Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklöverns : jag och min sambo sa till en början att vi skulle vänta till efter vecka 12 med att berätta men det blev inte så haha.. några kompisar fick veta i vecka 6-7 för dom hade listat ut redan, sen fick min mamma veta i vecka 7 också. pappa berättade vi för i vecka 11 och sambons föräldrar vecka 12 så det har varit lite blandat för oss. Sedan fick resten av släkten veta i vecka 17 :) det är svårt att veta hur man ska göra tycker jag. Man vill ha stödet om det skulle hända något samtidigt som det är lite mysigt att behålla hemligheten med sambon några veckor 

• evelinagra1

Dalarna : jag kanske har missat något inlägg men hur har det gått för dig? Har du fått någon tid för ultraljud? 

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2023-01-13 13:56:51 följande:
    Jag har kontaktat bvc, har tid på onsdag. Sen får vi se hur dom gör för att ta reda på hur långt gången jag är. 
    Tänkte de är egentligen bara ultraljud som kan se sånt. Men vi får se.
    Ja okej Va skönt att ha en tid iallafall! tog du ett digitalt test eller hur gjorde du med det?
  • evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2023-01-13 18:27:28 följande:
    Tack evelinagra! Den här tokiga tanken slog mig inte direkt att man kan faktiskt berätta för olika människor vid olika tidpunkter haha! Det känns som att det kan bli lite så, om man måste eller någon gissar sig fram till det och sedan i samband med att man träffar familjerna. Bad ni folk hålla tyst om det tills v 12 har passerat eller? 

ja precis vi bad dem att inte berätta för någon för att vi inte hade berättat för alla än! 

• evelinagra1
    Ville bara önska dig stort lycka till idag på ultraljudet Fyrklöverns!!

om jag inte minns helt fel skulle väl även du Dalarna till mvc idag? lycka till isåfall <3
  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2023-01-18 12:00:12 följande:

Då har jag varit på inskrivning. Behövde inte ens be om ett tidigt ultraljud. Pga upprepade missfall så får man ett då dom vet vilken oro man har. 
    Hon skulle skicka remiss idag och hoppas på snabb tid. 
    Hon misstänker jag är i vecka 9 men de är bara en gissning. Får se vid ultraljud:)

Spännande! hoppas du får en tid snart! :)
  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2023-01-26 07:25:15 följande:

Ljm; hur går det? 

Själv har jag panik. Skulle ha tagit ledigt hela dagen! 
    Symtomer är typ borta, så misstänker starkt ett ma igen. 

Jag håller tummarna för dig!! Jag har knappt haft några symtom under hela graviditeten så behöver inte betyda något dåligt <3
    jag hoppas verkligen att du får se ett litet tickande hjärtan idag!
  • evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2023-02-01 21:33:13 följande:

Hej, en liten uppdatering från mig. Jag hade mitt uppföljande ultraljud idag. Vi fick se ett tickande hjärta och små padelarmar som sprattlade. Det var det mysigaste jag varit med om och först då blev det här på riktigt. Grät en skvätt av ren lättnad.
    Jag flyttades fram från 7+3 till 7+6. Ni som är gravida och fortfarande tittar in här, har ni flyttats mycket fram och tillbaka? Har ni valt att räkna så som dem från det att ni varit på ett ultraljud där ni flyttats eller har ni fortsatt räkna efter sista mensen? 

Har tänkt på er alla och följt här <3 Dalarna jag hoppas så innerligt att det bara var för tidigt för att se nåt sist, ska tänka på dig och hålla tummarna för nästa ultraljud.
    Sophie, så otroligt spännande att ni startar med sprutorna så fort mensen har kommit (äntligen är den efterlängtad!) och att ni kan sätta in ett litet embryo redan nu i februari :)
    Chilins vad härligt att höra från dig, skönt att ni är igång med utredningen.
    Vickan jag hoppas verkligen att mensen inte kommer i helgen och att det blir ett plus, håller tummarna att ni inte hinner komma längre än så i utredningen! <3
    LJM jag tänker på dig. Hoppas att det värsta lagt sig och att ägglossningen kommer tidigt denna månaden <3 

Men ååå vad glad jag blir att det såg bra ut!!! Jag var på två tidiga ultraljud och har för mig att jag blev flyttad då och sedan ingår det ett ultraljud här i vecka 12 och då fick jag ett datum som nu är mitt bf, hade ju även RUL men fick behålla samma datum , tror inte att dom flyttar bf datum här
    när man fått ett i vecka 12 men tror det är lite olika hur man gör. 

dock vet jag att barnmorskan på mödravårdscentralen räknar från mensen och sen när man fått ett datum från de ultraljud som ingår här så utgår dom efter det! 

om du räknar från din mens vilken vecka är du i då?

• evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2023-02-02 12:41:20 följande:

Tack för utförligt svar :) Då får jag se hur barnmorskan och läkaren räknar från ultraljudet i v 12. Jag har ett som ingår i NIPT då. 

Vad stämde på dig när de satte BF i v 12, sattes det närmare ditt mensdatum, enligt ägglosningen eller närmare den beräkning som du flyttats till? När har du bf förresten? 

Räknat från sista mensen så är jag i 7+4 idag. 

stämde bäst från senaste mensen trotts att jag använde mig av NC. enligt den hade jag ägglossning 13 juli men om man kollar utifrån bf datum så är det snarare 9 juli som jag jade ägglossning. är beräknad 31 mars! tror jag fick bf 4 april på första ultraljudet och gången efter det fick jag också någonstans i april men kommer inte riktigt ihåg när och sedan fick jag 31 mars i vecka 12 

ja okej men då verkar det ju ändå stämma på ett ungefär Bara nån dags skillnad, det dom sa till mig när jag gjorde tidigt ultraljud var att det är lite svårt att mäta när bebisen fortfarande är så himla liten så det kan vara svårt att mäta och därför kan det ändras längre fram 

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2023-02-17 17:01:30 följande:

Det låter inte orimligt att ägglossningen är på gång runt CD14 efter behandlingen, har du testat ett graviditetstest för att se om hcgn har gått ur kroppen? Isåfall borde det ju absolut vara ägglossningen som är på gång :)

Ingen mer blödning idag, så lättad! Nu får jag upp hoppet skyhögt igen :P idag på min lunchrast googlade jag om vilket babyskydd som är säkrast, räknade ut hur mycket pengar vi får i månaden vid föräldraledighet och funderade på hur jag kan berätta för min familj. Farligt det här, men härligt hoppfullt på något sätt samtidigt.

alltså så spännande!! Vilken cykeldag är du på nu? Jag hoppas såå att du (och alla andra såklart) får ett plus denna månaden

• evelinagra1
    Sophiee92 skrev 2023-02-17 17:46:54 följande:

LJM, men alltså SÅ spännande ju! Förstår du får upp hoppet :)

Dalarna, vad härligt att ni får påbörja er missfallsutredning nu redan i mars! Hoppas det ska ge massor av ny energi!

Äggplocket idag gick sååå himla mycket bättre än vad jag trodde. Underbara läkare och sköterskor som tog hand om mig hela vägen från receptionen, vilorummet till operationssalen. Fick lugnande tabletter innan och mot illamående, så när det väl var dags att bege mig till operationssalen var jag sådär lagom lullig och fick jag gå armkrok med en sköterska in, hon satt sen med mig hela tiden och strök mig över pannan under hela proceduren. Läkaren och den andra sköterskan var också jätte gullig och innan dom satte igång så fick jag ännu mer lugnande samt morfin intravenöst så när det kickade in var jag i himlen haha... Kändes såklart när dom stickte en men det var absurt hanterbart. 11 äggblåsor fick dom och totalt 9 ägg :) Chockerande nog så var min sambos spermaprov helt PERFEKT :O :O och dom kommer inte använda ICSI metoden utan låta spermierna själva få befrukta äggen. Galet! Det var väldigt nedsatt när vi gjorde utredningen men kanske dom extra vitaminerna som jag propsat på min man gjort skillnad. Nu börjar förstås oron över att inga ägg ska bli befruktade, det får vi veta först på måndag, men samtidigt försöker jag koppla bort detta och tänka på vilken otrolig kick det var att jag klarade av detta. Tack för att ni tänkte lite extra på mig idag <3

Så glad för din skull att allt gick bra!! Nu hoppas vi på att något/några ägg blir befruktade <3
  • evelinagra1

Sophie: jag hade också mycket molvärk i början! Var helt säker på att mensen skulle komma när som helst så sprang på toa hela tiden

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?