Jenek18 skrev 2021-09-08 19:38:08 följande:
Är imponerad över dig som svarar så ofta med stöttande och peppande svar! tycker inte att du behöver känna att du måste in och skriva bara för att du brukar/startade tråden. Skriv om du mår bra av det. Vi är många som är aktiva här och alla kan hjälpas åt att stöttta och peppa varandra. Men det är otroligt fint att du håller koll på oss!
Jag är helt med dig, första försöket skulle bara vara väldigt chill och sen blev jag helt knäpp och mådde dåligt att det inte blev något och all oro kring det. Nu är jag faktiskt betydligt lugnare. Var på en AW med vänner (som ej vet om att vi försöker) igår och fick lite perspektiv bara tänka på annat typ pratade om resor och jag kände att det finns annat än graviditet. Jag försöker njuta och träffa folk dricka alkohol innan nästa ÄL. Men tycker att det är kul att checka in här och kolla hur det går för er andra. Hoppas du hittar något sätt som fungerar för dig att få en mer lugn inställning till denna resa.
Tack <3 jag tycker mycket om att skriva, mer än prata faktiskt så det är kanske precis rätt forum för mig att skriva med andra. Och kan jag hjälpa någon så vill jag gärna det.
Jag är också lugnare nu faktiskt, men lite låg emellanåt. Att få perspektiv är bra. Jag har druckit mer kaffe och läsk nu innan nästa äl. Inte varit så väldigt sugen på alkohol, men drack ett glas mousserande vitt vin i helgen. Har galet mycket på jobbet nu, och det borde ju vara bra för då tänker jag på annat, men jag känner att det är för mycket så blir nedstämd av stressen också. Fick en panikattack på jobbet, fick gå undan och ingen märkte något. Det blir lite som en ond spiral för så blir jag rädd att stressen ska göra att jag inte blir gravid.
Men sen finns det så mycket annat fint i livet att tänka på också, förutom graviditet.