Försöka bli gravid i höst, följas åt?
slo92 skrev 2021-08-14 15:21:05 följande:
Tycker också det är svårt med alkoholen. Jag ska på födelsedagsfest om en vecka och har beräknad mens på torsdagen därpå. Det finns ju tidiga gravtest man kan ta 6 dagar innan beräknad mens men jag har läst att det provsvaret kan förändras så vet inte om jag vågar dricka på festen ändå i fall det skulle vara negativt. Man fattar ju att det är bäst att helt avstå men precis som ni andra säger, tänk om det är jättelång tid att bli gravid då känns det ju lite segt att inte ens kunna ta ettt glas vin under den här tiden...
Jag tror nog egentligen inte att det är någon fara att dricka innan man vet om graviditeten. Det är ju så många som liksom blir gravida utan att vara beredda och därefter får sluta dricka och kanske till och med sluta röka. Först är det ju bara en cell typ, och den första näringen är väl från något som kallas för gula säcken och inte navelsträngen? Jag tror att jag kommer dricka typ ett glas vin ikväll och vi kommer troligtvis ha sex. Men har inte ägglossning förrän om en vecka så befruktningen blir ju ändå inte nu isf, om nu spermierna från ikväll ligger kvar (ursäkta detaljerna).
Får se hur jag gör nästa helg. :)