Doktor som blev irriterad
Hej.
Jag har varit hos doktorn idag pga magproblem. Jag mår bra idag, själva besöket handlade om ett problem jag hade förra veckan, men jag fick inte tid förrän idag.
Jag kan skriva händelsen här så kanske ni orkar läsa????
Jag anländer hos doktorn och sitter i väntrummet tills jag blir kallad. Jag stiger in hos den manliga doktorn och försöker beskriva mitt problem som jag hade. Har inte den längre nu alltså.
Jag har skrivit en lista med möjliga orsaker men doktorn lyssnar inte alls, och avbryter mig och ber mig hoppa upp på britsen, vilket jag gör.
Han trycker lite på magen, och ber mig helt sonika lägga mig på sidan för att, och jag citerar: ?köra upp ett finger i rumpan?.
Så jag ber om ursäkt och säger att jag inte alls är bekväm med det, varpå han himlar med ögonen och säger irriterat ?men det får du ju komma över?. Jag sätter mig upp på britsen och ber om ursäkt igen och han säger att han ska tillkalla en kvinnlig läkare, vilket jag accepterar. Han kliver ut och hämtar en kvinnlig sjuksköterska. Jag tror fortfarande att hon ska genomföra undersökningen och tackar henne för hjälpen och att de anpassar detta. Men nej, hon ska bara stå bredvid. Den manlige doktorn tar på sig nya handskar och ber mig lägga mig på sidan och dra ner byxorna, vilket jag inte ville. Jag bad ännu en gång om ursäkt och bad om att få boka om tiden och be om en kvinnlig doktor, och då börjar doktorn himla med ögonen och sjuksköterskan skrattar åt mig medan hon tittar på doktorn.
Jag kände mig sjukt kränkt och jag vet inte om jag överreagerar?
Jag ville inte få ett ?finger uppkört i rumpan? av en manlig doktor, och dom skrattar åt mig. Alltså jag vet att det kanske är löjligt men jag har en rätt dålig historik av sådant (dock inte hos just en doktor), och där står dom och skrattar..