Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Jag tänker att många människor i västvärlden tar kosttillskott trots att man ej har någon brist. Man kissar ut överskottet. Så länge man tar den dosen som står så är det inte farligt.
Jag tänker att många människor i västvärlden tar kosttillskott trots att man ej har någon brist. Man kissar ut överskottet. Så länge man tar den dosen som står så är det inte farligt.
Hej!
Nu har jag fått svamp i underlivet (eller är typ 90 % säker på det) och vill behandla med Canesten (framför allt sån vaginator som funkat för mig en gång tidigare när jag hade svamp). Läste nu på FASS att man ska rådfråga läkare om man ska använda canesten om det är så att man planerar att bli gravid, tror man är gravid eller vet att man är gravid. Jag har ägglossning om ca 10 dagar. Vet någon om det påverkar chansen att bli gravid för att jag använder medicinen nu och några dagar framåt? Tänkte bara använda vaginatorn och inte krämen.
Ring till ditt närmsta mvc och rådfråga? Kanske för sent att få svar nu men kolla verksamt ämne i canesten och jämför mot janusinfo. Där har man bättre info för vad man kan använda som gravid än vad det står på Fass.
Att man ska rådfråga vården vid graviditet står på nästan alla läkemedel för att läkemedelsföretagen ska kunna friskriva sig då de inte forskat tillräckligt på det.
blev själv nyfiken och sökte upp och fick att det är grönt ljus vid graviditet. Det kan påverka östrogennånting så att långvarig användning bör unvikas.
Förtydligande angående lokala svampmedel och graviditet - Janusinfo.se
Tänker att det är värre att smitta din partner med svampen så att ni båda har den? än att ta vagiatorer vid en cykel för att bli av med svampen :)
Svamp är inte trevligt. För 3 månader sen fick jag först urinvägsinfektion, sen svamp i underlivet. De va mitt i ägglossningen svampen kom. Hade sex för man vill gärna ha barn men de gjorde mer ont. Så smart val att behandla svampen :)
Brukar också bara använda vaginatorer men denna gång körde jag bägge. Va lite värre svamp än vad det brukade vara.
Svamp har inget med fertilitet att göra. Jag va också orolig med mitt ex att jag va infertil osv. Så jag gjorde en utredning men då hade vi prövat ca 6 månader. Så just nu måste du bara slappna av lite och inte tänka på "tänk om". Det är det farligaste man kan göra.
Kunde inte hålla mig från att ta ett test idag, är förmodligen på ÄL+12 och 4 dagar före BIM. Testet var negativt, inte ens tillstymmelsen till streck gick att ana. Blev direkt deppig och kände att det är kört denna månaden också :( tycker att det borde synas 12 dagar efter ÄL om det hade blivit något..
Nu när jag försöker tänka på barn och sånt så börjar jag tänka på på annat exempel hus.
Så himla ledsen just nu.. Fick starkt streck på äl-stickan imorse och ännu starkare nu för en timme sen. Vi har haft sex 3 gånger den här veckan men han har inte lyckats få utlösning. Sexet är helt kravlöst och jag lägger ingen press på honom men blir ju såklart ledsen när han bara slaknar utan anledning. Jag mår dåligt för att jag inbillar mig att han inte tänder på mig men han förklarar att det är jobbstress som sitter i huvudet.
Tror inte det blir något ikväll heller.. Han dricker öl och har spelkväll med grabbarna, och här ligger jag på kammaren med gråten i halsen. Känner mig så misslyckad och patetisk.
Nu kanske jag vågar mig tillbaka hit? jag plussade på första försöket i september, en månad senare åkte jag in akut med enorma magsmärtor som visade att ägget fastnat i en äggledare (utomkvedshavandeskap). Det blev operation där ena äggledaren togs bort och efter det tog jag paus från allt här.. längtan efter ett barn är stor och jag kunde inte läsa om alla som försökte då vi inte fick försöka. Jag skulle få en mens innan vi skulle försöka igen så det har mest varit en enda lång väntan. Nu är jag, till min stora lycka, inne på slutet av min första mens efter detta. Så nu får vi snart försöka igen! Jag måste börja om med att ?tracka? min cykel men jag är så glad att kroppen funkar normalt igen. Ville bara skriva av mig och säga att nu kommer jag tillbaka till er. Stor kram på er alla som aldrig ger upp