Inlägg från: Anonym (i) |Visa alla inlägg
  • Anonym (i)

Måste jag tvätta om tvätten?

Självklart hade jag inte tvättat om tvätten! Tänk på miljön! På din tid! Så sjukligt onödigt. 

Sen är du nog inte en sådan van tvättare, vet du hur ofta örngott och små handdukar (eller stora) hamnar inne i påslakanet om de tvättas ihop? Typ varje gång!

Du kommer märka med tiden att vid varje tvätt lyckas något hamna inne i påslakanen, det är väl bevis på att de "virvlat runt" tillräckligt eftersom de inte placerades där från början?

• Anonym (i)
    KittyK80 skrev 2021-08-15 21:24:20 följande:
    Håller med. Knappast så att de tvättar kroppen och håret i 90 grader, så vad är meningen med att lakanen och trosor ska tvättas i 90 grader när man sedan har sin kropp direkt på lakanen.
    Tvätta trosor i 90? Gör folk verkligen det? Håller med om att det är sjukt och inte direkt skvallrar om sunt förnuft.

Då måste man snott trosor från sjukhus, de är ju de enda som tål 90-tvätt. I mina står det max 40.
    Tids nog, eller direkt, så sabbar man ju sina kläder om man inte följer tvättråden. Allt går ju däremot att tvätta i 30-40.

.............

Jag har aldrig tvättat NÅGOT på 90 grader. I hela mitt liv!
    Har inte varit förkyld på 4 år (fast nu börjar jag tycka att det är sjukt länge, det är faktiskt bra med lite feber emellanåt).
    Har inga hälsoproblem. Byter inte lakan ens varannan vecka. Kanske någon gång i månaden (örngott byts oftare), men så sover jag påklädd också.
  • Anonym (i)
    KittyK80 skrev 2021-08-15 21:24:20 följande:
    Håller med. Knappast så att de tvättar kroppen och håret i 90 grader, så vad är meningen med att lakanen och trosor ska tvättas i 90 grader när man sedan har sin kropp direkt på lakanen.
    Bra och klarsynt inlägg förresten!
  • Anonym (i)
    Anonym (H) skrev 2021-08-15 21:21:56 följande:

Man tvättar dock inte med tvål. Utan tvättmedel. tvättmedel behöver sköljas noga, och det gör det inte om lakanet är inne i påslakanet under sköljning. Och tvättmedel kan irritera hud och ögon. 

Och bakterier kan orsaka inflammation i hud och ögon.

Och det finns även bra bakterier som hjälper till att läka sår och hindrar hud och ögon från att inflammeras..
  • Anonym (i)

Har ts förresten hört talas om tvättpåsar?

Som man lägger behåar i och tvättar. Det går precis lika bra att använda ett örngott som tvättpåse om man inte hittar någon när man behöver den.

• Anonym (i)
    moaguuun skrev 2021-08-18 07:39:01 följande:
    Har du det roligt? Brukar du komma med nedlåtande kommentarer i allmänhet också eller är det bara på internet? Genuint nyfiken.
    Jag ser inget nedlåtande i de kommentarerna.

Lite ironi bara..
Svar på tråden Måste jag tvätta om tvätten?