Inlägg från: Lövsångerska1991 |Visa alla inlägg
  • Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2021-09-22 07:02:12 följande:

Har också hört och läst det är många som blir gravid direkt efter mf. Jo jag mår bra men de väldigt ledsen när det hände. Vill bara det ska sluta blöda så man kan ha sex :p är glad det hände så tidigt, annars skulle det nog vara jobbigare.

Hur går det för er? ÄL är över hos er?

Skönt att du mår bra <3 förstår att du blev ledsen, men som du säger bättre att det händer tidigt. Jo nu börjar väntan på BIM. Jag känner en molande värk i livmodertrakten. Självklart funderar jag på om detta är ett symtom. Tror inte jag brukar få mensliknande värk någon, några dagar efter ägglossning, men jag kanske inte lagt märke till det förut.
  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-09-22 08:19:15 följande:

Jag brukar alltid få molande värk cirka en vecka innan BIM. Men hade det också molande värk en vecka innan jag plussade. Så det kan verkligen vara vad som helst, vilket är väldigt frustrerande. Får bara invänta BIM. Innan vi starta med barn så tänkte jag inte hur kroppen va. Men efteråt så märker man varenda liten känning. Sen börjar man googlar och får alla möjliga svar och man blir inte smartare utan mer galnare.

Jag tror inte jag brukar ha den här smärtan så kort efter ägglossningen, samtidigt borde ju inte ägget ha fäst än, så jag vet inte vad jag kan ha känt. Kanske är ägget som släppts och liksom är på väg, vet inte hur lång tid det tar. Eller så är det något helt annat. Försöker att vara inställd på att det kanske inte blir något, vara negativt inställd så jag kanske kan bli positivt överraskad. Men det är svårt för blir deppig av att tänka att det säkert inte blir något. Och blir jag väldigt hoppfull så blir det ett högt fall sen. :/

Att googla kan nog göra vem som helst galen :P
  • Lövsångerska1991

Kan inte låta bli att tänka att huggen i vänster äggstock känns annorlunda. Det hugger till någon sekund. Sen försvinner det. Inte kraftig smärta, men jag känner det ändå tydligt. Molande värk ibland. Men bara fem dagar sedan det positiva ägglossningstestet.

• Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-09-23 18:08:08 följande:

Skulle vara fint å ha röntgensyn eller kunna se in i framtiden vad det kan vara.

Ja. Men det är säkert inget speciellt. Graviditet borde inte kännas i äggstocken.
  • Lövsångerska1991

Jag läste nu att ett symtom kan vara att det ?drar? i ljumskarna. Kanske är det det jag känner och inte små hugg i äggstockarna?

• Lövsångerska1991
    slo92 skrev 2021-09-24 13:27:03 följande:

Nu när jag gick på toa så såg jag att jag har börjat blöda, färskt blod. Är det missfall? Usch jag är så himla besviken och orolig, plussade ju bara för några timmar sen :'(

Det måste inte vara missfall. Förstår att det känns jobbigt nu. <3 kanske kan du ringa en barnmorska? De har ju koll på hur missfall brukar vara, och vad du ska göra nu. Hoppas att det bara är en normal blödning. Ibland kan blodkärl spricka har jag för mig. Skickar en kram <3
  • Lövsångerska1991
    slo92 skrev 2021-09-24 13:59:47 följande:

Tack. Jag har ringt barnmorska men inte fått tid förrän kl 16, så ska höra med dem...känner på mig dock att det är missfall, känner mig så besviken nu när jag eftet alla dessa ovissa dagar fick bekräftat att jag är gravid och nu bara dras ner i samma ovisshet igen :(

Vad bra att du fått tid idag. Då kan väl barnmorskan direkt titta efter om du är gravid eller inte? I så fall slipper du ovissheten. Förstår att det måste kännas förjävligt nu, men det kommer bli bättre. Snart är kl 16 iaf. Då får du veta mer.
  • Lövsångerska1991
    snøflinga skrev 2021-09-24 07:28:54 följande:

Så har jag med känt i snart en vecka. Tror inte jag är gravid men hoppas ju för allt i världen! Det som jag blir knäpp av är att nästan alla tidiga gravid-symptom är nästan exakt samma som ?innan mens?-symptom. Problemet är mest att jag inte reflekterat så mycket över hur och när dessa symptom kommer innan mensen tidigare. Har svårt att veta skillnad. Känns som jag börjar bli knäpp!

När har du BIM? Vad får dig att tro att du inte är gravid? Ja, det är svårt att avgöra om det handlar om tidig graviditet eller PMS. Min kompis säger att hon verkligen kände det på sig när hon var gravid, men det var inte förrän några dagar innan hon tog testet (som hon tog en eller två dagar efter BIM). Men jag har läst om de som verkligen inte känt något alls.
  • Lövsångerska1991
    Värphönan skrev 2021-09-24 16:06:20 följande:

Det enda bm kan göra såhär tidigt är att ta ett graviditetstest. Beroende på vecka så syns det inte än på ultraljud =/

Okej, det visste jag inte. Kanske kan ge goda råd och stöttning iaf.
  • Lövsångerska1991
    snøflinga skrev 2021-09-24 15:49:38 följande:

Jag vet inte riktigt, det är väl mest att jag inte vill hoppas för mycket så har intalat mig att jag inte är det. Samtidigt som att bli kropp har känts lite skum senare veckan, varit ovanligt trött osv men vet inte om det beror på annat.

Jämför lite med förra graviditeten också, där jag inte kände nåt speciellt alls, men då hade jag feber och va överkänslig. Typ pms kombinerat med höstsjuka ungefär. Jag har däremot extremt ont i mina bröst idag, betydligt mycket mer än vid pms.

Har du andra känningar?

Ont i brösten på ett annat sätt än vanligt känns ju som att det kan tyda på graviditet:) jag har inte mer ömma bröst än vanligt :(

Jag försöker också att inte hoppas för mycket, men det där hoppet ligger ändå där på något sätt.

Är också väldigt trött, men vet inte om det beror på stressen på jobbet. Jag somnar framför tvn vid halv nio, nio och sen lägger vi oss vid tio, halv elva och jag sover hela natten. Kanske vaknar en gång för att kissa. Småtrött brukar jag inte vara, men tempot på jobbet är också väldigt högt nu. Jag går upp innan kl sex och oftast så jobbar jag fram till kl sex (jobbar när jag kommit hem också). Behöver fixa med jobb även på söndagar.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?