Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

elin1989 skrev 2022-10-14 20:04:32 följande:

Nu har jag haft mitt andra ultraljud, 6+4 enligt senaste mensen.

Fick se ett hjärta som tickade och mäter 7+0 vilket stämmer med ägglossningen, BF är 2 juni! :)

Men gud va skönt att höra!! stor stort grattis 
  • evelinagra1
    elin1989 skrev 2022-10-14 20:31:37 följande:
    Tack så mycket, det är en sån lättnad! Om min sambo nånsin kommer hem från jobbet så ska jag äntligen berätta för honom ikväll, han vet fortfarande inte att jag är gravid stackaren!!
    åå va spännnande! Att du kunnat hålla dig så länge 
  • evelinagra1

Vill bara skicka lite pepp till er alla! följer er här i bakgrunden och lider verkligen med er, detta med att skaffa barn är så otroligt tufft men jag hoppas att ni alla får erat efterlängtade plus väldigt väldigt snart <3

• evelinagra1
    Fyrklöverns: jag kan faktiskt också ana ett streck!! rfsu är sjukt dåligt tycker jag, när jag fick positivt på digitalt test kunde man knappt se ett streck på rfsu, jag hoppas såååå att du får ett plus inom några dagar!! 
  • evelinagra1

Dalarna: jag hoppas verkligen att mensen håller sig borta för dig! 

jag mår bra! Är i vecka 21 nu och väntar en liten pojke, det känns fortfarande helt overkligt och har svårt att förstå det.. jag hoppas sååå att ni allA får erat plus snart 

• evelinagra1

Va fina ni är <3 har känt lite som Elin att man vill inte skriva massa graviduppdateringar hela tiden för vet ju själv hur jobbigt det kan vara! Känner mig dock lite som en stalker för jag är inne här och läser varje dag hur det går för er haha ;)

• evelinagra1

Hej på er, har en kompis som försöker skaffa barn och har försökt länge, hon har nu börjat med natrual cycles är det någon här som är bra på att läsa grafer som skulle vilja kolla på denna? Tror ni hon har haft ägglossning över huvudtaget? Eller kan det vara så att hon har en väldigt svag ägglossning med tanke på att tempen inte går upp så mycket? 

• evelinagra1
    elin1989 skrev 2022-12-10 12:07:18 följande:
    Jag tycker inte att det ser ut som att hon har haft ägglossning. Använder hon ÄL-test? 

En ägglossning kan inte riktigt vara svag eller stark, antingen lossnar ett ägg eller inte. Man kan få utslag på test utan att det för den skullen faktiskt leder till ÄL (det är som att kroppen försöker men inte lyckas, vanligt vid PCOS) men om ägget har lossnat så kommer progesteronet att stiga och för de absolut flesta innebär det en temperaturhöjning.
    Jaa okej! Jag tror hon fick positivt test dagen innan nc har satt ut ägglossningen 
  • evelinagra1

Jag vill bara kika in här och hoppas att ni alla får en riktigt fin och mysig jul! Och att ni alla får starta året med ett fint plus på stickan <3

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?