Inlägg från: Wave Mother |Visa alla inlägg
  • Wave Mother

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

hurtänktedunu skrev 2021-08-26 18:14:35 följande:

Jag tror att jag kanske fått ägglossning. Fick en sådan flytning i morse men inget mer men är öm precis som vid mens nästan. Både fram och i ryggen. 2 veckor sedan missfallet i morgon. Skulle egentligen vilja testa med äl test men jag vet inte. Kanske bli besviken. Vad brukar ni har för symtom på äl?

Det kan väl inte skada att testa. Däremot hade jag tokpositivt på äl-tester i flera dagar när jag testade så pass kort efter missfallet pga kvarvarande hcg, så det kanske inte säger så mycket. Men om du känner dig som du har äl så är det säkert det! 
  • Wave Mother
    Kiwikiwi skrev 2021-08-28 18:12:58 följande:

Hej allihop,

Kanske jag som är lite uttråkad denna regniga lördag men tänkte ändå att de vore kul att "lära känna" varandra lite här inne, eftersom många av oss är aktiva i tråden vore de kul att veta lite mer om er (som vill dela med er).

Jag bor i Stockholm, är 31 år och min sambo är lika gammal. Vi har varit tillsammans i 7 år och sambos sen 2015. Vi jobbar idag inom IT båda två, har precis flyttat till en större lägenhet som vi helrenoverat. Jag har 2 syskon som inte har barn än (så lite speciellt att förhoppningsvis få vara först i den mening att mina syskon båda är singlar och att jag hoppas att vi snart kan få plus). Min mamma är väldigt barnkär och jag längtar efter att få berätta att hon ska bli mormor, jag och pappa skulle säkert få en bättre kontakt med. Har en hund tillsammans med mamma och älskar och värnar väldigt mycket om djur, speciellt hundar. Vill inte vara för långrandig här så de var allt om mig :)

Hej! Jag är 37 och bor i Göteborg med min man som är 30. Vi har varit ihop i åtta år och är båda forskare (kan inte säga ämne pga att det då blir uppenbart för alla som känner till oss vilka vi är då vi är i ett rätt så litet fält :) )  Vi bor rätt litet, men letar efter en större lägenhet. 

Jag plussade i maj i år direkt efter att ha slutat med p-piller (cerazette), men det blev tyvärr ett MA som upptäcktes i slutet av juli (skulle ha blivit vårt första barn). Nu försöker vi igen så smått.
  • Wave Mother

Det där är ju jättetydligt, tycker jag! Vågar mig på ett grattis!

Kiwikiwi skrev 2021-08-30 20:45:51 följande:

Kunde inte hålla mig, äl+11 och tog precis ett rfsu graviditetstest (ej testa tidigt). Ett ganska tydligt streck, om än väldigt ljust. Vad tror ni? Finns de något att hoppas på? Ska ta ett testa tidigt imorgon bitti.

• Wave Mother
    Semlan3 skrev 2021-08-30 21:10:27 följande:
    Då är det nog på gång. Kändes som att jag inte skulle få glad gubbe innan stickorna var slut. Har en kvar som jag ska testa imorgon bitti. Är på cd 15. Skulle ha äl idag enligt appen men fick ju neg imorse så blev besviken. Kul att flera av oss är i samma del av cykeln :)
    Grattis till gubben :)

Tror jag kan lägga mig till listan med er som är i äl-tider just nu. Eller i alla fall tror jag att jag har äggviteflytningarna. Har även dålig hy, känner mig svullen om magen osv.

Är det för övrigt någon som vet hur äggviteflytningen kommer i relation till äl-dagen? Är det några dagar före, samma dag, eller kan det variera lite?
  • Wave Mother
    Semlan3 skrev 2021-08-31 18:48:03 följande:

Var på återbesök idag och fick veta att vår dotter hade två kromosomavvikelse som orsakade ett ovanligt syndrom. Känns så sjukt tungt och jobbigt. Förstod ju att något var fel. Men när hon började prata om att ta prover för att kolla om vi bar på genen så kände jag för att ge upp. Vi kommer annars bli erbjudna moderkaksprov i vecka 12. Funderar liksom på om det är värt det. Är så ledsen idag. Vet inte om jag orkar.

Så tungt besked. Men hur kan det egentligen gå ihop med att ni har två barn som inte haft dessa avvikelser? Tänker att det då inte kan vara så stor risk att det måste bli så varje gång. Men jag förstår samtidigt att det är väldigt svårt att orka, när ni redan gått igenom detta tunga en gång, att våga prova på nytt. Kram <3
  • Wave Mother
    Semlan3 skrev 2021-08-31 21:33:25 följande:
    Nej tänker samma sak. Kn ju uppstå mutationer spontant. Men när den är 50 procents rusk att få ett sjukt barn om man bär på genen känns det superläskigt. Vi har ju redan försökt denna månaden. Så tar det sig nu är det ju ändå försent om vi vill ta prover på oss först.
    Håller tummarna för att det helt enkelt var spontant, och att ni får lugnande besked efter testerna. Förstår att det känns jätteläskigt <3
  • Wave Mother
    johanna1992 skrev 2021-09-01 08:05:23 följande:

Hej alla! Enligt min app hade jag ÄL i mitten av augusti (hade äggviteflytningar osv) men då vi bara fick till det en gång därikring räknade jag bort chanserna att lyckas denna cykel. Nu är jag helt plötsligt på BIM+4 och ingen mens? Jag har tagit några gravtest som alla visat negativt.

Vad tror ni? Är det en slump eller kanske kombination med stress på jobbet som fått mensen att dröja? För referens har jag haft helt regelbunden mens senaste 6 månaderna (innan hade jag ingen pga p-stav) och detta är första gången jag varit sen. 

"Symptomen" jag känner påminner ju mycket om innan mens, har lite molvärk kring livmodern/ryggen som varit ganska konstant senaste dagarna. Tycker att jag har hyfsat mycket flytningar och att jag är lite extra kissnödig. I övrigt inget ovanligt. Någon som har erfarenhet av att plussa långt efter BIM? 

Har inte egen erfarenhet, men tycker jag har läst här att det kan hända att det tar ett tag att plussa för en del. Det finns viss vissa som är "låg-hcg-are" (fast jag förstår inte helt varför).
  • Wave Mother

Så kul att följa alla här i tråden efter en lång lång arbetsdag!

Här är det lite utveckling också. Jag trodde ju att jag hade äl i måndags när jag fick vad jag trodde var jättetydliga äggviteflytningar. Idag fick jag däremot stegring för första gången på äl-stickor (lite starkare redan i morse, och nu på kvällen blev det starkare än jag någonsin fått). Så jag antar att äl kommer snart och inte alls var i måndags.

Vi låg igår och jag hoppas vi kan få till det ett par gånger i helgen (ev. för trött ikväll). För visste är det väl så att äl borde komma i morgon eller på söndag om LH-stegringen är idag?  

• Wave Mother
    slo92 skrev 2021-09-04 10:09:00 följande:

Jag har en liten fundering. Enligt min app så har jag ägglossning på söndag (cykeldag 13) då jag har en menscykel på ungefär 26 dagar. Igår fick på jag såna där fertila, klistriga flytningar, men när jag tog ett ägglossningstest och så var det negativt. Är det så att dessa fertila flytningar kommer efter LH-toppen, vilket innebär att jag testade för sent och missade LH-stegringen? Vi hade sex igår och imorse, men tror ni att det finns risl att ägglossningen redan var över då?

Jag fick äggviteflytningar tidigare i veckan (i måndags/tisdags). Jag hade testat negativt på LH-stickor innan i flera dagar och testade även negativt hela veckan fram till igår, då det dök upp en stark stegring på kvällen och jag fick ännu mer äggviteflytningar. Så jag tror att jag har äl idag eller i morgon.

Efter att ha läst runt på internet ett tag tror jag helt enkelt att de flytningarna kan komma lite före ibland.
  • Wave Mother

Jag ser nog allt svagt streck/skugga på båda bilderna. Sedan vet jag inget om de stickorna i sig, men jag skulle nog vara försiktigt positiv!

Jag gissar att du får ett tydligare i morgon, speciellt om du testar med morgonurin. Jag hade kanske till och med testat igen ikväll och sett till att inte ha druckit för mycket då, så kanske du får tydligare besked innan du måste försöka sova.  

knyttets skrev 2021-09-04 13:30:37 följande:

Hjälp! Vad tror ni om det här? Är nu på BIM-2, ÄL+10 (appen justerade BIM till 6/9 efter positiva ägglossningstest). Syns det faktiskt något här eller håller jag på att tappa förståndet? Första bilden är tagen under testtiden andra en kort stund efteråt. Vanliga RFSU-test taget på eftermiddagsurin. Haft spök på dessa tester tidigare, men då har "strecket" försvunnit då testet torkar.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?