Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

KillBill skrev 2024-06-09 22:08:18 följande:

Jag är inte miljöpartist men vill gratulera dem till ett fantastisk resultat i Valun. Om resultatet står sig och om MP spöar SD så är det en sensation!

Tydligen hjälpte det säga klimatet, klimatet, klimatet, klimatet osv.... :lol:
    Får nog säga är direkt förvånad att de lyckades så bra.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Matt) skrev 2024-06-10 07:24:08 följande:
    Du gillar inte djur och natur?

Vad baserar du din fråga på?
    Undrar då jag pratade om valresultatet som var förvånande.

Anonym (Kakbunke) skrev 2024-06-10 11:05:23 följande:
    Nåja, när det blir val till riksdagen så ser siffrorna annorlunda ut. Sanna mina ord.
    Som tur är så röstade många länder klokare än dumskallarna i Svedala.

Höger gick kraftigt framåt, SD behöll sina tre platser. Allt är väl.

Rätt ointressant med andra val, då detta handlar om EU-valet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Klimatet, klimatet, klimatet.... :lol:

• klyban
    Anonym (Braindamaged) skrev 2024-06-10 23:05:58 följande:

Ja det kan man verkligen undra, de är nog lika intelligenta som fiskmåsar.

Klimatet, Klimatet, Klimatet....
  • klyban
    Anonym (Matt) skrev 2024-06-11 07:16:26 följande:
    Blev provocerad av de valskyltarna. Ekar det? Är folk imbeciller?
    Jag hade hellre sett att det bara stått Klimatet. Snyggare, och budskapet går inte att missa.

Jag ser det som lite mer än en sak, en var sarkasm mot högern som vägrar ta in forskningen.

Men sällan man ser en så patetisk valreklam ha den effekten, för i övrigt vet jag inte vad de riktigt gjort som ska ge dom så mycket mer röster.

• klyban
    Anonym (Klimatet hahaha) skrev 2024-06-14 17:06:45 följande:
    Allt verkar ha i Sverige att göra med klimatet. Folk röstar för klimatet, men reser med flyg utomlands flera gånger per år. Köper farliga Elbilar som sprängs i luften och när batterierna är slut då lagras FARLIG avfall någonstans i Sverige.

Om det är fråga om klimatet hela tiden då bör andra länder ta hand om detta då flera länder skiter blanka fan i klimatet.

Jag tycker att det människor som röstar på partier som endast snackar om klimatet INTE ska resa utomlands med flyg på semester utan hålla sig i sina egna gårdar....Finns massor av saker som är viktigare än bara klimatet.

Visst kan du flyga och vara för klimatet, men visst, det vore ju bättre att inte göra.
    Men en sådan svart och vitt syn på klimatet ger oss inget.

Dock handlar klimatet om mer saker än ens person, utan det krävs att man gör mer.

Ett gott råd om du ska diskutera klimat, det är att inte hänge dig till svart och vitt.
    För det du försöker säga är att man inte kan göra något, och om man tar en flygresa.

Faktum är att det går göra MASSOR även med en flygresa och göra nytta för klimatet.

Dock var det roligt och höra denna otroligt dåliga reklam, klimatet, klimatet, klimatet...., och sen den framgång de hade i valet att knipa ett gäng procent till.

• klyban
    Rataxes skrev 2024-09-06 12:19:38 följande:
    Visste ni att var tredje miljöpartist är lika korkad som de andra 2?
    Man känner andra genom sig själv Skål
  • klyban
    Anonym (Malta) skrev 2024-09-06 21:10:35 följande:
    Många som röstar på miljöpartiet röstar p.g.a rädsla och vid rädsla handlar människan irrationellt.

För inte mådde Greta bra under sin tonårsperiod, för länge sedan såg jag en dokumentärfilm som Greda medverkade i, jag kunde tydligt se att Greta inte mådde bra. Många  av hennes tal baseras på rädsla och ångest. Hon omgavs sig av vuxna som förstärkte  hennes beteende, kort och gott så fick hon belöning som baserades på hennes rädsla.
    Tycker faktiskt lite synd om Greta.

Om vi tittar på vart Greta befinner sig idag så är hon långt ifrån rationell.

Miljöpartiet har rätt att, vi måste gå mot en grönare omställning. Kruxet är att deras förslag är svåra att ro i hamn då förslagen inte är förankrade med verkligheten.

Rätt och slätt så är miljöpartiet ett dysfunktionellt parti.

Haha, nä!

Det är många människor som inte mår bra stundtals, dock saknar det betydelse för Gretas budskap och att vi ska lyssna på forskarna som ~95% säger att det är människan som orsakar klimatkrisen.

Vet du om att förslagen de har inte ska ske med en knäppning med fingret?
    Undrar då det är en process som tar tid, men är då ditt tag att bara för det inte går direkt, så ska man inte göra något alls?

• klyban
    Rataxes skrev 2024-09-08 12:09:03 följande:

MP vanstyr trafikpolitiken i Mordor, då blir det så här:

Cry me a river, innerstadspajasar.

Det är här man börjar bli direkt orolig, och OnT jaha, och?
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?