• Juli1990

BIM September

piiiggeliiin skrev 2021-09-02 15:35:36 följande:
    Jag hoppas att tempen stiger så kan jag släppa den tanken iallafall.. dock tycker jag att tempen är lägre nu när det blivit kallare ute så den ligger lägre än vanligt, har du samma som tidigare perioder?

Ok, brukar du ha mer eller mindre känningar än nu? jag brukar ha mer så därför jag nojar ..

Jag ville ju precis som du ta igen den "förlorade dagen" som vi missade på dag två av maximal så igår fick vi till det och sedan hoppas jag på idag också ifall det nu skulle visa sig att jag har ÄL senare än vad det NC och clearblue indikerar. :P

Håller tummarna för det! Jag instämmer, men har varit väldigt mycket lägre (någon morgon tidigt låg den på 35 något, galet). Idag var den dock upp lite högre än de andra dagarna så vet inte om det kan börja indikera att ÄL är idag eller imorgon typ.

Jag brukar nog ha mindre känningar ja, brukar tyvärr inte känna alls mycket (eller inte vad jag reflekterat över), hur brukar du känna? 

Det låter väl jättebra, tror stenhårt på Er :). När har du BIM sa du? Får jag fråga hur gamla ni är?:)

• Juli1990
    piiiggeliiin skrev 2021-09-02 17:18:22 följande:
    Ägglossningen brukar jag känna typ som lite lätt mensvärk från sidan (typ nära ljumsken) som kommer och går. Däremot så är det ju inte jätte påtagligt då jag inte ens hade noterat detta förrän jag började sätta mig in i värden av ägglossning haha.. 

Så skönt att du har symtomen som också kan bekräfta det som NC förutser + att ÄL peakat! Det blir som en bekräftelse på att det fungerar som det ska! :D 

BIM 12/9 enligt NC.. men kan vara så att den är en dag senare eftersom den kom en dag tidigare senast. Jag är 33 år så liiite äldre än dig, men kanske myyycket äldre när det kommer till fertilitet, det ska ju tydligen gå utför snabbt.. uhh. Min sambo är 34. Hur gamla är ni? 
    Jag förstår, har nog också känt lite dem symtomen och inte heller känt efter innan jag ens försökte bli gravid.. :). 

Nu har min temperaturökning börjat komma i alla fall, hade 36.40 imorse (låg på runt 36.0 tidigare eller ännu lägre), så förmodligen hade jag ÄL i onsdags, igår eller kanske idag). Vi får helt enkelt se var det landar, men tycker ändå det känns OK med mys: lördag-tisdag sedan försök (ej utlösning) i onsdags och det blev även ett fulländat ligg igår kväll, så vi får hålla tummarna att det räcker.

Jag förstår! Så spännande, snart dags då :). Vi båda är 31, men det behöver ju absolut inte innebära något, ni kan ju lika gärna vara superfertila. Det är väl över 35 det går ner något? 

En allmän fråga som jag försökt läsa på om.. hur tänker ni med alkohol i rimliga mängder efter ÄL? jag är bjuden på AW ikväll och Kräftskiva imorgon och har tänkt dricka lite rimligt, men är rädd att något förstörs? Orkar dock inte begränsa mig för mycket om detta tar tid.. tacksam för svar!
  • Juli1990
    Dalarna91 skrev 2021-09-02 18:26:13 följande:

Då ska jag har ÄL idag. Har haft bra med sex, lördag-måndag, inget igår. Men sex nu på morgonen.

Har aldrig riktigt känt min ÄL men har börjat vara mer medveten om ändring på flytningar osv. Har märkt att jag har lite mer flytningar men inte sån som man kan göra bro utav. Har haft igår och idag tryck över livmodern och inbillar mig stickning vänster sida.

Jag blir bara så frustrerad att inte veta till 100%. Blir tokig på mig själv.

Har druckit Vetegroddsolja, som smakar skit för att läst de ska vara bra. Så hoppas på resultat

Härligt att höra! Då hade vi nog ÄL Samtidigt (förmodar att jag hade igår eller eventuellt idag).

Håller alla tummar vi kan nu :). 
  • Juli1990
    piiiggeliiin skrev 2021-09-03 10:13:39 följande:
    Min temp höjde sig också men inte jätte mycket (igår hade jag 36.10 och idag 36.28).. men innan ÄL så låg jag också straxt under 36. Jag använder även fertily friend appen efter att jag har sett att många kör den + NC och den har bekräftat ÄL 30/8 (CD13) medans NC inte kunnat bekräfta ÄL ännu och ser ut att vilja lägga ÄL 1/9 (CD15) dvs två dagar senare.. så förvirrande.

Då tycker jag ni ändå maxat och fått till det ett bra antal ggr :D Nu håller vi tummarna att övriga "moment" i kroppen klaffar!

Jag resonerar precis som dig att man måste fortsätta leva då man inte vet ifall det kan ta lång tid, känns som att man annars bara lever för en enda sak och det kan ju leda till negativ stress..
    Jag har inte kört på Fertily Friend, kanske ska kolla upp den. Jobbigt att det är så olika :(. Då har vi exakt samma cykeldagar, kul :). Jag har också CD13 den 30/8, men senare ÄL än dig då, hur lång cykel brukar du ha? Hur länge har du kört NC? Svårt att veta.. hur låg ni runt dessa datum?

Ja vi håller tummarna för oss båda :).

Ja precis, jag hoppas att lite alkohol inte ska förstöra för mycket, men det känns viktigt att kunna leva som vanligt och inte få så mycket stress! (även om det inte är lätt).. 
  • Juli1990
    piiiggeliiin skrev 2021-09-03 10:47:11 följande:
    Jag har använd NC sedan förra sommaren och när jag började med fertily friens appen så la jag över information från NC (en månad tillbaka) så kunde jag få mer "information" direkt. Rekommenderar faktiskt att testa då den tar hänsyn till fler parametrar än NC och jag som använder Clearblue advance fertilitetsmonitor kan lägga in även de "höga" dagarna.

Har en cykel på ca 26 dagar +/- 1 dag och fick utslag (maximal) CD13 + 14 och vi fick till det CD 7,9,10,11,13 och 15. 

Baserat på det så hoppas jag ju att ÄL var den CD13 och inte CD15.. har NC hittat din ÄL?
    Bra tips! ska definitivt kolla upp det. Tack!

Det låter väl jättebra, oavsett om du hade ÄL CD13 eller 15 prickade ni ju in det väldigt bra! Håller alla tummar jag kan.

Nej, NC har inte hittat min ÄL än.. står att den tror att ÄL är idag och att fertiliteten är hög idag också, men jag vet inte om jag orkar mysa till det idag igen.. ska dessutom iväg ikväll, åh, tror du att det krävs?

Vi fick till det: cd7,11,12,13,14,16 och idag är det 17 (inget ligg idag so far). Skulle tro att ÄL skedde antingen dag 15,16 eller 17. 
  • Juli1990

Känner mig så orolig nu igen (sällan..). Men enligt NC hade jag ÄL i torsdags och temperaturen ökade i två-tre dagar och nu har den gått neråt och ligger väldigt lågt (36,20 typ), historiskt sätt ligger jag runt 36,60-36,70 på samma dagar (cd22). Jag förstår ingenting.. vad kan vara fel? Tacksam för svar.

• Juli1990
    Juli1990 skrev 2021-09-08 06:15:39 följande:

Känner mig så orolig nu igen (sällan..). Men enligt NC hade jag ÄL i torsdags och temperaturen ökade i två-tre dagar och nu har den gått neråt och ligger väldigt lågt (36,20 typ), historiskt sätt ligger jag runt 36,60-36,70 på samma dagar (cd22). Jag förstår ingenting.. vad kan vara fel? Tacksam för svar.

En bild på cykeln so for!

• Juli1990
    piiiggeliiin skrev 2021-09-08 09:16:47 följande:
    Visst tar du tempen ungefär samma tid varje dag? Tror inte du behöver oroa dig eftersom den ändå gått upp så som den ska.. jag är ju lite inne på det där vi pratade om tidigare att det är lite extra kallt ute mot hur det är normalt den här årstiden, vilket iallafall påverkat min temp. 

Såhär ser min kurva ut nu och den gick ju också ner en aning straxt efter ÄL:

Ja precis, dock gick jag upp tidigare idag för att träna imorse, kanske har något med det att göra men blir ändå orolig. Tycker din kurva ser fin ut då du ligger på stadigt högre temperaturer. 

Hoppas att det är som du säger med temperaturen ute, jag hade ju ändå en höjning vid ÄL. 

Jag var kanske lite för snabb men jag har tänkt försöka boka in en tid för att kolla min sköldkörtel och försöka få till ett blodprov, tänker att det är en viktig aspekt för att kunna bli gravid och att det kan kollas genom ett enkelt blodprov, men det är inte säkert det går att få till. Någon som vet?

• Juli1990
    Summertime skrev 2021-09-08 22:33:51 följande:

Tack :) jag provar igen.

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

2/9 Viola94, 27 år, (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

7/9 Belle 39år (första försöket, fjärde barnet) PLUSSAT

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet) PLUSSAT

10/9 Helni (första försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

16/9 Dalarna91 30 år (3e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

17/9 Nótt 32 år (andra försöket. Första barnet )

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

18/9 fjäril97 24 år ( fjärde försöket, första barnet )

20/9 Summertime 26 år (första försöket, första barnet)

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Bebisverkstad 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

21/9 ksrg8887 33 år (11:e försöket, andra barnet)

22/9 Betula 39 år (3e barnet, andra försöket)

22/9 Andrabarnet 29 år (2a barnet, 7:e försöket)

22/9 EIJ90 30 år (andra försöket, andra barnet)

22/9 Pandarinen, (5e försöket, andra barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

26/9 RoyalCanin (6:e försöket, första barnet)

27/9 Sofgal 25 år (2:a försöket, första barnet)

28/9 Fridahello 25 år (5e försöket, första barnet)

28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)

28/9 Tefat 26 år (2a försöker, första barnet)

29/9 Amanda6747 (ca 13e försöket, andra barnet)

30/9 Viola94, 27 år (femte försöket, första barnet)

30/9 Jo, 34 år (femte försöket, tredje barnet

Anonym (Andrabarnet) skrev 2021-09-08 21:57:25 följande:

Inväntar ju bim nu som borde vara 20e. Är också bjuden på middag hos vänner som brukar innebära en hel del alkohol. Hade ni ställt in, struntat i alkohol eller bara kört? Hehe :)

Jag har mitt andra försök nu och har druckit alkohol trots bim nästa helg, alltså inte supermycket men en rimlig mängd föf middag/kräftskiva. Jag har pratat med flera vänner och min vän som är barnmorska och resonerar att det kan ta tid.. och att man måste leva fram till plusset. Menar dock inte att man ska vara full varje helg, men lite alkohol ibland tror jag inte är någon fara. Men alla resonerar ju som dem vill :)
  • Juli1990
    LakritsHallon87 skrev 2021-09-14 17:53:53 följande:

Hej och Grattis till alla som plussat!! Nu sitter man här och har 2 dagar till BIM o känner sig otålig på att testa, men ska hålla ut till torsdag om inte mensen kommer innan det?känns som en evighet när man längtar så efter ett plus. Helt ärligt så blir man tokig, ena stunden känns det som att mensen ska komma och ena stunden känns det inte alls så:/

Känner samma som dig!! Blir galen. Har bim på fredag och ska iväg på konferens med jobbet torsdag-fredag.. tror jag ska skippa att testa, tror mensen kommer på fredag :( har fått så dålig hy! :(
  • Juli1990

Tog ett test imorse, var 100 på att det skulle vara negativt. Såg ett svagt streck, tog ett digitalt. Kan inte smälta det ????

• Juli1990
    dujagochbebisen skrev 2021-09-28 21:34:52 följande:

Hej! Hoppar in i sista sekund med BIM 30/9. Tycker jag haft helt avsaknad av symptom.. & idag droppade tempen.

Är de någon som haft temp som droppat men ändå visat sig vara gravid?

Sååå många som plussat här - stort grattis! Vad hade alla ni som plussat för symptom? :D

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

2/9 Viola94, 27 år, (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

7/9 Belle 39år (första försöket, fjärde barnet) PLUSSAT

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet) PLUSSAT

10/9 Helni (första försöket, tredje barnet) PLUSSAT

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet) PLUSSAT

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet) PLUSSAT

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

13/9 rosahimmel 25 år (3e försöket, första barnet) PLUSSAT

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet) PLUSSAT

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

17/9 Nótt 32 år (andra försöket. Första barnet )

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

18/9 fjäril97 24 år ( fjärde försöket, första barnet )

18/9 ksrg8887 33 år (11:e försöket, andra barnet) PLUSSAT

20/9 Summertime 26 år (första försöket, första barnet) PLUSSAT

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Bebisverkstad 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet) )PLUSSAT

20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)

20/9 florens91, 30 år (första försöket efter missfall, första barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

22/9 Betula 39 år (3e barnet, andra försöket)

22/9 Andrabarnet 29 år (2a barnet, 7:e försöket) PLUSSAT

22/9 EIJ90 30 år (andra försöket, andra barnet)

22/9 Pandarinen, (5e försöket, andra barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet) PLUSSAT

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

25/9 typ Emma 1b (4e försöket 3dje barnet)

26/9 RoyalCanin (6:e försöket, första barnet)

27/9 Sofgal 25 år (2:a försöket, första barnet)

27/8 CarinEllinor 30 år (4:e försöker, första barnet

28/9 Fridahello 25 år (5e försöket, första barnet)

28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)

28/9 Tefat 26 år (2a försöker, första barnet)

28/9 KeyBorn, 29 år (2:a försöket, tredje barnet)

28-30/9 DrLavernius (6e försöket, 1 MF, första barnet)

29/9 Amanda6747 (ca 13e försöket, andra barnet)

29/9 Malinjoh (2 försöket, första barnet)

30/9 Viola94, 27 år (femte försöket, första barnet)

30/9 Jo, 34 år (femte försöket, tredje barnet)

30/9 Tussilago86, tredje barnet

30/9 dujagochbebisen, 28 år (första försöket, första barnet)

5 dagar efter ÄL hade jag grov tempdrop (började egentligen redan 4 dagar efter) men sedan höjdes den igen dag 6. Sedan höll den sig hög och jag plussade 2 dagar innan BIM! :) hade inga symtom alls innan BIM och tog bara ett test för jag skulle utesluta graviditet då jag skulle iväg på konferens, blev jätteförvånad när det var hyfsat starkt streck!

Håller tummarna att det är en dip för dig också bara :)
  • Juli1990
    Chilins skrev 2021-09-29 09:43:13 följande:

Nu kommer en helt annan typ av stress infinna sig ;) först är det jakten på plus? sen jakten på symptom :) man är aldrig nöjd? försök djupandas dig igenom det också! Jag är i 6+1 och har än så länge bara känt av trötthet så försök att glädjas åt plusset så länge du kan och jaga inte symptom :) tips från en som försöker samma sak efter plusset ;)

Åh känner så igen mig.. först jagande efter pluss och nu gravid i vecka 5+6 är jag ständigt orolig för missfall och nojig över att inte ha något illamående och väldigt lite symtom.. åh..
Svar på tråden BIM September