Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM September

Lägger in mig här!

1/9 Bambi (första försöker, tredje barnet)

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

18/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

23/9 Etaj (första försöket, andra barnet

• Hoppas2022
    Längtar efter Dig skrev 2021-08-28 16:25:42 följande:

Hoppar in här igen. 7e försöket och min menscykel är helt upp och ner. Den har alltid varit 28 dagar. Och nu helt plötsligt tar det tid innan allt rinner ut helt. Ja ja, jag tror att BIM är 20/4 och lägger in mig där. Usch så psykiskt påfrestande detta är alltså. Hur känner ni som försökt länge?

BIM lista:

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

1/9 RoyalCanin (5:e försöket, första barnet)

2/9 Viola94 (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

Jag är med på sjunde försöket denna gång och har sedan tidigare tre barn. Med min andra tog det tre år att bli gravid och med min tredje tog det tio år att bli gravid. Så överlag är jag nog ganska negativt inställd till om jag kommer få en till, känner en viss hopplöshet eftersom jag inte är så ung längre. Jag har lite hopp ändå. Jag läste en artikel där en ivf läkare förklarade att om man har oförklarlig infertilitet så har man ungefär 2% chans varje månad att bli gravid på egen hand. Så det är som att kasta en tärning med 100 sidor varje månad och får man en 1:a eller 2:a så blir man gravid. Jag hade oturen att det tog tio år att bli gravid sist, denna gången kan jag ha turen att få till det snabbare. Jag hoppas verkligen det! Hur lång tid tog det för dig att bli gravid tidigare?
  • Hoppas2022
    Anonym (Jo) skrev 2021-08-29 13:15:44 följande:

Såg detta och tönker jag ska testa 4 dagar innan

Här är länk till en hemsida där man kan se hur många i procent som får positivt från äl+6 och framåt. Det är annorlunda siffror än vad CB anger men ungefär det samma.

www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/
  • Hoppas2022
    Anonym (Jo) skrev 2021-08-29 17:45:03 följande:

Denna verkar inte utgå från testa tidigt?

Där är lite olika funktioner på sidan, man kan kolla statistiken på olika slags graviditetstest och där borde testa tidigt vara med?
  • Hoppas2022
    Längtar efter Dig skrev 2021-09-03 11:33:40 följande:

Oj vad tråkigt att det tog så många år. Vad gjorde att ni väntade så länge med att få hjälp?

Jag har också tre barn sedan tidigare. Första blev till av misstag, andra är planerad och blev till på första försöket efter piller-stopp och tredje blev till under amningen så jag trodde jag var lite mer skyddad då. Men ändå välkommen och önskad.

Så detta med att inget händer efter flertalet försök och även fast jag fått utslag på varje ägglossningssticka är helt nytt för mig. Så känns som det aldrig kommer hända. Min mamma hamnade i klimakteriet vid 35 och jag är 33år så jag är rädd att jag går mot samma öde.

Speciellt eftersom min mens är så konstig och jag blöder lite då och då.

När har du ÄL? Jag väntar på min nu men helt blankt på stickorna.

Vi väntade inte länge med att få hjälp. Vi gjorde utredning då vi försökte få andra barnet vilket visade på oförklarlig sekundär infertilitet. Det var inga fel på oss. Vi kunde ändå gå vidare med ivf men hade inte råd. Istället fick jag ta pergotime under sex månader för att se om det gav effekt. Jag blev gravid månaden efter avslutad kur. Med tredje barnet så började vi försöka direkt efter andra föddes. Men jag hade då bestämt mig för att inte vara så hängiven till det som när jag försökte med andra barnet eftersom jag då mådde fruktansvärt psykiskt dåligt varje månad mensen kom. Så vi levde som vanligt, hade sex under äl, och tänkte mer händer det så händer det annars var vi glada över de två barn vi hade. Med åren dog tanken om ett barn till, trodde jag var steril eftersom jag inte blev gravid trots att vi alltid hade sex under äl. När runt 8 år gått fanns det inte i min verklighet att jag kunde bli gravid och jag planerade för annat i livet. Ytterligare två år senare överraskades jag med ett plus på stickan :) Nu är min son snart 20 månader. Vi har inte använt skydd sen han föddes och vi har nu försökt aktivt sedan i mars. Min lille visade mig att mirakel kan hända och nu hoppas vi på ett sista mirakel här :)

Jag har äl nästa vecka, senast på torsdag borde det vara :)

Hur menar du med blöder då och då? Tänker att mellanblödningar måste alltid kollas upp.
  • Hoppas2022
    Anonym (Andrabarnet) skrev 2021-09-05 08:45:57 följande:

Äl borde vara på Tisdag. Hur mycket ligger folk innan äl? Varannan dag? Min Sambo är less på det här liggandet runt äl. Han tappar liksom lusten. Men ska försöka motivera honom, sex för att skaffa barn är inte super hett. :I men igår fick vi till det iaf :)

Det ska räcka med varannan dag vid normal fertilitet. Jag försöker alltid pricka äl dagen, inte alltid man lyckas.
  • Hoppas2022
    Längtar efter Dig skrev 2021-09-03 23:34:14 följande:

Vilken jobbig resa för er! Men så roligt att ni fått små mirakel. Håller verkligen tummar och tår för er <3

Jag har försökt kontakta vc, samt två gyn kliniker. Jag får svar att det är helt normalt detta med mina mellanblödningar. Inser att kvinnovården i detta landet är urusel!

Tror jag får vända mig privat för att något ska hända. Synd bara att jag måste åka 10 mil till närmsta klinik... Som är privat. Det började i april/maj i samma veva som jag fick missfall och tog andra dosen av covid-19.

Tog nyss cellprov och bad gynekologen kolla äggstockar och känna på livmodern. Han såg iaf då inget konstigt. Men är ändå orolig.

Så dåligt av dem. Vag jag fått höra från både läkare och gyn är att alltid kolla upp mellanblödningar så snart som möjligt. En gång då jag hade det så ringde jag 1177 och hon sa till mig att åka in akut. Det är ju oftast helt ofarligt men det vet man ju inte till man fått svar på vad det beror på. Om det började i samband med missfall så kan det kanske vara rester kvar? Jag hade stått på mig och krävt en tid eller undersökt privat. Jag hoppas att det ordnar sig för dig <3
  • Hoppas2022
    Anonym (Belle) skrev 2021-09-05 21:39:12 följande:

Plussade igår på bim -3 ! Så glad och tacksam.

Wow jag ska blir 4-barnsmamma! Känns så stort! :)

Det kommer bli 19 månader mellan 3an och 4an.

Det är tätt mellan 1an och 2an oxå, 20 månader.

Dom är dock födda 09 och 11, så dom är relativt stora.

Så taggad på fullfart igen.

Håller tummarna för alla er :)

Stort grattis :D
  • Hoppas2022
    QueenS skrev 2021-09-07 06:25:17 följande:

Shit vad ett dygn gör skillnad på hcg :D

Nu känner jag verkligen att jag har plussat!

• Hoppas2022
    pandarinen skrev 2021-09-07 18:27:20 följande:

En fråga: Om sperman inte rinner ut efter samlag, är det positivt? Har inte gjort det nu på de två senaste försöken....

Vad jag läst så ska det inte göra någon skillnad vid normal fertilitet. En liten del av satsen når livmodern oavsett om det rinner ut eller inte.
  • Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-09 21:19:55 följande:

Alltså jag vet inte, men jag ser två streck??? Jag som inte skulle testa förrän bim på lördag!! Så tänkte jag äsch jag har ett billigt test hemma (ej testa tidigt) å kvällsurin? Vad ser ni?

Jag kommer ta ett nytt imorgonbitti såklart!!

Jag ser definitivt två streck och tror det blir tydligt positivt imorgon :D
  • Hoppas2022
    Anonym (S) skrev 2021-09-13 08:37:11 följande:

Beräknad mens imorgon, tog ett graviditetstest idag. Vad säger ni? Spökstreck?

Positivt :D Stort grattis :D
  • Hoppas2022
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-13 19:23:34 följande:

So Happy!!! Vill typ gråta av lycka!! 4e försöket efter mitt ma i våras. Första barnet, hoppas på bättre lycka denna gång.

• Hoppas2022
    rosahimmel skrev 2021-09-14 19:53:08 följande:

Jag plussade idag!!! Kan inte ta in det. Äntligen <3

• Hoppas2022
    Längtar efter Dig skrev 2021-09-17 19:34:59 följande:

Oj oj! Jag har visst plussat. Va? Fattar inget... 7e försöket gillt!

Det var därför jag mått illa i 4 dagar haha

• Hoppas2022
    Dalarna91 skrev 2021-09-19 08:14:19 följande:

Jag har så svårt att tro på detta. Men jag är gravid!

Har alltid haft en magkänsla att jag inte kommer bli det. Satt i badkaret och grät i tisdags kväll när dom bruna flytningarna kom. Men de måste ha varit genombrottsblödning.

Har försökt sammanlagt att bli gravid i ca 1 år. 9 mån med exet. 3e gången gilt med sambon.

Denna gången drack jag 2 msk kallpressad Vetegroddsolja. Om de hjälpte eller inte, det kan man aldrig veta.

• Hoppas2022
    Jonnanittio skrev 2021-09-23 21:29:42 följande:

Fattar ingenting. Fick en magkänsla att ta ett gravtest nu på kvällen på ÄL+6 - och testet visar positivt?!!!!!! Alltså verkligen svagt positivt men det kom inom tiden och är rosa, behöver liksom inte vända och vrida för att se sträcket (är testmissbrukare, så jag vet hur man står där och kisar efter ett streck annars). Är rfsu:s röda stickor. Har visserligen ALLTID plussat tidigt med dem innan (kvällsurin på äl+8 senaste två graviditeterna) men äl+6 känns helt sjukt?!?!? Får inte ihop det??

Fick positiva ägglossningstest cykeldag 14 och hade ägglossning dag 15 enligt Natural cycles, dag 16 enligt premom (där jag lagt in alla äl-test för att hitta min peak). Så går jag efter vad NC säger är jag alltså på äl+6 idag. Kan jag ha haft två ägglossningar och missat en tidigare eller vad?

Ska ta nya test till morgonen, rfsu plus annat märke. Känns som att det inte kan stämma... Känner mig SÅ chockad just nu.

Det är ovanligt men fullt möjligt att få positivt så tidigt. Tror runt 3% kan få det enligt en hemsida där de visar statistiken. Det tar 3-5 dagar för det befruktade ägget att vandra ner från äggleden och bli en blastocyst och då är ägget redo att fästa sig. När det fäst produceras tillräckligt med hcg för att synas på test.

Grattis :)
  • Hoppas2022
    Jonnanittio skrev 2021-09-26 09:53:49 följande:

Vågar man tro att man är gravid? Svagt positivt på rfsu även imorse och detta på cb, såg svagt inom testtiden men det blev starkare när testet torkat. Kan spök bli såhär tydliga??

Jag tror du kan tro på det :) Stort grattis :D
Svar på tråden BIM September