BIM September
Hej!
Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag!
BIM
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)
Hej!
Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag!
BIM
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)
Hänger på här. Gör första försöket till ett syskon denna månad. Har en son född januari 2019!
BIM
6/9 Meemelie (1 barn, första försöket)
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket
Också ett tredje barn, förhoppningsvis. Precis börjat försöka så denna månaden blir första. :)
Jag hänger gärna på här :) BIM 7 sep, det blir andra försöket med första barnet.
Hur går det för er?
Här börjar vi närma oss de fertila dagarna så smått. Blir tokig på de vanliga äl-testerna, får en stegring men aldrig några starka linjer så ska prova de där med smiley den här gången :) Men har inte äl förrän om ca en vecka så kör de vanliga testen snart ett par dagar innan.
Om det är cb digital advanced (de lila testen) så måste man börja med dom ett gång dagar innan man har förväntad äl för att de ska funka på bästa sätt :) de rosa funkar att använda när som eftersom de inte är beroende av föregående testresultat som de lila testerna är.
Haft äl och dyker för djupt ner i ?leta-symtom-hålet?. Känner efter och analyserar för mycket. En evighet kvar till bim!
Är det de rosa cb då? :) tänkte mest ok det är de lila så du inte börjar för sent för då är det typ omöjligt att få utslag på maximal fertilitet på dom. Ja cb är smidiga att man slipper fundera. Det blir så mycket tydligare och man slipper analysera massa. Jag har fått positivt med dom samtidigt som vanliga stickor varit ganska svaga.
Här börjar man bli dum i huvudet gällande äl-testen. Det här blir sista barnet och jag hoppades att det inte skulle ta sig direkt för jag ville ha den här spänningen med att testa innan plusset kommer. Börjar få äta upp det nu!
Äl-testen ger inga riktigt starka utslag, har inget sekret förutom direkt efter mens (logiskt). Får ingen smiley på testen men ser are strecken blir lite starkare (dock inte i närheten av positivt).
Vad fasiken betyder det här? Ägglossar jag inte? Hade iofs starka hugg i magen vid förra ägglossningens.
Har du mens så har du ägglossning, men för vissa är stegringen av lh hormon väldigt kort, vilket betyder att man inte alltid hinner upptäcka på äl test. När tar du testen och hur ofta? :)
Jag förstår dig! Vissa får sin ökning på kvällen så har man svårt att hitta sin ökning kan det vara bra att testa två ggr om dagen. Det viktiga är då att an inte dricker så mkt vätska och håller sig ett par timmar innan man gör testet. Håller tummarna att du får utslag snart :)
Själv går jag bara på känsla, tog test förr men tyckte det blev så laddat att ta test hela tiden. Så nu kör jag på hur det känns, kollar app och sekret typ!
Hej! Hoppar in i denna tråden efter att mensen kom 4 dagar tidigt och jag blev sååå fruktansvärt besviken. Hade olika syntom och trodde verkligen på denna gång men kroppen spelade väll ett spratt med mig. Nu är mensen över och har landat i att försöka se det positivt till ett nytt försök denna månad!
Tror ni det kan vara psykologiskt? Hört sånna historier att när man så gärna vill och tänker på det typ hela tiden så går det inte, och när man släpper det och inte tänker på det lika mycket så händer det?! Känns så konstigt men flera som berättat för mig att när dom raderade alla appar och bara levde helt som vanligt så hände det. Men hur kan man låta bli att tänka på det tänker jag haha!
Jag har beställt CL ägglossnings test att testa med denna månad, någon som har erfarenhet kring dom? Hur många dagar efter mens började ni testa med stickorna?