Inlägg från: Jessica132 |Visa alla inlägg
  • Jessica132

Tips på kall lunch till 13-åring

Skolmaten i min sons skola är så usel att han kräkts fyra gånger efter att ha ätit den och nu vägrar han att äta av den så jag har börjat skicka med matlåda för att han ska orka med hela skoldagen. Tyvärr finns ingen möjlighet att värma maten så det blir extremt mycket pastasallad. Har även gjort omelettrulle med lite grönsaker och korv. Tips mottages tacksamt då det blir väldigt ensidigt ????.

• Svar på tråden Tips på kall lunch till 13-åring
  • Jessica132

Tack för tipsen. Ska kolla upp mattermos! Pannkakor vill jag helst inte skicka med eftersom han lätt går upp i vikt av mycket kolhydrater. Jag har sett bilder på maten och den ser fruktansvärt oaptitlig ut. Friskola så kommunen kan nog inte göra så mycket tyvärr. Matkostnaderna hålls nere på det här viset eftersom de inte behöver beställa så många portioner. När det är god mat som tex pannkakor får de ta två stycken för att det ska räcka till alla. Inte mycket mat för högstadieelever som tränar och växer mycket? Fantastisk skola i övrigt men ska prata med ledningen om maten.

• Jessica132
    Kusinen skrev 2021-08-03 15:40:06 följande:

Jornötter får man ej ha med sig till en svensk skola (eller produkter som innehåller jordnötter).

Precis. Inga nötter får maten innehålla.
Svar på tråden Tips på kall lunch till 13-åring