Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Det hoppas jag med.. Återkopplar, haha :)
Det hoppas jag med.. Återkopplar, haha :)
Jag har bim den 11/8 så om en vecka precis. Jag använder mig av appen "flo", men jag har på dagen regelbunden mens, så det fungerar för mig. Men åh vad spännande, hoppas den kommer snart. Skulle ni försöka i september? Isåfall kan vi ju följas åt mer om det blir negativt för mig nu vilket jag har en känsla av att det kommer bli
Åh vad spännande! Jag har också bim den 6 september om jag får mensen denna gång dvs :)
Vi ska också börja försöka nu i augusti, barnlängtan har verkligen blivit påtaglig nu men jag ville vänta tills efter sommaren, känner dock att jag vill bli gravid NU och börjar redan stressa upp mig för att längtan kan bli långvarig och resan tuff. Jag är 30 år och min sambo 31.
BIM borde även för mig vara 6 eller 7 september, om nu mensen dyker upp i helgen som den borde. Känns fortfarande så osäkert då jag gått hela sommaren utan mens efter pillerstopp. Men om den nu dyker upp och BIM då blir 6 september så blir det kul att följas åt då!
Då får du bli först som testar och plussar helt enkelt, så följer vi andra efter :)
Hej! Jag hakar på här!
Jag fyller 29 i år och min sambo är 30. Vi bestämde oss för att börja försöka med första barnet i sommar och jag tog ut min p-stav i början av juni. Sista 3-4 månaderna med p-stav hade min mens börjat komma tillbaka så jag har haft regelbunden mens direkt. Har testat litegrann med ÄL-tester men inte fått positivt, vet inte om jag har testat fel eller om min ÄL inte kommit igång ännu.
Denna månad blir lite som första "riktiga" försöket tänker jag, bör ha ÄL kring den 13e och BIM den 28e. Så spänd och taggad men också nervös. Har läst på lite smått och bestämt mig för att börja ta D-vitamin, folsyra tar jag sen innan.
Så kul att läsa allt ni skriver och följas åt!
Drömmen vore ju verkligen att plussa på första försöket, men vågar knappt hoppas! Jag har BIM 15 augusti och vi försökte vårt bästa den här månaden trots att jag inte lyckades fånga ÄL på stickorna. Har haft lite konstiga symtom, ömma bröst, magont som kommer och går, trötthet. Men jag är ganska säker på att det mest är önsketänkande :D
Jag har testat flera olika men har nu bestämt mig för att köra med Clearblue digitala, känns skönt att få ett definitivt svar och slippa tolka. :)
På dom jag står det att man kan/bör använda morgonurin vilket känns rimligt, men på de andra jag använt har det ofta stått att man bör testa mellan klockan 10-20 vilket gjort att jag förmodligen alltid haft för utspätt urin då jag dricker mycket vatten om dagarna och kissar ofta.
Så nu tar jag nya tag med CB och kommer testa på morgonen från och med nästa måndag (plan ÄL enligt min app nästa fredag) för att säkerställa att jag inte missar. Håller tummarna för mig själv och alla andra här!
Fattar, är det ingen vän som du misstänker också är i startgroparna med att skaffa barn som du kan prata med? Tänker att det kan bli åt båda hållen. Om man berättar kanske folk förväntar sig att man snart är gravid och då är det kanske många som tar för givet att man snart är gravid, vilket kan bli jobbigt om det tar tid. Samtidigt kan det vara skönt att slippa frågor om när man ska skaffa barn osv. Jag vet inte. Jag tror att mång AI vår närhet tag för givet att vi kommer bli gravida igen. Har berättat för två vänner att vi tänker försöka igen. När jag har barn slipper jag ju dock frågor om när vi ska skaffa barn osv. Vad jobbigt med mensen. Är så skönt att slippa den som gravid. Jag upplever också att jag slipper mina humörsvängningar som jag har annars. Klart jag är lynnig som gravid med det svänger inte lika fort som det gör annars.