Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Ägglossning efter uteblivet missfall och abort

Mycket vanligt med utebliven äl efter så pass sent m.f. Exakt samma veckor som mitt första. Jag blödde 2,5 vecka och mensen kom 4 veckor efter det- ingen äl alltså. Cykeln därpå kom äl som vanligt.

• Jag är bara jag
    Frufröken1 skrev 2021-08-13 21:04:37 följande:
    Jaså? Det visste jag inte. Gynekologen sa att ägglossningen brukar komma igång 2-3 veckor efter aborten. Men då kanske inte det stämmer?

Blödde du rött i 2,5 veckor? Eller brukar det bara komma brunt på slutet?
    Nej, vid m.f/MA efter v.10 blöder man ju ofta minst 2 veckor för det första (mitt "rekord" är 7! veckor efter MA v.14) och äl är ofta utebliven så det stämmer inte. Jag blödde bara brunt på slutet, minns inte exakt hur länge.
  • Jag är bara jag
    Frufröken1 skrev 2021-08-13 21:23:46 följande:
    Gäller det trots att embryot dog i vecka 7? Då fick jag verkligen inte rätt info hos gynekologen. Fy vad jobbigt det låter att blöda så länge som du gjort. Hoppas det går lite fortare för mig såg så mycket fram emot den där bebisen!
    Ja, mitt foster dog v.7 och var inte ens synligt v.11 när allt kom ut. Det är liksom att man gått så pass länge som spelar in. Slemhinnan har byggts upp och kroppen inget fattat. 7 veckor är extremt ovanligt. Jag fick piller som stoppade blödningen till slut. Mitt 3:e m.f blödde jag 4 veckor, men då var det tvillingar.
Svar på tråden Ägglossning efter uteblivet missfall och abort