Lövsångerska1991 skrev 2021-08-24 09:20:09 följande:
Jo det känns faktiskt så, som att man tänker att nu borde det gå bra för det har gått 12 veckor. Det är ju betydligt ovanligare med missfall efter 12 veckor som jag förstår så det är ju förståeligt. Och då blir det ju förstås en chock om det sen ändå händer. Är ledsen för att ni var tvungna att gå igenom MA, men som du säger var det nog bättre att det upptäcktes tidigare. Önskar er all lycka nu vid nästa försök <3 Tror det kommer gå bra denna gång!
Konstigt nog känns det faktiskt rätt "okej" nu en månad senare, kanske för att jag jämför med tiden alldeles då jag fick beskedet och genomgick avbrytandet, som var tung. Det hade varit mycket värre att få veta detta nu i augusti istället för juli, om jag var i vecka 14. Det har också varit skönt för mig att min partner är "on the same page" med allt runt detta; vi vill båda försöka igen nu så snart som möjligt och har försökt att inte gräva ner oss allt för mycket i det deppiga.
Tack så mycket! Nu gäller det bara att prova igen, och att försöka ta hand om sig och inte stressa för mycket. Hoppas också att det går fort och bra för dig! Det är spännande nu i gruppen att följa alla som har BIM snart!