Blir galen av oro!
Hej!
Jag har skrivit här innan men lyckas ju alltid slarva bort anv namn och lösenord ????
Jag och barnets pappa har separerat. Jag och barnet flyttade till lägenhet för 2 veckor sedan. Socialtjänsten och familjerätten har varit inblandade. Jag själv går just nu hos kriscentrum för stöd mot den psykiska misshandel jag har varit och fortfarande är med om.
Barnets pappa har under 2 års tid druckit väldigt mycket. Jag har försökt hjälpa honom att sluta utan resultat. Däremot drog han ner på drickandet när socialtjänsten blev inblandad. Han sa att han inte alls drack mycket längre utan bara nån öl till maten ibland. Han syster la en falsk historia om att han aldrig druckit sig full bland barnen. Vilket han har flertalet gånger. Hon och jag har varit med samtidigt så jag vet att hon suttit och ljugit.
Det är en lång historia med mkt händelser. Han har sagt att jag är dum i huvudet, idiot, trög o sånt framför barnen.
Socialtjänsten la ner ärendet för de såg ingen oro för barnen.
Nu när vi separerat fortsätter hans psykiska terror. Han har kämpat o tryckt på att han ska ha vår son hälften av dagarna. Nu har vi skrivit ett avtal på att sonen ska vara hos sin pappa 12dagar och hos mig 19 dagar. Jag fick ett meddelande av pappan häromdagen om jag kunde ta sonen den 4 för han ska på fest. Jag ska jobba så jag sa att han får skippa festen. Nä då skriver han idag att hans ex ska ha sonen så jag behöver inte bry mig. Hans ex (som han har 2 barn med sen tidigare) känner inte vår son mer än sagt hej när barnen kommit. O nu tänker mitt ex att vår son ska sova hos henne. Jag får ta ledigt från jobbet nu och istället ta vår son.
Vad ska jag göra? Han har tryckt på att han ska få ha sonen men när han väl har honom ska han festa ist. Förra helgen va det likadant. Han ville att vi skulle ändra om helgen för han skulle iväg och dricka med sina kompisar. Han vill bara ha sonen för att han "har rätt" till det. Det tror jag iaf. Han ville tidigare att hans ex skulle flytta in till honom, inte för att ha en relation utan för att hon skulle städa, laga mat och betala hyra.
Han skriver till mig dagligen att vi kan bli ihop igen men jag ska betala honom isåfall hela min månadslön (varje månad), säga upp kontakten med alla vänner och sköta allt i hemmet.
Jag är så orolig för sonen. Hans ex är inte en bra människa (enligt mig tyvärr). Hon vabbar på låtsas ofta, låter sina barn cykla utan reflexer, lampor på cykeln etc sent på kvällarna, på en väg utan cykelbana. Landsväg där folk fyllekör dessutom.
En gång när mitt ex kom till henne för att hämta deras barn hade hennes "nya" son kletat bajs i hela huset men hon märkte inte det för hon satt med sin telefon, bryr sig inte om barnen borstar tänder m. M. .. Bagateller tycker ni kanske men svårt att skriva allt.
Är rädd att han kommer försumma vår son. Jag kan inte lita på pappan. Vår son har spenderat nästan hela livet med mig förutom när jag jobbat kväll /helg. Hans pappa har stuckit iväg för att vara med kompisar och dricka. Han har inte velat ta ansvar öht av sonen utan sagt att det är mitt ansvar. Att han egentligen inte ville ha sonen utan gav honom till mig för att vara snäll.
Vet inte vad jag ska göra. Känns som att han manipulerat socialtjänst och alla runtomkring.