NatMar005 skrev 2021-08-09 23:11:00 följande:
Jag ska inte ljuga, det har varit en lång väg hit och jag betalar än idag för sviterna av den kan jag säga. Men vi är åtminstone här just nu. <3 nej, ingen medicinsk hjälp alls tyvärr. Vården har bara avfärdat allt sådant, inte ens ofarligt progesteron har jag fått.
Nej vi gjorde faktiskt inget annorlunda denna gången men däremot hade vi på förhand bestämt att om det inte funkade denna gången så skulle vi ge upp. Både min kropp och mitt psyke hade tagit för mycket stryk helt enkelt.
Visade sig vara tvillingar den här gången och det var tur för vi fick MA på det ena, så utan den andra hade jag inte varit gravid nu. <3
Jag förstår det, den psykiska påfrestningen varje missfall ger är nog svår att förstå om man inte varit där själv - men jag känner tyvärr allt för väl igen mig. Nej det är verkligen katastrofalt hur lite gensvar man får. Jag har bett om trombyl och progesteron men läkarna har konsekvent vägrat tills jag stötte på en manlig gynekolog i samband med en cytotec-behandling som skrev ut det utan att jag ens hann fråga om det. Dock inte hunnit testa ännu eftersom detta var efter senaste gången.
Under hur många år har ni försökt? Ja det var verkligen tur att det var tvillingar denna gång då! Vad härligt, hoppas allt går vägen för er.