Inlägg från: Anonym (Hoppfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppfull)

BIM September

Hoppar in här och hoppas på det bästa. Har äl i dagarna och enligt appen har jag bim i början av september. Har försökt i ett år och fått två mf så är försiktigt hoppfull.

BIM

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

18/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

23/9 Etaj (första försöket, andra barnet)

• Anonym (Hoppfull)
    LinneMarie skrev 2021-08-17 19:48:17 följande:

Hur går det för er?

Här börjar vi närma oss de fertila dagarna så smått. Blir tokig på de vanliga äl-testerna, får en stegring men aldrig några starka linjer så ska prova de där med smiley den här gången :) Men har inte äl förrän om ca en vecka så kör de vanliga testen snart ett par dagar innan.

Om det är cb digital advanced (de lila testen) så måste man börja med dom ett gång dagar innan man har förväntad äl för att de ska funka på bästa sätt :) de rosa funkar att använda när som eftersom de inte är beroende av föregående testresultat som de lila testerna är.
  • Anonym (Hoppfull)
    LinneMarie skrev 2021-08-17 19:48:17 följande:

Hur går det för er?

Här börjar vi närma oss de fertila dagarna så smått. Blir tokig på de vanliga äl-testerna, får en stegring men aldrig några starka linjer så ska prova de där med smiley den här gången :) Men har inte äl förrän om ca en vecka så kör de vanliga testen snart ett par dagar innan.

Haft äl och dyker för djupt ner i ?leta-symtom-hålet?. Känner efter och analyserar för mycket. En evighet kvar till bim!
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Juni81) skrev 2021-08-18 09:30:56 följande:

Hej! Här vill jag gärna vara med, hur lägger man till sig i listan?

Planerar ett tredje barn, blir en liten sladdis då yngsta barnet är sju. Tar ut spiralen inom några dagar och har bim den 17 september. Ska bli såååå spännande!

Man markerar listan och klistrar in den i ett nytt inlägg och lägger in sitt datum i kronologisk ordning :) har du kört med koppar eller hormonspiral? Funkat bra? Jag funderar på nått sånt sen i framtiden.
  • Anonym (Hoppfull)
    LinneMarie skrev 2021-08-19 06:32:20 följande:

Hmm jag har kört på de där vanliga, gröna typ. Där man bara får svagare eller starkare streck (som gravidstickorna). Men nu tänkte jag komplettera med CB med smiley. För att få bekräftat att kroppen fortfarande fungerar som den ska ;P

Är det de rosa cb då? :) tänkte mest ok det är de lila så du inte börjar för sent för då är det typ omöjligt att få utslag på maximal fertilitet på dom. Ja cb är smidiga att man slipper fundera. Det blir så mycket tydligare och man slipper analysera massa. Jag har fått positivt med dom samtidigt som vanliga stickor varit ganska svaga.
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Bambi) skrev 2021-08-21 15:52:22 följande:

Måste ju vara fler än mig som känner att dagarna mellan äl och mens är sååå sjukt Sega?! :P

Du är verkligen inte ensam i det! Jag har semester nu så jag är kluven till att det ska gå för fort också. Det är skönt att kunna hålla sig någorlunda sysselsatt nu iaf. Vill ju inte att semestern ska gå för fort men vill veta, helst igår om det tagit sig. Men jag lever på som vanligt fram till plus iaf. Har försökt för länge nu för att orka leva med att bara äta gott (chark och ost) två veckor i månaden.
  • Anonym (Hoppfull)
    Jonnanittio skrev 2021-09-27 11:48:53 följande:

Äl+10 idag och bim. Rfsu stickorna fortsatt bara svaga streck likt de senaste två dagarna (äl+8 och äl+9), knappt synligt liksom.

Fick dock svagt positivt på predictor early och det testet var helt blankt i förrgår. Även svagt på cb inom tiden, men verkligen sååååå svagt på cb :/

Känns som att det är missfall/kemisk graviditet när man inte ser den där tydliga ökningen. Haft flera mf innan. Mitt hopp står till att Natural cyckes satt ut ägglossningen på fel dag och att jag är på äl+9 idag och inte 10 (fick positivt äl-test på kvällen cd 14 och enligt nc äl dag 15). Vet inte. Känns som jag greppar efter halmstrån.

Det är fortfarande tidigt, Det är bara en enda gång jag fått utslag på test före äl+12 och då va det så svagt att det knappt syntes. Ge det ett par tre dagar så blir det förhoppningsvis starkare :)
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Bakingthe3rd) skrev 2021-09-28 18:31:11 följande:

I'm loosing my mind! Please help me out, vad ska jag göra?!

Vad är det för fel på min kropp? Jag skulle ha fått min mens runt 21/9 och den är nu alltså mer än 6 dagar sen. Brukar ha relativt regelbunden med nån dags diff. Trodde att jag hade äl runt 5/9 men kanske var det inte så? (Gjorde inget ältest men kände igen symptom.) Gjorde dock senast grav test (cb digital) i fredags (bim+3?) = n e g a t i v t k l a r t o c h t y d l i g t .

Kom dock underfund med att de test jag tagit har legat i vår tvättstuga och där kan det bli väldigt varmt, kan det visa fel då?!

Tog ut kopparspiral dagen innan förra mensen, som kom som den skulle. Tog sista covid sprutan i början av denna månaden, kan det påverka?

Jag har haft typ "gravsymptom/pmssymptom?!" i typ två veckor nu.. bm råder mig att inte testa förrän om typ en vecka igen om inte mensen kommer, men jag blir galen! Och alltså nu har jag fått pigmentfläckar på halsen med som jag haft vid båda mina tidigare grav.....

Skengravid? I ca två veckors tid har jag haft illamående som kommer och går. Mol("mens")värk. Humör som heter duga. Metallsmak i munnen. Och framför allt, ingen mens. MEN. Inte heller nåt plus... Inte heller den kraftiga avsmak för kaffe har dykt upp.

Kan det vara pga sprutan, att äl kom senare? Att ta ut kopparspiral ska ju inte påverka, eller?

Kan det annars vara så att jag är gravid men att det inte visar sig? Det är ju inte vanligt men har hört att det händer.

Har två barn sedan tidigare som jag plussade med exakt på bim.

Pratade med min bm om covidvaccinet och sen mens. Då nämnde hon att hon haft patienter där mensen helt uteblivit en cykel efter sprutan. Så det är inte omöjligt, när jag tog första sprutan så blev min mens fördröjd.

Eller så är det så att resten inte svarat bra på värmen i tvättstugan. Står det nått på förpackningen om att det inte ska förvaras i vissa temperaturer? Isåfall kan du ju köpa ett nytt test och se om det blir skillnad med det nya testet?
  • Anonym (Hoppfull)
    Madelen21 skrev 2021-09-29 10:44:17 följande:

Jag fattar inte

....

Ogiltigt test :(

du behöver ta ett nytt. Om du kan så testa med något annat än cb eller RFSU.
  • Anonym (Hoppfull)
    Amanda6747 skrev 2021-09-29 15:20:40 följande:

Varför räknas det som ogiltigt?

Det är bara ett halvt streck så det är inget komplett plus. Läser man manualen för testet ska hela pluset vara blått för att det ska vara ett positivt resultat och att pluset och kontrollsymbolens linjer ska vara ungefär lika tjocka.
Svar på tråden BIM September