Fyrklöverns skrev 2023-02-01 21:33:13 följande:
Hej, en liten uppdatering från mig. Jag hade mitt uppföljande ultraljud idag. Vi fick se ett tickande hjärta och små padelarmar som sprattlade. Det var det mysigaste jag varit med om och först då blev det här på riktigt. Grät en skvätt av ren lättnad.
Jag flyttades fram från 7+3 till 7+6. Ni som är gravida och fortfarande tittar in här, har ni flyttats mycket fram och tillbaka? Har ni valt att räkna så som dem från det att ni varit på ett ultraljud där ni flyttats eller har ni fortsatt räkna efter sista mensen?
Har tänkt på er alla och följt här <3 Dalarna jag hoppas så innerligt att det bara var för tidigt för att se nåt sist, ska tänka på dig och hålla tummarna för nästa ultraljud.
Sophie, så otroligt spännande att ni startar med sprutorna så fort mensen har kommit (äntligen är den efterlängtad!) och att ni kan sätta in ett litet embryo redan nu i februari :)
Chilins vad härligt att höra från dig, skönt att ni är igång med utredningen.
Vickan jag hoppas verkligen att mensen inte kommer i helgen och att det blir ett plus, håller tummarna att ni inte hinner komma längre än så i utredningen! <3
LJM jag tänker på dig. Hoppas att det värsta lagt sig och att ägglossningen kommer tidigt denna månaden <3
Men ååå vad glad jag blir att det såg bra ut!!! Jag var på två tidiga ultraljud och har för mig att jag blev flyttad då och sedan ingår det ett ultraljud här i vecka 12 och då fick jag ett datum som nu är mitt bf, hade ju även RUL men fick behålla samma datum , tror inte att dom flyttar bf datum här
när man fått ett i vecka 12 men tror det är lite olika hur man gör.
dock vet jag att barnmorskan på mödravårdscentralen räknar från mensen och sen när man fått ett datum från de ultraljud som ingår här så utgår dom efter det!
om du räknar från din mens vilken vecka är du i då?