Chilins skrev 2021-09-05 20:06:26 följande:
Jag ser ju att det är några som plussat - stort grattis till er!! Jag har en fundering för er som är gravida nu eller som varit gravida tidigare, det är mitt första försök med bebis nu så jag har ju ingen koll.. vi prickade ägglossning några dagar före och samma dag som glad gubbe på clearblue förra veckan och beräknad mens är 14/9 så ännu ett tag bort. Ikväll har jag en molande värk i nedre delen av magen. Litegrann. Knappt märkbart men ändå är den där. Jag undrar om man kan märka av en eventuell graviditet såhär snabbt? Vad har ni haft för symptom som tidigast? Jag har inga känningar i brösten eller så, enbart molande värk i nedre delen av magen. Ett plus vore nästan osannolikt för mig känns det som, jag är så beredd på att det inte kommer ta sig på första försöket men man vet ju verkligen aldrig..
När jag blev gravid hade jag inte märkt någonting alls innan jag plussade, för jag hade slutat med p-piller just och min mens var skum fortfarande. Skulle bara ta ett test för "säkerhets skull" för jag tänkte ta ett glas vin på min mans födelsedag till middagen.
Mina tidigaste symtom som jag kommit på efteråt var bara jättedålig aptit (oväntat svårt att äta friterad mat, t.ex.), och plötsligt sötsug vid något tillfälle. Lite senare, nån vecka efter att jag plussat, så fick jag rätt mycket mer problem med ätandet (blev väldigt liten i maten för jag kände mig mätt så fort jag började äta, liksom). Blev väldigt törstig och kissnödig tidigt med. Det kan nog ha kommit redan innan plusset, men jag letade ju inte symptom då.
Men jag har hört att många får just molvärk så det kan nog vara ett tecken! Ca en vecka efter ägglossningen ska väl ägget implanteras också, och då pratas det ju om att man kan få en nidblödning, så det kanske kan passa i tid?