KillBill skrev 2022-06-06 13:08:06 följande:
Om den är någon som är känslostyrd så är det Jimmie Åkesson och hans hejdukar i den brunblå alliansen. Att rikta misstroende mot en av de ministrar som är involverad i Sveriges Natoansökan 100 dagar före ett ordinarie val. Det är faktiskt totalt huvudlöst.
Med tanke på hur ni sossar har gjort upp med kurderna så vore det nog en bra ide att dra tillbaka ansökan och göra om den efter valet med en förhoppningsvis regering som inte belastas av de avtal som slutits med kurderna.
På ett annat forum har jag saxat nedanstående text som väl beskriver det kaos som ni sossar ställt med.
Sossarna sätter alltså kurdiska våldsbejakande kommunisters och Morgan Johanssons intressen före svensk och finsk säkerhet samt vår relation till Finland.
För sossarna är det viktigare att kurdiska kommunister ska få pengar och att Morgan Johansson ska få sitta kvar än att förhindra att ryska bomber faller ner på svenska och finska medborgare i framtiden. Finland lär vara helt vansinniga nu, och hade jag varit i deras skor hade jag avbrutit all diplomatisk kontakt med Sverige.
I ett sunt land hade detta varit den största politiska skandalen någonsin, men nu lär det väl bara blåsa över på ett par dagar.