LJM91 skrev 2021-09-12 07:38:02 följande:
Vad kul att ägglossningen närmar sig, håller tummarna för er denna månaden :)
Man kan köpa Natural cycles på Apotea för 469, då ingår termometern och 6 månaders prenumeration. I appen kan man välja om man vill använda den som preventivmedel eller som hjälp för att bli gravid. Jag har använt den som preventivmedel för flera år sedan och man lär verkligen känna sin cykel, dock blev jag oplanerat gravid så rekommenderar den egentligen inte. Men som hjälp att bli gravid hoppas jag den funkar bättre!
Blev faktiskt lite nojig över att ha missat ÄL denna månaden, fick en temphöjning i morse upp till 36,42 och ligger på runt 36,10 innan ÄL och runt 36,60 efter. Tycker inte jag har haft några symtom på ÄL och alla teststickor har varit negativa, men har aldrig använt teststickor ?på allvar? förr så vet inte heller om jag har gjort helt rätt. Om tempen fortsätter gå upp så var ÄL igår (lördag) och vi hade sex i torsdags, tror ni det är kört denna månaden isåfall? :(
Okej, lät som rimligt pris. Tycker att det funkar bra med ägglossningstest för mig, förutom att behöva tajma in så att man inte kissar för sent på natten så att man inte har samlat urin till morgonen. Får se om jag börjar med temp istället i framtiden.
Om ni hade sex i torsdags så har ni absolut en god chans :) spermierna ska överleva åtminstone upp till fem dagar. Jag tycker att mensappar är väldigt bra komplement, då vet man ungefär när äl borde inträffa. Har du provat såna? De är oftast gratis.