Anonym (Malta) skrev 2024-10-04 00:46:08 följande:
Har du frågat trådstartaren varför hen är så skeptisk till miljöpartiet?
Det kanske är du som blir triggad av att TS är skeptisk till miljöpartiets politik?
Du såg säkert konversationen med "miljönissen". Tänk dig om man är nyfiken på miljöpartiets politik och överväger att lägga sin röst där, det blir en aningen problematiskt när miljöpartiet eller miljönissen blir defensiva så fort man ställer kritiska frågor. När meningsmotståndare säger att alla andra har fel men är helt oförmögna till att besvara kritiska frågor så kanske det finns belägg att vara skeptisk till ett parti som påstå sig vara ett parti som värnar om miljön.
Alla som försvarar miljöpartiets politik kanske skulle bemöda sig med att besvara kritiska frågor? Jag tror att det är bra om man är lite mer nyfiken på hur andra resonerar och inte utgår ifrån att TS har 100% irrationella känslor.
Vad gör du för att undvika dina egna irrationella känslor? För saken är ju den att du också bemöter mig irrationellt när du påstår att jag inte bor i Sverige, ska jag kräva att du verifierar dina påstående med fakta eller är du också irrationell?
Jaha. Så orsaken till att du skriver i den här tråden är att du kanske är triggad?
Nej, jag är inte nyfiken på hur TS tänker för det finns inget logiskt tänkande i trådstarten, bara irrationella känslor. Man kan inte vara "meningsmotståndare" till någons irrationella känslor.
Jaså du bor i Sverige. Konstigt då att du inte har hört talas om att vi inte har några "meningslösa" partier utan alla får finnas för de som vill rösta på dem så länge demokrati råder.