Anonym (Bakingthe3rd) skrev 2021-09-28 18:31:11 följande:
I'm loosing my mind! Please help me out, vad ska jag göra?!
Vad är det för fel på min kropp? Jag skulle ha fått min mens runt 21/9 och den är nu alltså mer än 6 dagar sen. Brukar ha relativt regelbunden med nån dags diff. Trodde att jag hade äl runt 5/9 men kanske var det inte så? (Gjorde inget ältest men kände igen symptom.) Gjorde dock senast grav test (cb digital) i fredags (bim+3?) = n e g a t i v t k l a r t o c h t y d l i g t .
Kom dock underfund med att de test jag tagit har legat i vår tvättstuga och där kan det bli väldigt varmt, kan det visa fel då?!
Tog ut kopparspiral dagen innan förra mensen, som kom som den skulle. Tog sista covid sprutan i början av denna månaden, kan det påverka?
Jag har haft typ "gravsymptom/pmssymptom?!" i typ två veckor nu.. bm råder mig att inte testa förrän om typ en vecka igen om inte mensen kommer, men jag blir galen! Och alltså nu har jag fått pigmentfläckar på halsen med som jag haft vid båda mina tidigare grav.....
Skengravid? I ca två veckors tid har jag haft illamående som kommer och går. Mol("mens")värk. Humör som heter duga. Metallsmak i munnen. Och framför allt, ingen mens. MEN. Inte heller nåt plus... Inte heller den kraftiga avsmak för kaffe har dykt upp.
Kan det vara pga sprutan, att äl kom senare? Att ta ut kopparspiral ska ju inte påverka, eller?
Kan det annars vara så att jag är gravid men att det inte visar sig? Det är ju inte vanligt men har hört att det händer.
Har två barn sedan tidigare som jag plussade med exakt på bim.
Pratade med min bm om covidvaccinet och sen mens. Då nämnde hon att hon haft patienter där mensen helt uteblivit en cykel efter sprutan. Så det är inte omöjligt, när jag tog första sprutan så blev min mens fördröjd.
Eller så är det så att resten inte svarat bra på värmen i tvättstugan. Står det nått på förpackningen om att det inte ska förvaras i vissa temperaturer? Isåfall kan du ju köpa ett nytt test och se om det blir skillnad med det nya testet?