• NatMar005

4 missfall men inget fel

Kvinna här, snart 34 år gammal och inga barn sen tidigare. Har fler kemiska graviditeter bakom mig än vad jag kan räkna till samt 5mf, 2ma och 1 utomkveds. Missfallsutredning visade inget avvikande och jag är nu spontant gravid I v17. Jag är en solskenshistoria men jag tror inte ett dugg på att inget skulle vara fel. Personligen tror jag på överaktiv immunförsvar men som någon ovan skrev så är det väldigt få läkare i Sverige som antingen tror på det som orsak eller som har kunskap om det trots att det är standard i många andra länder..

• NatMar005
    Jenniepennie031 skrev 2021-08-09 13:20:27 följande:

Grattis <3 Du ger mig hopp. Hoppas och tror att allt går bra denna gång! Får jag fråga om du fått någon medicinsk hjälp på vägen? (Trombyl, Progesteron etc) Antar att du gjort utredning men att den visat på inga fel? Inget som gjordes annorlunda just denna gång?

Jag ska inte ljuga, det har varit en lång väg hit och jag betalar än idag för sviterna av den kan jag säga. Men vi är åtminstone här just nu. <3 nej, ingen medicinsk hjälp alls tyvärr. Vården har bara avfärdat allt sådant, inte ens ofarligt progesteron har jag fått.

Nej vi gjorde faktiskt inget annorlunda denna gången men däremot hade vi på förhand bestämt att om det inte funkade denna gången så skulle vi ge upp. Både min kropp och mitt psyke hade tagit för mycket stryk helt enkelt.

Visade sig vara tvillingar den här gången och det var tur för vi fick MA på det ena, så utan den andra hade jag inte varit gravid nu. <3
  • NatMar005

Galet hur lite vården förstår det emotionella med missfall när man har barnlängtan. Vid en skrapning fick jag ett papper och på det stod det en enda liten mening längst ner: "missfall kan vara psykiskt jobbigt". Jaha. Allt annat vara bara kliniskt.

Vi har försökt I 4 år så det gär är verkligen vårt lilla mirakel alltså. Vi är inställda på att det inte blir fler barn sen om detta går vägen men vem vet. Jag håller hur som alla tummar och tår för dig och er. <3

Svar på tråden 4 missfall men inget fel