Hjälp jag tror att jag vill separera
Jag och min sambo har varit ett par i 8 år. Han 33år jag 25år. Vi har 2 barn tillsammans (3år & 6mån) Min sambo har sedan 2 år tillbaka kämpat med depression och utmattningssyndrom. Sedan dess har min vardag varit extremt ansträngd.
Jag håller hemmet flytande kan man säga.
Jag har ingen tid för mig själv förutom när jag är på jobbet 1dag i veckan. Jag vet inte vem jag är längre, jag är en mamma ?bara?.
Det finns många anledningar till varför jag vill separera.
Jag är inte attraherad av honom över huvud taget, han är en mansbebis när det kommer till tvätt, städ trädgården och hemmet i övrigt.
Jag älskar honom men tanken på att livet kommer se ut såhär om 10år skrämmer mig.
Men jag känner mig så elak om jag skulle ge upp på oss nu. När han är sjuk.
Jag är en väldigt driven person och jag mår så dåligt av att bo med någon som är så negativ och låg hela tiden.
Han äter en medicin som verkar hjälpa emot ångestens och han har tagit all hjälp han kan få ifrån vården och genom hans jobb med psykolog.
Vi har varit ledig hela sommaren tillsammans, han har varit på stranden med mig och barnen 1 gång. Då låg han under parasollet tills vi skulle åka hem.
Vad vi än hittar på som familj så är allt jobbigt enligt honom. Han har sin depression och jag försöker verkligen vara en stöttande sambo, men jag känner att jag själv börjar må dåligt nu.
Jag har pratat med min sambo om hur jag känner, att jag inte är kär i honom längre. Men det har inte blivit någon större förändring i hans inställning till vårat liv ihop.
Är det någon som har varit i samma situation?
Blir man någonsin frisk ifrån en depression?
Vad hade du gjort om du var i min situation?