Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Har köpt ägglossningstester nu. Så ska börja med det så jag får lite mer koll.
Hade som mensvärk igår och sedan värk på höger sida. Trodde det var ÄL men har ingen tempökning idag. Är på cd 14 nu så antar att det bara är att fortsätta att ha sex tills tempökningen kommer. Känner igen mig mycket i oron över att det ska vara svårt att bli gravid. Just nu nojar jag över att jag kanske inte ens har någon ägglossning men förstår ju att det bara är att vänta så dyker säkert tempökningen upp snart.
Skönt att kunna skriva av sig här inne. Fint att känna att vi är många i samma situation <3
Jag har så svårt att tro på detta. Men jag är gravid!
Har alltid haft en magkänsla att jag inte kommer bli det. Satt i badkaret och grät i tisdags kväll när dom bruna flytningarna kom. Men de måste ha varit genombrottsblödning.
Har försökt sammanlagt att bli gravid i ca 1 år. 9 mån med exet. 3e gången gilt med sambon.
Denna gången drack jag 2 msk kallpressad Vetegroddsolja. Om de hjälpte eller inte, det kan man aldrig veta.
Positivt äl-test imorse. Väldigt stor skillnad jämfört med mina tester direkt efter missfallet (innan min första mens). Nu är teststrecket starkare än kontrollstrecket. Så känns kul att min kropp nu verkar var tillbaka på banan igen :D
Jag tänker att det kommer gå bra, nu är det vår tur. Det känner jag på mig, bra känsla i kroppen. Jag försöker alltid hålla fast vid det positiva, jag känner inte att jag blir ?mer? besviken då om det inte går bra. Det värsta som kan hända är att jag var glad i onödan. MEN det är ju såklart olika för alla och jag förstår om det kan sticka i ögonen på någon som mår kasst. Det är verkligen INTE min mening! Jag hoppas på att kunna sprida lite hopp och positivitet - det behöver vi alla som hoppat på försöka-bli-gravid-tåget.
Kul med så många plus i tråden! Jag väntar på BIM på söndag, tycker jag börjar ha lite mensvärkskänningar och ömma bröst vilket både kan vara mens och graviditet. Håller på att sälja min lägenhet så stress är också en ganska stor faktor just nu. Tänker att jag testar på BIM om tempen inte droppar. Känns som att det just nu är så mycket strul med annat så det hade varit för bra för att vara sant om jag lyckades bli gravid också... Känner mig nog mest frustrerad idag, får se om det kan gå över till förhoppningsfull snart igen.
Vad skönt att flera skriver att de inte märker några tydliga flytningar. Jag har inte heller gjort det. Hade en temperaturökning så vet att ägglossning har skett ändå men funderar på om det är något som saknas och som påverkar fertiliteten negativt. Tror jag kommer få mens på söndag och känner mig lite allmänt nere. Fick en tempdipp idag men sov och andra sidan rätt oroligt så hoppas att det bara beror på det. Eller så kanske mensen kommer tidigare än vad jag räknat med.
Okej, jaa visst kan det vara ett tillfälligt värde. Det är ju lätt hänt att man sover konstigt någon natt :)
Okej, oj det var inte länge sedan. Det kan ju ta ett tag för kroppen att ställa om har jag hört. Jag slutade med p-piller för 2,5 år sedan och började aktivt med att skaffa barn nu i maj. Jag skulle nog inte oroa mig om jag var du :) fortsätt bara tempa och kör på
Fick mens idag två dagar tidigare än jag trodde så temperaturdippen igår hade sin förklaring. Är verkligen lärorikt att börja tempa, ska bli intressant hur kroppen beter sig efter flera år med hormonella p-medel. Är lite besviken för att det kändes ändå som att vi prickade ägglossningen bra föregående månad men vet ju att det inte räcker. Nya tag nästa gång helt enkelt :)