Inlägg från: BounceBambi |Visa alla inlägg
  • BounceBambi

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2021-12-21 11:59:30 följande:

Idag fick jag för första gången någonsin fast smiley på CB advanced ägglossningstest! Känns som en seger efter 15 dagar med blinkande smiley.. Nu hoppas jag bara att ägglossningen faktiskt kommer också, hoppas på temphöjning inom de närmsta dagarna.

Vi hade ovanligt mycket sex förra veckan så hoppas bara att vi orkar ett par dagar till haha :)

Åh vad skönt att du äntligen fått en fast smiley, håller tummarna för att det ska gå den här gången :) 
  • BounceBambi
    Wave Mother skrev 2021-12-22 09:58:57 följande:

Glada julnyheter här. Jag hade ju BIM igår, men ingen mens dök upp och när jag testade nyss fick jag ett tydligt pluss :) 

Vad roligt grattis! :) 
    Svårt att svara på säkert men tror du att ni gjorde något annorlunda den här gången jämfört med tidigare då det inte blivit plus? 
  • BounceBambi
    Junii91 skrev 2021-12-22 23:04:19 följande:

Idag kom mensen.. känns jobbigt. Tankarna snurrar, tänk om det aldrig går? Prickar vi in dåligt kring ÄL? Vad kan vi göra bättre? Känns som att så många plussar. Jobbigt detta ska ta sån tid...

Jag känner med dig, har ungefär samma tankar själv då detta blir försök 6 för mig. Tycker det värsta är att vad jag vet har vi prickat ÄL bra så förstår inte varför det inte går. Du är iaf inte ensam <3
  • BounceBambi
    Dalarna91 skrev 2021-12-27 06:40:10 följande:

Fick min mens på morgonen. Fick då ägglossning när jag va borta tisdag och onsdag. Men tyckte vi fick till det ändå bra..

Igår kväll så googlade jag en massa på vad man ska äta och inte äta för att öka fertilitet. Så har beställt vitaminer till oss båda. Sen idag blir det att handla nyttigare mat. Det verkar som att det är viktigare att kvinnan äter bättre än mannen. Eller har jag läst fel?

Åh vad tråkigt att mensen kom :( Känner också att man vill prova något annorlunda för varje försök det inte tar sig. Är ju överlag mycket mer info om vad man som kvinna ska göra än man tyvärr.

Visst var det du som använde vetegroddsolja? Har börjat göra det denna cykel för att se om jag kan få något fertilt sekret. Har troligen ÄL någon gång mellan onsdag och fredag. Tycker jag har mer flytningar den här gången så hoppas det blir äggvitekonsistens nu. Har inte känt det tidigare och funderar på om det är det som gjort att det inte funkat för mig
  • BounceBambi
    LJM91 skrev 2022-01-05 06:20:46 följande:

Nu är det lite deppigt här.. Var nästan säker på att jag var gravid även om jag varken vågade säga det högt eller skriva det, ungefär en vecka innan mens får jag alltid ömma bröst som ett par dagar innan mens blir så ömma att det gör ont att röra vid dem eller ligga på mage i sängen, denna månaden har jag känt absolut noll i dem (BIM 7/1). Har också varit väldigt trött, vaknat med kramp i vaderna, haft ökade flytningar och svag molvärk sedan ett par dagar efter ägglossningen. Igår kväll kom det lite ljusrosa på pappret när jag torkade mig så nu bara väntar jag på mensen :( känner mig helt tom.. Jag vet att hoppet inte är helt ute förrän mensen är här och att man kan blöda lite även om man är gravid, men allt hopp och alla förväntningar bara spolades bort när jag såg det rosa på pappret :(

Åh nej vad tråkigt att det kom blod på pappret, känner med dig :( Samtidigt är det ju precis som du skriver inte säkert att det betyder att du inte är gravid. Man hinner ju grubbla så mycket mellan ÄL och BIM så förstår att känslorna pendlar mycket. Håller tummarna för att mensen inte kommer trots blodet på pappret <3
  • BounceBambi
    LJM91 skrev 2022-01-05 12:46:45 följande:
    Tack för tumhållningen <3 dumt nog hade jag redan börjat planera i huvudet, räknade ut när jag hade kunnat gå på föräldraledighet och hur jag skulle lägga min sommarsemester då för att maxa ledigheten, haha.. Så himla dumt att planera så mycket utifrån bara en känsla.

Än så länge är det inte mer blod idag men det händer ganska ofta att jag får en liten, liten blödning en eller två dagar innan mensen kommer igång. BIM på fredag så det stämmer ju ganska bra tidsmässigt. Det som gör mig fundersam är att brösten inte ömmar, kan inte minnas att jag någonsin har haft mens utan ömma bröst. Men någon gång kanske ska vara den första då..
    Åh jag gör exakt samma sak inför varje mens, räknar ut när BF borde bli, när man kan berätta för andra osv. Tänker att det inte gör någonting, man blir ju ändå lika besviken varje gång oavsett hur mycket eller lite man har hoppats tycker jag. Är ju inte "värre" än att man är glad och förhoppningsfull i onödan. Tiden går ju långsamt  till fredag när man undrar men tycker inte riktigt det är läge att ge upp hoppet än <3
  • BounceBambi
    Dalarna91 skrev 2022-01-06 21:19:12 följande:

Hur går det för alla? Själv så har man snart ägglossning, det ska vara imorgon. Tar ingen temp eller tester då det är slut. Så gäller bara ha massa sex under veckan och hoppas ägglossningen inte blir sen som förra månaden. Är tråkigt att jag varken känner av ägglossningen eller får sånt sekret de flesta pratar om..

Känner igen mig med att ha svårt att känna av ägglossningen och märka något trådigt sekret, tempar så ser iaf att jag haft en temperaturhöjning. Tror jag hade ÄL cd 13 (kan också vara 15) och hade sen en temperaturdipp CD18 vilket jag inte haft innan. Får lite hopp om att det ska vara en implantationsdipp men känns samtidigt dumt att tro att det skulle gå den här gången... Har BIM på tisdag så är i stadiet där man bara väntar och försöker analysera sin kropp... 
  • BounceBambi

Var visst sjätte gången gillt... Så glad och hoppas verkligen det här ska gå hela vägen
  • BounceBambi
    Bez skrev 2022-01-10 08:33:01 följande:

Ååh Grattis!!

Kände du något annorlunda inför?

Tack! Nej har inga direkta symtom, tror jag hade en implantatationsdipp vilket fick upp hoppet lite. Min temp går alltid ner dagen innan mens och när den var fortsatt hög imorse så testade jag :) Men har annars bara lite ömma bröst men det brukar jag ha innan mens också...
  • BounceBambi
    Bez skrev 2022-01-10 10:00:26 följande:

Ja de förstår jag vilken dag efter Äl hade du den?

Fick tempdipp igår äl+5 funtar på om de skulle kunna vara en implantations :)

Min var ÄL +4, hoppas det är det för dig med :)
  • BounceBambi
    Bez skrev 2022-01-15 09:30:48 följande:

Tog test i morse BIM-1 på testlagrets stickor. Tog 2st och båda visa svag linje!

Har vart med om spök innan så vågar inte riktigt ta ut nått men visst borde väll inte 2st ge spök? Aldrig testat med testlagret innan.

Visst ser ni oxå?

Åh vad roligt grattis! :D
  • BounceBambi
    Dalarna91 skrev 2022-01-22 13:05:14 följande:

Piggelin; kan inte citera. Men jag har inte heller något sekret. De ändå är när jag torkar mig är det typ extra blött men kan inte göra någon som bro. Utan de är som klister. Så jag är rädd att när jag är fertil så är mitt sekret för segt så kan inte bli gravid pga det. 

Jag var väldigt nojig över att jag aldrig hade något sekret men blev ju ändå gravid. Tror inte man ska lägga för stor vikt vid det <3
  • BounceBambi
    Dalarna91 skrev 2022-02-25 06:28:05 följande:
    Men wow GRATTIS och äntligen <3

Förstår att du är rädd för missfall men försök att glädjas nu ändå, de flesta graviditeter går bra. Hade absolut 0 symtom när jag plussade också, hittills har det gått bra <3 Om jag var du skulle jag nog inte hålla på att testa mer, ett positivt test är tillförlitligt och tror det är lätt att läsa in för mycket i strecken på stickan ändå. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?