Inlägg från: LinneMarie |Visa alla inlägg
  • LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • LinneMarie
    Meemelie skrev 2021-08-12 21:52:47 följande:

Hänger på här. Gör första försöket till ett syskon denna månad. Har en son född januari 2019!

BIM

6/9 Meemelie (1 barn, första försöket)

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket

Vad kul! Och härligt med syskon. Det är kaos med också helt underbart :)
  • LinneMarie
    Anonym (Bambi) skrev 2021-08-13 18:02:17 följande:

Också ett tredje barn, förhoppningsvis. Precis börjat försöka så denna månaden blir första. :)

Vad spännande! Hur gamla är de andra två? :)
  • LinneMarie
    knyttets skrev 2021-08-13 23:09:21 följande:

Jag hänger gärna på här :) BIM 7 sep, det blir andra försöket med första barnet.

Spännande att vi ligger så tätt allihopa med BIM! :) Ska bli spännande att följa. 
  • LinneMarie

Hur går det för er?

Här börjar vi närma oss de fertila dagarna så smått. Blir tokig på de vanliga äl-testerna, får en stegring men aldrig några starka linjer så ska prova de där med smiley den här gången :) Men har inte äl förrän om ca en vecka så kör de vanliga testen snart ett par dagar innan.

• LinneMarie
    Anonym (Hoppfull) skrev 2021-08-17 21:09:40 följande:

Om det är cb digital advanced (de lila testen) så måste man börja med dom ett gång dagar innan man har förväntad äl för att de ska funka på bästa sätt :) de rosa funkar att använda när som eftersom de inte är beroende av föregående testresultat som de lila testerna är.

Hmm jag har kört på de där vanliga, gröna typ. Där man bara får svagare eller starkare streck (som gravidstickorna). Men nu tänkte jag komplettera med CB med smiley. För att få bekräftat att kroppen fortfarande fungerar som den ska ;P
  • LinneMarie
    Anonym (Hoppfull) skrev 2021-08-17 23:44:12 följande:

Haft äl och dyker för djupt ner i ?leta-symtom-hålet?. Känner efter och analyserar för mycket. En evighet kvar till bim!

Haha jaa här har man symtom jämt! Även dagen efter mens typ, inte ens haft äl liksom :P Lär känna kroppen efter p-staven men ironin i att det är samma symtom för mens som för graviditet.
  • LinneMarie
    Anonym (Hoppfull) skrev 2021-08-19 16:03:08 följande:

Är det de rosa cb då? :) tänkte mest ok det är de lila så du inte börjar för sent för då är det typ omöjligt att få utslag på maximal fertilitet på dom. Ja cb är smidiga att man slipper fundera. Det blir så mycket tydligare och man slipper analysera massa. Jag har fått positivt med dom samtidigt som vanliga stickor varit ganska svaga.

Ja men precis, dom rosa är det! :) Första gången men får prova mig fram lite. Hoppas på en smiley i morgon eller övermorgon!
  • LinneMarie

Här börjar man bli dum i huvudet gällande äl-testen. Det här blir sista barnet och jag hoppades att det inte skulle ta sig direkt för jag ville ha den här spänningen med att testa innan plusset kommer. Börjar få äta upp det nu!

Äl-testen ger inga riktigt starka utslag, har inget sekret förutom direkt efter mens (logiskt). Får ingen smiley på testen men ser are strecken blir lite starkare (dock inte i närheten av positivt).

Vad fasiken betyder det här? Ägglossar jag inte? Hade iofs starka hugg i magen vid förra ägglossningens.

• LinneMarie
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-24 09:24:00 följande:

Har du mens så har du ägglossning, men för vissa är stegringen av lh hormon väldigt kort, vilket betyder att man inte alltid hinner upptäcka på äl test. När tar du testen och hur ofta? :)

Aha! Det låter ju iofs logisk. Och min mens är väldigt regelbunden :)

Men har fått för mig att jag fick starkare utslag förr. Men kanske bara råkade testa vid rätt tillfälle. Har testat dagtid en gång om dagen efter jag försökt hålla mig och inte dricka så mycket. Idag testade jag på morgonen då jag ledsnade på att inte få något utslag. Men det hjälpte ju föga :P Ska ha ägglossning i morgon enligt appen men det vet man ju inte om det är exakt. Hade varit så skönt att få bekräftat av testen.
  • LinneMarie
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-24 22:37:29 följande:

Jag förstår dig! Vissa får sin ökning på kvällen så har man svårt att hitta sin ökning kan det vara bra att testa två ggr om dagen. Det viktiga är då att an inte dricker så mkt vätska och håller sig ett par timmar innan man gör testet. Håller tummarna att du får utslag snart :)

Själv går jag bara på känsla, tog test förr men tyckte det blev så laddat att ta test hela tiden. Så nu kör jag på hur det känns, kollar app och sekret typ!

Ironin i att jag fick utslag ikväll!! Tack vare dig innan jag hoppade in i duschen tänkte jag att äh, jag tar ett till test. Hade inte hållt mig jättelänge och även druckit men jaja, kan ju prova att ta ett sent på kvällen. Bara för att. Är helt säker på att se en rund ring. Men vad dyker upp om inte en SMILEY! Så du måste ha helt jävla rätt. Min stegring går säkert snabbt och jag har antagligen lättare att få utslag på kvällen. Så nu har vi myst till det, vi körde även i förrgår och ska försöka få till det även i morgon.

Även om det inte tar sig denna månad så är jag glad över att ha klurat ut NÄR testen ger utslag. Så nu kan jag nog släppa dom lite också. Ironin dock att jag inte upptäckt att min kropp fungerar så här förrän nu, med försök till tredje barnet :P
  • LinneMarie
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-25 09:01:50 följande:
    Haha, men vad kul! Glad jag blir för din skull! Håller tummarna att det tar sig. Det låter ju jättebra att du fick till det i förrgår, igår och kanske idag då. Då har du verkligen gjort vad du kan :)
    Men eller hur! Tar det sig inte så tar det sig inte, men då vet jag att vi i alla fall prickat in rätt :) 

Tack för din input, det gjorde allt! Fick smiley nummer två i morse :)
  • LinneMarie
    Fjäril97 skrev 2021-08-29 09:49:47 följande:

Hej! Hoppar in i denna tråden efter att mensen kom 4 dagar tidigt och jag blev sååå fruktansvärt besviken. Hade olika syntom och trodde verkligen på denna gång men kroppen spelade väll ett spratt med mig. Nu är mensen över och har landat i att försöka se det positivt till ett nytt försök denna månad!

Tror ni det kan vara psykologiskt? Hört sånna historier att när man så gärna vill och tänker på det typ hela tiden så går det inte, och när man släpper det och inte tänker på det lika mycket så händer det?! Känns så konstigt men flera som berättat för mig att när dom raderade alla appar och bara levde helt som vanligt så hände det. Men hur kan man låta bli att tänka på det tänker jag haha!

Jag har beställt CL ägglossnings test att testa med denna månad, någon som har erfarenhet kring dom? Hur många dagar efter mens började ni testa med stickorna?

Jag är typ helt säker på att kroppen kan påverkas av stress, både som gravid och när man försöker bli gravid. Kroppen stänger ner och skyddar.

Med min första var jag stressad, ville så mycket. Det tog sig inte. Tillslut så tänkte jag bara, fuck it. Bryr mig inte. Och blev gravid direkt. Andra var jag helt avslappnad och tänkte att det kommer ta tid, ingen stress. Det tog sig direkt. Nu tredje vill jag så där mycket igen (fast jag försöker vara avslappnad) och gissa? Det tar tid :P
  • LinneMarie
    Fjäril97 skrev 2021-08-29 22:04:48 följande:
    Så konstigt hur kroppen kan vara! Hur det psykiska kan påverka det fysiska så mycket! Ska verkligen försöka vara avslappnad och tänka på annat och försöka hitta på mycket för att hålla tankarna borta. Håller tummarna för oss denna månad! :D
    Ja jag tror det :) Sedan kan man ju så klart bli gravid ändå givetvis, men jag tänker att det nog ändå är rätt logiskt. Mår vi dåligt kan ju det få kroppsliga symtom. Så tänker att kroppen känner av när man är stressad och att det inte gör chanserna för graviditet större direkt :P 

Tack, håller tummarna jag med! Är ju inte vidare direkt lätt att att vara avslappnad för det ligger ju så mycket spänning i det. Men hoppas på plus för oss! :)
Svar på tråden BIM September