Inlägg från: Jonnynilsson |Visa alla inlägg
  • Jonnynilsson

Tips på kall lunch till 13-åring

Jessica132 skrev 2021-08-03 14:47:08 följande:

Skolmaten i min sons skola är så usel att han kräkts fyra gånger efter att ha ätit den och nu vägrar han att äta av den så jag har börjat skicka med matlåda för att han ska orka med hela skoldagen. Tyvärr finns ingen möjlighet att värma maten så det blir extremt mycket pastasallad. Har även gjort omelettrulle med lite grönsaker och korv. Tips mottages tacksamt då det blir väldigt ensidigt ????.

Ja att maten kan vara sämre i skolorna än i fängelserna är väl inget nytt. När jag gick i skolan för jättemånga år sedan var skolmaten riktigt dålig.

Men när jag med jämna mellanrum besökt mina barns skola har maten varit riktigt god och vällagad. Det fans till och med salladsbuffé ! Nu är ju det några år sedan så det kanske har blivit sämre igen.

Du/vi betalar för maten så se till att klaga både direkt i skolan och till utbildningsförvaltningen i din kommun. När du ändå håller på så finns det dessutom en politisk nämnd som du kan bjuda in till skolan så får politikerna både se och smaka av maten.
Svar på tråden Tips på kall lunch till 13-åring