Inlägg från: BounceBambi |Visa alla inlägg
  • BounceBambi

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ingen mens än (28 dagar sen första dagen på bortfallsblödning efter p-ring) om det inte kommer inom några dagar ska jag ta ett test. Känns helt overkligt om det skulle gå på första försöket, känns mer troligt att ägglossningen inte har kommit igång än...

• BounceBambi

Där kom mensen, känns skönt att ägglossning har kommit igång så att vi förhoppningsvis kan få till en graviditet snart :)

• BounceBambi
    Lägger in mig själv på BIM-listan eftersom jag fick min mens igår

BIM

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)

10/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

11/9 Avokado92 (28 år, första försöket efter mf, första barnet)

12/9 Sophiee92 (29 år, första försöket, första barnet)

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet) 

7/10 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

11/9 toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

9/9 ChilliChoklad (29 år, fjärde försöket, första barnet)
  • BounceBambi
    Ollebollen skrev 2021-09-08 09:44:32 följande:

Imorgon tar jag ut min spiral och bebisverkstaden sätter igång!! Jag, 23 och min sambo, 30 spricker av längtan nu!

Vad spännande! Vad fick er att ta beslutet att börja nu? :)
  • BounceBambi

Funderar på att börja tempa. Är det en vanlig termometer eller någon särskild ni som brukar göra det använder? Är lätt på vardagar då jag går upp samma tid varje morgon men hur gör ni på helger, vaknar lika tidigt, tar temp och somnar om? 

• BounceBambi
    Jenek18 skrev 2021-09-08 19:13:22 följande:
    Jag tycker NC var superbra att börja med. I startpaketet ingår en termometer med två decimaler. Den termometer är snabb och piper diskret. Det är nog rätt individuellt hur som basala kroppstemperatur påverkas av förändrad sömn osv. Så för mig tog det lite tid att lära mig när jag kan tempa och inte alltså vilka temperaturen jag bör räkna bort. Men i princip tempar jag samma tid vardagar och ibland vaknar jag upp på helger och tempar och somnar om annars skippar jag bara helgen. Har jag ÄL och väntar på temhöjning så tempar jag på helgen. Viktigt att tempa precis när man vaknar och inte efter att man har varit på toa eller legat vaken en stund. Det tar ett tag att komma in i detta. Om du är intresserad finns en del poddar som pratar om detta tex " har du mens eller?".
    Tack för tipset! Beställde hem en termometer med två decimaler för att kunna börja. Kanske blir NC längre fram om det känns lättare :) 
  • BounceBambi
    Avokado92 skrev 2021-09-10 11:11:56 följande:

Nu kom mensen, känns faktiskt jättebra - första mensen efter mitt missfall. Kroppen verkar helt ha gått tillbaka till cykeln jag hade tidigare. Häftigt ändå hur kroppen funkar. Känner mig positiv och hoppfull inför kommande period. Superkul att läsa om alla som plussat - stort grattis! Nu är det dags för resten av oss också :D Jag fick i veckan reda på att min lilla ponny blivit dräktig, hon hade lite svårt att ta sig under sommaren (som man säger på hästspråk). Så fick ju faktiskt en positiv babynyhet under veckan. Försöker hålla fast vid allt som gör mig glad, som ni såklart vet så är det ju så himla lätt att bli helt uppslukad av det här med att bli gravid - eller det är väl typ oundvikligt. Jaja, fredag idag - laddar upp inför kommande fertila period här hemma! Uppdaterar listan också! Bäst är ni - kom ihåg det!

Åh vilken härlig energi du kom med denna fredag :) Tycker också det är kul och känns hoppfullt med många plus!

Fick hem termometer igår så börjar tempa från och med imorse. Min sambo tyckte det kändes kul och spännande och som att det händer mer. Har tidigare varit lite orolig över att han ska känna sig pressad eller stressad men så verkar inte fallet vara. Laddar upp inför nästa vecka då det är beräknad ägglossning nästa helg. Känner mig glad och hoppfull  om att lära känna kroppen oavsett om det tar sig denna period eller senare :)
  • BounceBambi
    Jenek18 skrev 2021-09-10 13:29:26 följande:

[quote=81368265][quote-nick]Avokado92 skrev 2021-09-10 11:11:56 följande:[/quote-nick]

Tack för fin fredagspepp!! Jag laddar också inför nästa ÄL-period! Ska njuta av lite god mat och vin ikväll och kanske även lite sex, även fast jag är långt ifrån ÄL haha.

Tack för att ni finns här!

Låter som en bra fredag! Haha härligt med sex skönt att njuta av det utan att hoppas på befruktning :D
  • BounceBambi
    Bez skrev 2021-09-12 11:01:41 följande:

Nu är äl över för denna gång mådde så skit igår för fick inte alls till de så mycket som jag velat och kände typ att de redan va avgjort att de inte blir nått den här gången.

I morse hade NC ställt om äl från lördag till fredag så kändes lite bättre då vi myste tisdag och torsdag.

Hur gör ni andra för att de ska kännas bra under äl veckan? Killen blir superstressad och anti av att känna tvång och jag blir superledsen och stressad av att inte få till de så mycket som jag tänkt. Vi är bara andra månaden in i försök så känns inte som de kommer vara hållbart om de här kommer ta tid? hur gör ni för att få de att kännas kul men samtidigt prick in äl utan ?tjat??

Förstår att det lätt kan bli ett problem vi har inte hamnat där än men är lite nervös över att det ska bli så. Kanske kan göra något roligt av det, testa olika ställningar, förspela olika och liknande. Såg att någon har lite mer sexiga underkläder och det kan säkert fungera för vissa men känns inte som min sambo bryr sig om sånt haha. Försöka förföra istället för att bestämma att nu är det ligg men fattar om man tröttnar på det i längden också. Hoppas det blir graviditet snart så kommer det kännas värt det <3
  • BounceBambi

När i förhållande till ägglossning har ni fått era fertila flytningar? Märkte aldrig att jag hade något liknande förra cykeln, beräknad ägglossning på söndag ungefär så finns ju några dagar kvar för dem att komma på. Hade sex i tisdags och tänker att vi ska få till det åtminstone varannan dag tills jag ser att tempen höjts efter ägglossning. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?