• Anonym (I)

Doktor som blev irriterad

Även om jag tycker att du är löjlig så ska de inte skratta eller himla med ögonen åt dig, nej.

Om det nu var så viktigt för dig att ha en kvinnlig läkare så borde du ha tagit upp detta när du ringde och bokade tid. Nu slösade du deras tid eftersom att undersökningen inte kunde genomföras och du tog tiden från någon annan som kanske hade behövt den mer.

Att de inte lyssnar på en när man kommer till vårdcentralen känner jag också igen. De har nog inte tid att sitta och lyssna på allt man har att säga. De vill att det ska gå fort. Som på löpande band.

Doktorn tyckte förmodligen att du var lite hypokondrisk eftersom att du hade googlat dig fram och skrivit en lista på tänkbara orsaker. När jag besökte en läkare på vårdcentralen så uttryckte jag en oro för cancer och hon hade en elev med sig som skulle bli läkare. Eleven skrattade åt mig när jag uttryckte min oro för cancer. Det var dåligt gjort av henne men orka bry sig. Det är inget som jag väljer att lägga energi på eller starta en tråd om.

• Anonym (I)
    lykoc skrev 2021-08-11 14:21:07 följande:

Att en läkarstudent skrattar åt en patient som visar oro visar på olämplighet.

Du borde tagit upp det med läkaren och sagt att det där är olämpligt så att personen fått sig en avhyvling och tankeställare. alternativt anmält för en sådan empatilös person har inget i vården att göra.

Tänk om du hade haft cancer? Tänk om nästa person har cancer?

Vi klagar för lite och ställer för lite krav på både behandling och respekt från vården, detta måste ändras och det gör man genom att anmäla och försöka sålla bort olämpliga personer.

Ja, det var helt klart olämpligt av henne. Jag ville bara hem. Orkade inte börja tjafsa med dem, det tar så mycket energi så jag valde bara att inte bry mig.
Svar på tråden Doktor som blev irriterad