Inlägg från: BounceBambi |Visa alla inlägg
  • BounceBambi

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

10/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

12/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket, 1a barnet)

21/10 bez (31 år 3:a försöket, 1:a barnet)

27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)

28/10 BounceBambi (28 år, tredje försöket första barnet)

?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

?/? Dalarna 91 (30 år, första försöket efter MF med första barnet)

• BounceBambi
    Dalarna91 skrev 2021-10-03 09:22:10 följande:

Jag drack kallpressad Vetegroddsolja och blev gravid första månaden jag drack den. Den är fullproppad med E-vitamin. Jag valde den pga många blivit gravid av det. Om de va pga det som gjorde mig gravid kan man aldrig svara på. Smakar skit men för mig är barnlängtan större än smaken. om du tänker testa såg till kan jag komma med tips så det inte blir lika illa i smaken :)

Hur mycket tog du utav den? Jag har inte märkt något fertilt sekret på toalettpappret men har heller inte kollat med fingrarna så tänker att jag ska börja göra det den här cykeln. Tyckte vi timade sex och ägglossning bra sist och tänker att avsaknad av sekret gjorde att det inte tog sig den här gången.
  • BounceBambi
    ChilliChoklad skrev 2021-10-03 12:24:46 följande:

Om någon vill veta hur jag har ?gjort? för att få pluss så har ni här en sammanfattning:

Kosttillskott:

- Apotekets gravidtabletter

- Omega 3

- D-vitamin

- Silicea

Jag tog dem på kvällen innan läggdags (för att inte krocka med morgonkaffet, vilket eventuellt kan hämma upptaget).

Utöver det:

- Enbart två koppar kaffe varje dag

- INGEN alkohol över huvudtaget de senaste två månaderna.

- Jag har har ätit varierad, näringsrik mat. Ni vet fibrer, grönsaker, fisk, kött och allt där till.

- Försökt promenera lite varje dag.

- Sovit ordentligt varje natt (sker automatiskt när man bara dricker två koppar kaffe varje dag har jag märkt)

- Ha sex så mycket som möjligt dagarna innan ägglossning

Se detta bara som tips, inget facit. Hoppas alla här inne i forumet kommer få ett fint pluss snart!!

Stort grattis och tack för att du delar med dig av tips! :D
  • BounceBambi

Börjar misstänka att jag har östrogenbrist eller problem med sköldkörteln. Har ganska låg temperatur (runt 36.0 innan ägglossning) och har alltid haft problem med låga järnvärden. Både min mamma och mormor tar levaxin så borde inte vara helt orimligt. Har dock inga andra symtom och har inte märkt av låg temperatur förens nu när jag börjat tempa. Tänker att jag får ringa vårdcentralen efter nästa mens. Har varit väldigt stressad de senaste veckorna då det går trögt med min lägenhetsförsäljning, tror inte det har blivit en graviditet av det här försöket och känner mig lite uppgiven idag :/

• BounceBambi
    Wave Mother skrev 2021-10-17 10:26:59 följande:
    Jag har ganska allvarlig hypotyreos (men är välinställd och har inga problem av det alls nu). Att vara kall är ett av de tydligaste tecknen för mig när jag vid något tillfälle fått för lite Levaxin. Jag brukar känna det utan att kolla med termometer, men då har jag också ganska rejäl underfunktion.

Det är jättebra att kolla upp eftersom det dels kan påverka fertiliteten, men också att det är bra att vara rätt inställd för den tidiga fosterutveckligen. Så om du blir gravid är det bra att veta i förväg så att man direkt kan öka dosen lite i början (så har i alla fall läkare sagt till mig i alla år, och så gjorde vi också när jag plussade i våras --> högre dos från några dagar efter pluss).
    Tack för svar! Ringde vårdcentralen idag men kändes inte som att de tog det på särskilt allvar. Fick en tid 30 november och då mest för att följa upp min järnbrist, sköterskan lätt tyvärr rätt skeptisk till sköldkörtelgrejen men sa att läkaren får avgöra. Känns inte vidare upplyftande. 
  • BounceBambi
    slo92 skrev 2021-10-22 07:55:17 följande:

Plussade idag BIM+1 med CB digital, första ägglossningen efter mf. Hoppas hoppas att det går hela vägen den här gången, vågar inte riktigt tro på det än då jag började blöda bara några timmar efter att jag plussade förra gången.

Grattis! Hoppas det går vägen den här gången, som någon ovan sa har du ju statistiken med dig :) 
  • BounceBambi

Idag kom mensen och jag känner mig lite uppgiven. Vet att vi inte försökt så länge men är orolig för att något är fel. Sen jag tog ut min p-ring har menscykeln varit 28, 26 och nu 25 dagar. Som jag förstår det räknas det som normalt men blir orolig för att cykeln ska bli kortare och kortare och att något inte stämmer. Har låg temperatur och mamma och mormor som tar levaxin. När jag ringde vårdcentralen och sa att jag ville kolla sköldkörteln så kändes det som att de inte tog det på allvar. Fick iaf en läkartid 30 november för att följa upp att jag tidigare haft låga järnvärden. Kan jag inte övertala dom att ta prover på sköldkörteln då får jag betala werlabs antar jag. Blir bara så less på allt.

Har varit väldigt stressad i 1.5 månad pga trög lägenhetsförsäljning och det kan ju såklart också vara en faktor. Tycker heller inte att jag får äggviteflytningar innan ägglossning endast vattniga. Är så många tankar på en gång och jag känner mig typ sviken över att min kropp inte samarbetar med mig. Ursäkta långt och deppigt inlägg får försöka ta nya tag när mensen är över.

• BounceBambi

Tack för ditt svar och pepp <3

Jag har temperaturökning så är ändå rätt säker på att jag har ägglossning men kanske ska komplettera med ÄL tester ändå. Tänker bara att det är ytterligare en grej att stressa upp sig över men ska fundera vad som känns bäst.

• BounceBambi
    malva90 skrev 2021-10-26 10:11:44 följande:

Ja, men då så! Då funkar det säkert som det ska :) Tänker mer om man lägger massa tid på att fundera på om man har ägglossning eller inte, då kan det ju vara bra att kolla för att sen kunna släppa det. Men det är nog sant som du säger att det bara blir ytterligare en sak att noja över. Är nog bra att försöka ha något annat att fokusera på under tiden man försöker eftersom det ju kan ta ett litet tag oavsett hur fertil man är. Är själv en "projektperson" eller vad man ska säga, som går helt in i grejer och nu har det blivit så med att försöka få till en graviditet vilket nog inte är helt sunt haha. Tänker knappt på något annat :P. Så jag tänkte försöka hitta något annat att mål att ha samtidigt, typ med träning eller kanske någon ny hobby :)

Ja bara tänker att det hjälper inte att ha ägglossning om inte spermierna inte tar sig till ägget, förstår det som att det behöver vara rätt sorts flytningar för det men vet egentligen inte. Känner igen att vara en projektperson och även om man vet att det kan ta tid så hoppas man ju att det ska gå snabbare än det har gjort. Bra att försöka tänka på annat, har du hittat någon ny hobby eller mål än? :)
  • BounceBambi
    LJM91 skrev 2021-10-26 11:33:11 följande:

Jag känner också igen mig i det du skriver, får också känslan av att något kan vara fel även om jag och sambon inte heller har försökt länge. Precis som du kan jag inte heller märka av äggviteflytningar, men tempar och har en väldigt tydlig kurva så jag hoppas att mina ägglossningar ändå funkar som de ska. De borde absolut ta prover på sköldkörteln eftersom både din mamma och mormor tar medicin för det, kan inte tänka mig att de skulle neka det. Håller tummarna för att du får bra besked och att det snart är din tur att plussa!

Tack snälla för svar och pepp <3! Skönt att höra att inte alla får sådär tydliga äggviteflytningar. Får fortsätta öva tålamodet och hoppas att du också får ett plus snart!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?