Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Anonym (Malta) skrev 2024-10-01 17:27:27 följande:
    Nä MP förde en politik som gjorde att låginkomstagare inte hade råd att köra bil eller förbruka energi när det var som kallast.

MP vill inte att höginkomsttagare ska få behålla den lön som man har slitit sig till och förväntar sig att höginkomsttagare vill betala skatter för en ideologi som inte är verklighetsförankrad. Men om MP hade läst  på om hur marknadsekonomi fungerar så kanske miljöpartiet hade varit ett välfungerande parti.
    Nu är bensinen just under 1 kr billigare per liter som en följd av den nuvarande regeringingens åtgärder. Resten av skillnaden beror på oljepriset.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-02 18:29:46 följande:
    Okej då var vi där igen.
    Jag ska anstränga mig med att sjunka till din nivå. Nej jag bor inte i Sverige, den planeten jag bor på heter Mars. 

Du får gärna berätta mer om demokratin. 
    Jepp. Konceptet med demokrati förklarar alla frågor gällande trådstartsfrågan.
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-02 22:48:59 följande:

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

Syftar du på dessa frågor?
    TS syftar på att miljöpartiet är ett meningslöst parti. Kan du svara på varför miljöpartiet är ett meningslöst parti i ett demokratiskt samhälle? 

Partier som är meningslösa får inga röster, så tydligen är de inte meningslösa och kommer fortsätta finnas så länge demokrati råder och mäniskor kan rösta på dem.

Fler frågor du inte kan räkna ut svaret på själv?
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-03 12:35:46 följande:

Jag ställer gärna fler frågor som jag inte kan räkna ut själv. Tack, det var artigt av dig att fråga! 

Varför är det så många svenskar som är så kritiska mot miljöpartiet?

Tycker du att man bör vara kritisk mot miljöpartiet?  

Kan du motivera varför man ska lägga sin röst på miljöpartiet?

Vilket parti är många människor INTE kritiska till?

SD är särskilt kritiska till MP för att de vet att de mest  troligt inte kan bli större än S så man satsar på att förhindra en S-regering genom att angripa deras möjliga samarbetspartners. Det är löjligt genomskinligt.

Jag ser helst en borgerlig regering men utan SD eller en mitten regering, men det gör inga partier "menigslösa".
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-03 22:41:08 följande:
    Det var inte svaret på min fråga, varför tror du att människor är kritiska till miljöpartiet?

SD är särskilt kritiska till MP för att SD vet att man inte kan bli större än S. På vilket sätt är det genomskinligt menar du? Som "osvensk" har jag inte lärt mig era svenska koder så du får gärna vara mer konkret.

Att M och S skulle samarbeta är förmodligen en svunnen tid. M har inte råd att samarbeta med S.
    Jo, det var svar på din fråga. För att människor är kritiska till alla partier och vilket parti det är för den enskilde beror på sådant som den egna politiska åskådningen.

Hur är det genomskinligt? Se bara på den här trådstarten. Vari ligger "kritiken"? Finns inte tillstymmelse till verifierbar fakta utan bygger till 100% på irrationella känslor.

Samma gäller bensinpriset och att MP skulle göra bensinen dyr medan regeringen levererat en sänkning. Cirka en krona beror på regeringens åtgärder, resten på sänkta oljepriser.

www.tv4.se/artikel/6RjZnZ6hACHdy9kiGCgKgL/sa-mycket-billigare-blir-bensinen-och-dieseln-i-morgon
  • nihka
    nattuw skrev 2024-10-03 21:26:07 följande:
    Jag röstar inte på MP eftersom jag värnar om naturen och den enda natur MP möjligen värnar är de parker som finns på Södermalm.
    Kan du verifiera det eller handlar det om irrationella känslor?
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-03 01:53:04 följande:

Dina kalhyggen är tysta, inte roterbara och så hör du fåglarna. 

Du har ingen speciell åsikt om elbilar men du har åsikter om gruvor.  Är tanken att återvinna gammal material för att tillverka elbilar eller går det att undvika att göra intrång  på naturen för att tillverka elbilar? 

Primära mål att bevara så mycket av vår jord som möjligt säger du, det låter fantastiskt! Förklara mer, jag blev nyfilen. 

Intressant slutsats du drog om mig, hur verkar det vara för mig? Kanske är det bara en obildad spekulation från din sida?

Var tänker du dig att fåglarna finns på ett kalhygge? Du kanske inte har sett ett kalhygge? Tänk dig 100-700 ha mark utan träd. 100 ha är alltså en kvadratkilometer.

Sedan var inte denns slutsats om dig utan om vad du skriver.
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-04 00:46:08 följande:
    Har du frågat trådstartaren varför hen är så skeptisk till miljöpartiet?
    Det kanske är du som blir triggad av att TS är skeptisk till miljöpartiets politik?

Du såg säkert konversationen med "miljönissen". Tänk dig om man är nyfiken på miljöpartiets politik och överväger att lägga sin röst där, det blir en aningen problematiskt när miljöpartiet eller miljönissen blir defensiva så fort man ställer kritiska frågor. När meningsmotståndare säger att alla andra har fel men är helt oförmögna till att besvara kritiska frågor så kanske det finns belägg att vara skeptisk till ett parti som påstå sig vara ett parti som värnar om miljön. 

Alla som försvarar miljöpartiets politik kanske skulle bemöda sig med att besvara kritiska frågor? Jag tror att det är bra om man är lite mer nyfiken på hur andra resonerar och inte utgår ifrån att TS har 100%  irrationella känslor.

Vad gör du för att undvika dina egna irrationella känslor? För saken är ju den att du också bemöter mig irrationellt när du påstår att jag inte bor i Sverige, ska jag kräva att du verifierar dina påstående med fakta eller är du också irrationell?
    Jaha. Så orsaken till att du skriver i den här tråden är att du kanske är triggad?

Nej, jag är inte nyfiken på hur TS tänker för det finns inget logiskt tänkande i trådstarten, bara irrationella känslor. Man kan inte vara "meningsmotståndare" till någons irrationella känslor.

Jaså du bor i Sverige. Konstigt då att du inte har hört talas om att vi inte har några "meningslösa" partier utan alla får finnas för de som vill rösta på dem så länge demokrati råder.
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-04 15:04:51 följande:
    Mmm... intressant självbild...

Jaha, du vill alltså inte svara på om du blir triggad. För att svara på din fråga eftersom du undvek min så kan jag tala om att jag är nyfiken.

Nahä, nu påstår du att det är konstigt att jag inte har hört talats som det. 

Då ska vi se här.. Du har fiskat upp min konversation som jag hade med
    "miljönissen".
    Tänk dig att du går på en stig, på den vänstra sidan av stigen är det kalhyggen och på den högra sidan är det skog. Tror du att det skulle vara möjligt att det finns fåglar på den högra sidan av stigen? Det fanns inget logiskt tänkande hos trådstataren sa du? 
    Varför ska jag lägga möda på dina irrelevanta och inbillningssjuka frågor om deltagarna i tråden?

Suck. Det går inga stigar längs kalhyggen. Man går in med stora skogsmaskiner som lämnar enorma spår efter sig. Det går inte att gå i dem.

Måste det bli djupa spår, eller kan man göra så här? | skogsforum.se

• nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-04 16:34:41 följande:
    Mmm... Först la du möda på att skriva till mig och sedan bemödar du dig med att ta upp ytterligare tråd  som jag hade med "miljönissen", dessutom ställer du frågan om jag har fler frågor. Jag vet faktiskt inte varför du gör det, varför lägger du möda på mina frågor?

Är bilden ett svar på logiskt tänkande? Ja, man ska inte underskatta att somliga behöver ha bildsstöd. Du vet att det är fullt möjligt att det finns en stig intill ett kalhygge och grusvägar?
    Det verkar inte som du har så stor vana att gå i skogen och i synnerhet inte i områden nära kalhyggen om du inte förstår att kalhyggen inte kantas av promenadstigar utan kantas och genomkorsas av lervälling. Däremot kan det finnas vägar runtomkring, både belagda grusvägar, men skogsmaskiner och timmertransportbilar går så hårt åt särskilt grusvägar att de ofta måste stärkas upp innan man tar ut virke eller repareras efteråt. En skogsväg ska helst vara aningen konvex, men nu kan det handla om konkava vägar med meterdjupa spår.

På et kalhygge kan stå enstaka träd kvar som frötallar och höga stubbar för hackspett men det blir inte direkt ett fågelparadis efter man skapat en "föryngringsyta" som skogsbolagen väljer som skönskrivning på kalhyggen.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?