• Jenek18

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Willow89 skrev 2021-09-26 07:54:13 följande:

Tack! :)

Jag upptäckte att stickan jag testade med igår var över ett år gammal! Så ska köpa nya test dom jag kan prova med imorgon bitti.

Även fast jag har massa symptom kollar jag hela tiden om mensen kommit! Så svårt att tro på det.

Känns verkligen som du har tydliga symptom. Fattar att det är svårt att tro när ni försökt ett tag. Så spännande att följa detta!
  • Jenek18
    evelinagra1 skrev 2021-09-26 08:34:14 följande:

Jag tog ett ägglossningstest nu på morgonen och detta negativt så är nog inte någon äl på gång, jag brukar inte ha sekret efter mens och hade inte haft sex på en vecka så det var inte sperma heller :)

Va skönt att det inte är ÄL som dykt upp konstigt. Men då är det säkert bara något variation den här cykeln. Det strechiga sekret kommer säkert försvinna då.
  • Jenek18

Stort grattis till alla plus!! Så roligt och hoppas att det håller i!

Själv har jag tyvärr missat ÄL. Fattar inte att det hände och känner verkligen att jag har misslyckats. Jag har en väldigt lång cykel och nästan hela det här året har min cykel blivit längre och längre eller varit samma. Nu kom ÄL 5 dagar tidigt!! Men jag började få fertilt sekret samma tidpunkt som vid förra cykeln och ville inte hålla på och testa så mkt utan gick på mönstret från förra cykeln. Men hade bara fertilit sekret i ca 5 dagar istället för 10 den här gången. Tyvärr fick vi inte till det vid ÄL. Känns helt sjukt, hur kunde jag missa?!

Men det positiva är att min kropp verkar kanske gå tillbaka till mer normala cykler. Dessutom behöver jag inte vänta BIM och känna efter så mkt. Jag ser den här tiden lite som en bonustid där jag kan äta/dricka saker som inte går som gravid. Nu är jag riktigt förrvirad kring min cykel så till nästa cykel får det blir att börja om lite på nytt, vem vet kanske går den tillbaks till mina vanliga 28 dagar.

• Jenek18
    Willow89 skrev 2021-09-28 10:56:19 följande:

Plötsligt fick jag en sjuk smärta i min vänstra ljumske, som strålade ner i benet. Gick på toaletten och mensen hade kommit!

Så himla märkligt. Brukar alltid få mensvärk och brun spotting dagen innan, men det har jag inte fått nu. Det var klarrött direkt. Känns som något är så fel med min kropp eller i alla fall denna cykel. Är det helt omöjligt att det är en ultratidigt missfall med tanke på de svaga

Nej men va tråkigt!! Så himla knäppt där kroppen beter sig så annorlunda. Verkar som att det är vanligt att upplever oväntade grejer. Kan ju vara tidigt missfall så då stämde ju dina symtom. Men bra att du skulle kolla upp det!
  • Jenek18
    Wave Mother skrev 2021-09-29 08:27:37 följande:

Jobbigt med oregelbunden (och lång) cykel, men du har ju en väldigt bra inställning till detta tycker jag; dvs. att det mest centrala är att cykeln kanske håller på att bli mer normal.

Även jag har lyckats missa ÄL den här månaden (nästan helt). Jag trodde att den skulle komma imorgon eller på fredag, men fick supertydliga känningar för tre dagar sedan och har också fått utslag på stickor. Tyvärr har vi inte heller fått till det närmre än ett par dagar innan symptomen började pga jobb, så jag tror det är kört. Nåja. Det kommer ju en ny cykel.

Hej, tack för ditt svar. Trist men skönt att höra att jag inte är ensam om att missat ÄL. Men du har helt rätt det kommer en ny cykel! En månad hit eller dit i det stora hela spelar ju ingen roll. Hoppas på nästa gång, när har du nästa ÄL?
  • Jenek18
    Wave Mother skrev 2021-09-29 20:16:55 följande:

Ja, i längden blir det ju inte så stor skillnad med att missa en månad. Jag tror nästa ÄL blir runt 25 oktober för mig, fast jag har inte haft så många cykler sedan jag slutade med p-piller så jag är lite osäker på hur regelbundet det kommer att vara. Nu blev det ju tre dagar tidigare än jag trodde, så den här cykeln kanske bli kortare än jag tänkte mig. När har du nästa?

Svårt det där med att veta när ÄL är. Men det bästa är väl att inte fokusera för mkt på det och ha sex regelbundet runt ÄL-tiden. Min nästa är runt 1 nov, så om en evighet hehe. Men samma för mig kanske blir tidigare även nästa gång.
  • Jenek18
    BounceBambi skrev 2021-09-30 11:54:12 följande:

Vad skönt att flera skriver att de inte märker några tydliga flytningar. Jag har inte heller gjort det. Hade en temperaturökning så vet att ägglossning har skett ändå men funderar på om det är något som saknas och som påverkar fertiliteten negativt. Tror jag kommer få mens på söndag och känner mig lite allmänt nere. Fick en tempdipp idag men sov och andra sidan rätt oroligt så hoppas att det bara beror på det. Eller så kanske mensen kommer tidigare än vad jag räknat med. 

Hej, ser att ni är flera som inte upplever något tydligt fertilt sekret. Som jag har förstått det är det väldigt individuellt. Vissa har tex väldigt vattningt sekret och ser inte de där äggvite-aktiga. Men en fråga är var ni kollar efter sekret? Det tillverkas vid livmoderhalstappen så kanske att ni som inte ser något behöver titta lite djupare för att hitta något? Men väldigt nära tappen kan vissa ha lite lite äggvitesekret under hela cykel. Så man behöver hitta sitt mönster.
  • Jenek18
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-30 20:00:52 följande:

Jag borde verkligen ha väntat så som vi planerat, men gjort är gjort. Tyckte liksom att jag hade så mycket symtom som jag inte brukar ha vid PMS.

Jag får se lite med jobbet, känner att jag har vissa saker jag måste slutföra där, men tar all kraft slut så får jag sjukskriva mig. Får ibland som början på pankikångestattacker på jobbet, det är ju en varningsklocka.

Okej, hoppas att ni lyckas med detta försök :) <3

Hej, jag vill också skicka en styrkekram till dig. Jag håller med om att det är mycket som är väldigt stressande med att försöka bli gravid. Vi orkar inte heller ligga så ofta, blir främst helgerna. Förstår också frestelsen att testa jag hade definitivt gjort samma sak, så svårt att vänta. Men håll ut eran tid kommer!

Men jag tycker verkligen att din jobbsituation inte låter bra, panikångest på jobbet så ska det inte vara. Förlåt om jag är hård nu och gör saker värre. Men nöj dig inte! Sök nytt jobb, intervjuer är fruktansvärda jag brukar se dem som att jag är som en robot som säger rätt saker. Tror bara du behöver komma över den där tröskeln, så kan du göra något som du trivs med. Jag har nytt jobb och kanske inte lämpligt att försöka skaffa barn då men det skiter jag i, inte mitt problem. Men kan du kanske ta hjälp och gå och prata med någon om hur du mår? Få hjälp med verktyg för att ta dig vidare till ett trevligare jobb?

Men annars gör du helt rätt fokusera på dig och din sambo och erat förhållande. Ni verkar så fina båda två! Grattis till förlovningen! Störst i livet är ju ändå kärleken!

Ha en fin fredag alla!
  • Jenek18
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-03 09:06:44 följande:

Jag har beställt D-vitamin nu. Framför allt för att jag jämt är förkyld och för att det kan motverka nedstämdhet i viss mån, men också för att jag läst att det ska vara bra när man försöker bli gravid. Jag hade d vitamin brist för några år sedan, vet inte om jag har det nu. Min mamma säger att hon blir hjälpt av det, så hon rekommenderade det till mig. Finns det något annat som är bra att ta för att förbättra hälsan och få lättare att bli gravid? Jag äter varierad kost. Frukt och grönsaker varje dag. Kött, fisk, vegetariskt. Framför allt vegetariskt och fisk i veckorna och kött på helgen. Motionerar mycket i jobbet, samt till och från jobbet. Hinner inte träna längre, men jag har gått ner fyra kg sen jag började jobba så tror jag rör mig tillräckligt.

Hej, jag gjorde en hälsoundersökning, lämnade blod för att testa en rad olika parametrar för att få koll på hur jag låg till. Det kanske skulle vara något för att få koll på vad du eventuellt har brist på? Jag tänker att man ska vara försiktig och inte överdosera olika kosttillskott. Men det låter absolut som att du lever ett sunt liv där du äter och rör dig bra!!
  • Jenek18

Uppdaterar BIM-listan då jag fick min mens. Det var väntat då vi missade ÄL den här gången.

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4

8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

10/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

14/10 evelinagra1 (22år, 6e försöket, första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

17/10 Dagsattskaffabarn (33 år, första försöket, första barnet)

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket, 1a barnet)

21/10 bez (31 år 3:a försöket, 1:a barnet)

27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)

28/10 BounceBambi (28 år, tredje försöket första barnet)

15/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

31/10 Lövsångerskan1991 (30 år, tredje försöket med första barnet)

1/11 Wave mother (37 år, fjärde försöket efter ma, första barnet)

2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)

4/11 Beckizen (27 år, fjärde försöket, första barnet)

8/11 LJM91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

13/11 Jenek18 (30 år, andra riktiga försöket med första barnet)

?/? Dalarna 91 (30 år, första försöket efter MF med första barnet)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?