellen skrev 2021-08-16 12:55:35 följande:

Oj glömde visst skriva varför jag inte vill gå. Min sambo är fullvaccinerad och jag har tagit första dosen så är inte så rädd för att bli smittad. Bröllopet är ingen stor tillställning och följer alla restriktioner. Jag är trött, illamående, känner inte brudparet och måste komma på ursäkter att inte dricka. Kommer helt enkelt inte ha kul.

Till att dricka skyller dumpa ayy du äter antibiotika.

Om du inte vill gå så säger ni att barnvakten blivit sjuk och till barnvakten säger du helt enkelt att ni ändrat er och att bara din partner ska på bröllopet
  • S23
    Drottningen1970 skrev 2021-08-16 15:03:36 följande:

Anledningen till att även fullvaccinerade ska fortsätta hålla avstånd etc är att de fortfarande kan få och föra smitta vidare till ovaccinerade även om de själva får milda eller inga symptom. De flesta verkar inte att förstått detta.

Du är i riskgrupp på grund av graviditet och i princip oskyddad mot den dominerande deltavarianten. Din sambo bör inte heller gå.

Precis.

Som jag förstått det sprider en fullvaccinerad person lika mycket virus av deltavarianten som en ovaccinerad sprider ?vanliga? Corona,

Inga källor på detta utan är bara vad jag hört
Svar på tråden Tacka nej till bröllop pga graviditet?