• Anonym (.)

Blir galen av oro!

Anonym (Trådskapare) skrev 2021-08-05 09:29:22 följande:

Jag spelade in ett samtal en gång när han sa att jag var trög och skulle hålla käften när sonen var bredvid. Han märkte det och nu är han misstänksam o försöker ha koll.

Men alltså, jag kan inte göra ett skit om att han tänker använda en barnvakt åt vår son som han inte känner öht. Vi har nyligen separerat och sonen har börjat få ordentliga utbrott som jag inte varit med om innan. O ska då vår son behöva vara med om ännu mer förändringar och kastas hit och dit bara för hans pappa ska festa de dagarna han har sonen? Som han stridit för och påpekat är så viktigt?

Tråkig situation. Har ni ett schema för umgänge? Då blir det tydligare när sonen är hans ansvar. Om inte så ör det nog bra att ordna det, familjerätten kan hjälpa er med det, och även med samarbetssamtal. Det är nog inte så mycket du kan göra om han använder barnvakt, nej. Orosanmäl om du tror att barnet far illa.
  • Anonym (.)
    Anonym (Trådskapare) skrev 2021-08-05 10:34:21 följande:

Jag skrev ju inte på att han skulle festa och lämna bort sonen till okända

Men det ju en helt annan sak. Håll er till det avtal ni skrivit under, orosanmäl om du bedömer att sonen far illa.
  • Anonym (.)
    Anonym (Trådskapare) skrev 2021-08-07 08:50:20 följande:

Ingen?

Förstår att det är en jobbig situation och att du är orolig för sonen. Samtidigt är det ju svårt för dig att påverka, pappan gör ju som han vill. Det är ju så det är att vara separerad.

Om sonen far illa kan du orosanmäla. Du kan också försöka få honom att gå på samarbetssamtal om till exempel schemat inte fungerar eller bytena flyter. Men att en tvååring inte har eget rum eller att pappan har sitt ex som inneboende är ju liksom hans ensak. Pappan ansvarar för sin vardag med sonen och du ansvarar för din.
  • Anonym (.)
    Anonym (Trådskapare) skrev 2021-08-07 23:57:58 följande:

Jag ska kontakta en jurist för att se vad dom tror. Jag skulle hämta ett par cyklar i min gamla lägenhet idag. Där pappan bor. Pappan har vår son nu och när jag kom för att hämta cyklarna såg pappans andra son mig så jag fick ju säga hej till pojken. Sa givetvis hej och kramade om min lille son med. Pappan bad mig prata med sonen ute för han ville inte ha mig där inne. Detta står han o säger framför barnen. Kallade mig även idiot som kom in till dem. Fast han själv hade ssgt: ska du hälsa på sonen så får du ju komma in.

Jag ska på måndag kontakta en jurist för en tid.

Trist att han pratar illa om dig öppet inför barnen. Hade du meddelat att du skulle komma och hämta cyklarna så att ni hade clearat det?
Svar på tråden Blir galen av oro!