Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Där kom mensen :( nytt försök nästa månad! Försök nr2 till ett tredje barn! Andra barnet blev till på andra försöket så hoppas!
Där kom mensen :( nytt försök nästa månad! Försök nr2 till ett tredje barn! Andra barnet blev till på andra försöket så hoppas!
Konstigt nog känns det faktiskt rätt "okej" nu en månad senare, kanske för att jag jämför med tiden alldeles då jag fick beskedet och genomgick avbrytandet, som var tung. Det hade varit mycket värre att få veta detta nu i augusti istället för juli, om jag var i vecka 14. Det har också varit skönt för mig att min partner är "on the same page" med allt runt detta; vi vill båda försöka igen nu så snart som möjligt och har försökt att inte gräva ner oss allt för mycket i det deppiga.
Tack så mycket! Nu gäller det bara att prova igen, och att försöka ta hand om sig och inte stressa för mycket. Hoppas också att det går fort och bra för dig! Det är spännande nu i gruppen att följa alla som har BIM snart!
Skönt att det känns lite bättre! Jag tror att jag också började känna mig mindre moloken sådär en vecka eller två senare, när det hade gått ett par dagar efter att jag slutat blöda.
Jag var också väldigt öm i livmodern i början; men jag tror det var bra igen efter ca två veckor, i alla fall kände jag ingenting då av vanligt leverne. Kanske hade känts om man tryckte hårt på magen. Nu är det helt bra igen med det i alla fall. Jag fick min mens för tre dagar sen nu, 31 dagar efter avbrytandet och det känns typ som vanligt med allt rent fysiskt. Hoppas du blir mindre öm snart!
Jag tror att jag kanske fått ägglossning. Fick en sådan flytning i morse men inget mer men är öm precis som vid mens nästan. Både fram och i ryggen. 2 veckor sedan missfallet i morgon. Skulle egentligen vilja testa med äl test men jag vet inte. Kanske bli besviken. Vad brukar ni har för symtom på äl?
Men skulle ju kunna vara det! Jag brukar få mer flytningar. Märks främst när jag typ torkar mig. Sen får jag ont i ena äggstocken under några timmar.
Det kan väl inte skada att testa. Däremot hade jag tokpositivt på äl-tester i flera dagar när jag testade så pass kort efter missfallet pga kvarvarande hcg, så det kanske inte säger så mycket. Men om du känner dig som du har äl så är det säkert det!
Jag hade äl drygt två veckor efter mitt mf startade så det är absolut inte omöjligt :) flytningar och att jag kan ?bygga broar? med sekretet är det som är typiskt för mig, och finnar.
Jag blev gravid direkt efter utan mens emellan så det kan gå, men man ska kanske inte bli besviken om det inte blir så heller. Jag fick negativt på gravtest veckan efter mitt mf startade och positivt på äl-test 14 dagar efter. Lycka till! <3
Inte upplevt det själv men hört de som berättat som att en liten slempropp släppt när tappen är fullt öppen för att ta emot spermierna, så kanske va det? isåfall är definitivt äl här :) Mys på! <3
Nu har vi bestämt oss att börja försöka och jag kommer plocka ut kopparspiralen 10 september. Jag ska ha ägglossning i samma veva, enligt app som störst chans att blir gravid 15e. Nästa BIM kommer vara 28/9.
Vi har ett barn sen tidigare och det gick på tredje försöket, så försöker ställa in mig på att det inte går på första försöken. Jag som ni andra flesta här är ju rätt otålig, speciellt när barnlängtan slagit till rätt hårt.