Sophie: Åååh nu är du officiellt en ruvare sedan i onsdags, hur känns det? 😍 Det var ju helt sjukt att 9 av 9 klarade sig till dag fem, och verkligen superbra att 3 stycken kunde frysas! Både det lilla fröet som du ruvar på nu och de blastocyster som hamnat i frysen är ju alla av väldigt bra kvalité för att ha kunnat klara sig så länge, så det kanske snarare handlar om att inte ens 100% av alla fina blastisar fäster och då har du ju fler chanser i och med gänget i frysen, eller att de kan användas för syskonförsök om du plussar redan nu
Men alla ska ju som sagt vara av jättebra kvalité nu då både äggen och spermierna var på topp nu när ni gjorde IVF:en! Jag fortsätter att hålla tummarna allt vad jag har för att det lilla fröet ska borra in sig ordentligt och ge ett fint plus här framöver 
Mathilda: Nej men precis, ingen borde behöva vänta flera flera månader på bekräftelse av remissen. Det låter ju jättebra att du börjar förlika dig mer och mer med tanken, och att våra positiva upplevelser kan stärka dig lite
Jag tänker att det värsta har du förhoppningsvis bakom dig nu, med den otroligt smärtsamma infektionen och så. Så glad att höra att du mår bättre nu! Ååh jag förstår verkligen den känslan, att man bara väntar och väntar och liksom hamnar efter t.ex. din släkting som ska få barn i augusti. Men förhoppningsvis ska ni inte behöva vänta så länge som två år för att bli gravida
Vi hoppas ju på att kostförändringar m.m. ska hjälpa simmarna så att det går vägen nu under våren!
LJM: Men näää, så jäkla orättvist att mensen kom! Vad ledsen jag blir, och även för det du skrev om den destruktiva, ångestfyllda tiden pga viktfokusering 😔 Usch vad tungt, och extra jobbigt när allt ändå tydde på att du hade en nidblödning och implantationsdipp. Tänker på dig
Jättebra att du bokat tid med Livio tycker jag, håller tummarna för bra bemötande!
Fyrklöverns: Ååh jag kan verkligen tänka mig att det är en stor tacksamhet nu efter den långa resan hit, och så fint att släkten fått dela den glada nyheten med er nu!
Vilken dag ska ni på ultraljud? Tusen tack fina du som kollar hur jag mår 🥰 ÄL+10 idag med tempökning imorse vilket känns lite nytt för mig. Kroppen är dock alldeles tyst och stilla, den säger ingenting om det händer något eller inte så det är bara att vänta till BIM nu på fredag 3/3. Om mensen kommer då ska jag ringa för att boka spolning som bör ske innan nästa ägglossning. Sätter hoppet på spolningen tror jag, så kanske jag inte blir lika besviken om mensen kommer till helgen 
Chilins: Men wow, så himla snabba och bra de verkar vara! 😍 Så glad att du fått ett så bra bemötande hos Livio! Extra inspirerande för mig som sagt eftersom jag kanske måste besöka dem för en framtida IVF också
Spännande att höra om ni får börja redan nu ju, håller tummarna för det! Det är ju inte ofta man sett fram emot att mensen ska komma, haha! Och du, så otroligt fint du skrev häromdagen om hur vi stöttar varandra här (även om jag inte varit med i gruppen från start men ändå hyfsat länge nu) och om hur du inte nöjde dig med ett nej från vården. Du inspirerar 
Dalarna: Ja visst händer det mycket i gruppen, så spännande! Jag kan verkligen relatera till den mörka perioden du beskriver, det är ju så frustrerande när kroppen inte vill samarbeta. Och du ska aldrig känna att det är fel att skriva om ens mer deppiga dagar, det är ju det vi finns till för att kunna ventilera allt
Hur har det gått för dig med ägglossningen och allt?