Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Härligt! Du ser :) det va inte kört än. Bara en längre cykel :) sen brukar äl ske 12-48h efter positivt test ungefär. Och om du vet hur lång lutealfas du brukar ha så får du koll på när bim är också.
Härligt! Du ser :) det va inte kört än. Bara en längre cykel :) sen brukar äl ske 12-48h efter positivt test ungefär. Och om du vet hur lång lutealfas du brukar ha så får du koll på när bim är också.
Hej,
Jag o min sambo har försökt bli gravida sen januari i år. Jag är 29 år och han är 32 år.
Använder oss av clearblue fertilitetsmonitor och tempar med natural Cycles. + tar folsyra.
Enligt NC ska jag få min mens på måndag.
Kunde inte hålla mig så tog ett test imorse (ett av RFSU)
Och de va jättenegativt, de blev ett streck direkt bara.
Ska invänta o se ifall mensen kommer på måndag, annars tar jag ett nytt test då, men känns verkligen inte som att de e vår tur denna månaden heller?
Hade ni kontaktat barnmorska nu eller väntat?
Vet att man ska ha försökt aktivt 1 år innan man får hjälp.
Men tänker om de kan ge något tips eller kanske ta blodprover redan nu?
Jag har så svårt att tro på detta. Men jag är gravid!
Har alltid haft en magkänsla att jag inte kommer bli det. Satt i badkaret och grät i tisdags kväll när dom bruna flytningarna kom. Men de måste ha varit genombrottsblödning.
Har försökt sammanlagt att bli gravid i ca 1 år. 9 mån med exet. 3e gången gilt med sambon.
Denna gången drack jag 2 msk kallpressad Vetegroddsolja. Om de hjälpte eller inte, det kan man aldrig veta.
Hej.
Ser att ni varit igång ett tag men undrar om det är ok att hoppa in här. Min sambo och jag har precis kommit överens om att vi ska starta vår process. Precis som TS säger så är min barnlängtan större än hans (men han vill ha barn) och första steget för oss är egentligen att inte skydda oss och försöka få till det så ofta vi kan till en början (för att undvika för mycket stress och press med en gång). Jag har dock ätit ppiler fram till nyligen så är väldigt osäker på hur lång tid kroppen tar för att ställa om sig och sådär.
Har tyvärr inga tjejkompisar att diskutera sånt här med och blir lätt att man blir ensam med sina tankar och funderingar, vilket kan vara jobbigt.
Hej,
Tack snälla för din förståelse kring detta.
Man har ju som många andra googlat sönder och många säger att de inte är något konstigt att de kan ta upp till 1 år.
Men när man gör allting ? rätt ? och de ändå inte tar sig så blir man orolig.
Det finns inget dokumenterat mer än att jag hämtar ut p-piller, och de minns jag inte när senaste gången var.
Kan de va en sån sak de kan säga att man hämtat ut p-piller o då räknar dem kallt med att man ska ha tagit alla dem?
Tack <3 lycka till denna helgen nu när det har blivit stark gubbe :)
Testade imorse super negativt :/ BIM på onsdag enligt NC som brukar stämma. Är äl+9 idag och nu när jag va på toa hade de kommit lite lite blod brukar aldrig få de innan mens? Tror ni att de kan vara nidblödning och att de är möjligt att ändå kommer ett plus? Har inga gravidsymptom men inte heller några känningar för mens som jag brukar ha såhär dax?
Det är ju faktiskt sant, dem kan aldrig kolla upp ifall man tagit p-pillerna eller ej. Men är så rädd för att bli nekad hjälp, och de är det som gör att jag lite drar mig för att ringa någon om det här.
Just som du säger, så hade de varit skönt för o stilla oron och känna att man e på rätt väg eller vad man ska säga.
Min sambo tycker att går de inte nu på detta försöket att vi ska börja med och kontakta barnmorska på vårdcentralen och ta de därifrån. Men jag är som sagt lite osäker, och för att man som tjej känner sig misslyckad?
Jag fick väldigt tidigt "ont" i äggstockarna och stark molvärk, i princip från min äl fram tills jag plussade. Kan ju säkert bero på annat också men håller tummarna att det är samma som i mitt fall :)
Hej igen allihopa!
Missfall igår. Så är tillbaka. Någon som haft missfall?
Om ja, hur länge väntade ni med sex? :P