Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Bifogar bild på mina test. Vad betyder det att jag har ungefär lika svaga streck så många dagar? Lite ökning och minskning ibland. Tror ni att det inte blir någon ägglossning?
Bifogar bild på mina test. Vad betyder det att jag har ungefär lika svaga streck så många dagar? Lite ökning och minskning ibland. Tror ni att det inte blir någon ägglossning?
Idag har jag en lite deppig dag. Är bara inne på andra försöket men det känns redan som en hopplös väntan, slås av tankar som varför skulle detta gå lätt för oss, klart att vi inte kommer lyckas få barn.. Om det känns såhär redan under andra försöket, hur kommer det då kännas om typ ett år om det inte har blivit något? Har läst jättemycket om befruktning idag och bara att hela den grejen fungerar verkar ju så sjuk osannolikt. Hur är det möjligt att vi ens kan skapa nya människor inne i våra livmödrar (livmodrar? haha)? Halkar in på alla möjliga existentiella funderingar.. Får nog försöka hitta någon lättsam komedi att sjunka ner i soffan till ikväll! Hur mår ni andra idag?
Plussade precis!! Äl+11 och bim på måndag eller tisdag! Andra försöket med barn nummer 3!!! Överlycklig!!!! Ska ta ett digitalt oxå ikväll eller imorgonbitti för att få svart på vitt! Men fått positivt på två test från Graviditetskollen och ett från RFSU (inte testa tidigt) och var klara streck på alla!!
Efter att familjeliv.se ändrat utseende på hemsidan här kan jag inte se några bilder som läggs upp. :/ så tråkigt! Är det samma för er?
Låter helt normalt, tycker inte att du ska oroa dig! Väldigt vanligt att cykeln varierar. Fortsätt att testa så kommer positivt ÄL komma. Klart att det inte är omöjligt att du har en cykel utan ägglossning men skulle säga att det är väldigt ovanligt medan variation när ÄL sker är väldigt vanligt.
Va borti det förra sommaren. Blev så ledsen att man inte fick positivt på ÄL testet. Men den gången och som har också hänt efteråt så va ÄL 7 dagar senare än vad jag brukade ha. Tänkte det kanske händer dig också nu, så ge inte upp hoppet <3
Kanske den tydliga stegringen var ägglossningen som var på gång? Jag har aldrig lyckats få ett postivit ägglossningstest med stickor trots att jag använde dem regelbundet för några år sedan när jag använde NC som preventivmedel. Men det är ju inte heller helt ovanligt att ägglossningen uteblir en månad utan att det behöver vara något fel. Förstår att det är jobbigt, hoppas att det ordnar upp sig <3
Rekommenderar att börja tempa, då vet du åtminstone om ÄL skett eller inte!
Fick ett synligt streck nu på morgonen, nästan lika starkt som igår eftermiddag. Inte lika starkt som kontrollinjen, men ser liksom ut som en till stegring. Vad är det som händer? Känner mig galen.