Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Gårdagens positiva test visade sig stämma trots att det passerat bäst före datum!
Gårdagens positiva test visade sig stämma trots att det passerat bäst före datum!
Känner mig så orolig nu igen (sällan..). Men enligt NC hade jag ÄL i torsdags och temperaturen ökade i två-tre dagar och nu har den gått neråt och ligger väldigt lågt (36,20 typ), historiskt sätt ligger jag runt 36,60-36,70 på samma dagar (cd22). Jag förstår ingenting.. vad kan vara fel? Tacksam för svar.
Hoppas på det, jag vaknade lite tidigare imorse.. kan ha varit det såklart. Jag förstår, kroppen är allt märklig ibland.
Jag fick positivt ÄL-test (Glad fast gubbe) CD15 och bekräftad ÄL via NC CD16. Innan dess hade jag blinkande i 4 dagar, men det behöver kanske inte betyda att ÄL varit? Jag har inte riktigt kommit igång med kartläggning av sekret dessvärre, behöver bli bättre på det nästa månad.
Håller tummarna att temperaturen är högre imorgon!
Funderar på att börja tempa. Är det en vanlig termometer eller någon särskild ni som brukar göra det använder? Är lätt på vardagar då jag går upp samma tid varje morgon men hur gör ni på helger, vaknar lika tidigt, tar temp och somnar om?
Hej! Jag har precis köpt ägglossningstest och skall för första gången testa detta.
Har följt tråden och andra inlägg här på FL om tempning.
Jag undrar lite, tar ni ÄLtest och temp samtidigt och samma tid varje gång?
Har regelbunden mens men minns sist jag var hos gyn så skulle jag enligt min app ha ÄL den dagen, men hon sa att det var ett par dagar kvar.
Så jag försöker checka lite med kroppen och hur väl jag känner den nu när vi sätter igång med att baka bebis. :)
Stort grattis igen till er som plussat, så kul :) jag har varit lite deppig idag och inte orkat skriva så mycket. Ser att någon som var orolig fått svar och stöttning, det är fint att se. <3 Vi är nog många som behöver bli bättre på att tänka positivt och inte oroa sig. Känner många känslor jag inte varit beredd på nu under vår resa mot att bli föräldrar. Kastas mellan hopp och förtvivlan, tacksamhet, sorg, oro, rädsla, glädje osv.
Uppdatering: tog äl-test ikväll som var negativt. Känns ändå skönt.. nu håller vi tummarna att temperaturen är högre imorgon bitti, annars vet jag inte vad som är fel :(
Kändes som jag vaknade några gånger inatt (orolig), men jag tog tempen vid 7 imorse och då var den på 36,67, blev så glad. Hoppas det stämmer nu bara och fortsätter vara hög! Tack för dina svar <3
Hej! Tänkte jag skulle presentera mig lite istället för och bara vara inne och läsa alla era bra inlägg! Jag är (snart) 27 år och min man 30år. Min man har varit sugen på barn länge, men för mig tog det lite längre tid. Jag har haft p-stav i över tio år, så bara att "lära känna kroppen" är nytt, men jag tror (och hoppas) att jag haft ÄL nu i dagarna. Brösten ömmade så mycket att jag knappt kunde sova och tyckte mig se en stegring på ÄL-testen. Jag har också haft lite konstig aptit, är i vanliga fall en riktig godisråtta, men senaste veckan har jag inte alls varit sötsugen och när jag väl ätit något sött mer blivit illamående, kan det ha något med ÄL och göra?
Off topic, någon som vet om/hur man kan ändra användarnamn?
Förstår ingenting! Enligt appen ska ÄL vara imorgon, jag brukar få flytningar och ont i magen dagarna innan men känner absolut ingenting och inte ens lite flytningar. Vad är det som händer med mig!? Börjar nästan undra om jag ens för ÄL den här månaden. Skulle i så fall vara första som jag vet om. :(