Anonym (Niklas) skrev 2021-07-26 07:04:16 följande:
Jag hade gjort slut. Det där handlar om grundvärderingar. Skulle inte vilja kunna vara tillsammans med en så pimpinett person som ts.
Jag tycker faktiskt det är fel i huvudet på människor som använder argumentet att hunden är ohygienisk.(??) Hunden är så ren som du väljer att den ska vara.
Vad är rädsla för dålig hygien om man börjar gräva i det? Jo rädsla för att bli sjuk. Det finns massor av studier på att människor med hund är friskare än andra. Sjukdomar smittar ytterst sällan mellan hund/människa.
Barn däremot - Barn gör dig sjukare.
I sådana fall är det ju bara bra att det tar slut. Ingen vill vara tillsammans med en person som känner starkare kärlek för hunden. När det gäller en sådan sak som att skaffa hund så är det viktigt att man är överens. Det funkar inte att köra sitt eget race i ett förhållande.
Varför drar du in barn i den här diskussionen? Vem här har sagt något om barn? Vi vet inte ens om ts och sambon har barn eller vill ha barn.
Jag själv har inga barn och jag har heller ingen hund. Har dock haft hund. Hundar dreglar och hårar. Dessutom kan de bära på fästingar eller andra kryp som de då drar in i bostaden. Annat smuts medföljer naturligtvis. Det fastnar ju under tassarna och i pälsen och man får knappast bort allt. Vem vet vad hunden har trampat i där ute?
Det kan också fastna bajs i pälsen efter att de har bajsat. Fräscht att detta då kan dras in i bostaden.
Jag vill inte leva bland smuts, dregel och hundhår. Självklart blir det hårigare och smutsigare när man har hund. Det innebär att man kommer att behöva städa oftare.
Dock så handlar det nog mest om att ts inte vill behöva vara bunden till hunden. Han vill inte behöva ha något ansvar över den, precis som han skriver. Man blir väldigt låst och alla vill inte vara låst till en hund.