Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Semlan3 skrev 2021-10-06 06:25:46 följande:

Testade negativt idag, har mens imorgon eller på fredag så känns kört....

Hoppas bara du plussar lite senare. Finns ju dom som inte får plus förrän efter bim
  • hurtänktedunu
    Avokado92 skrev 2021-10-06 08:19:44 följande:

Vad synkade vi verkar vara :D 17 juni är beräknat bf! Skulle också ha haft i början på mars innan. Men en juni-bebis blir toppen!

Haha ja det låter så. Ja jag har ju redan en i juni så det här blir bra. Det var absolut en bra månad. Får gärna komma några dagar före dock. Min första kom 5 dagar innan och andra 6 dagar innan så om denna också håller så kanske det kan bli 12 juni eller något så man får lite avstånd till storasyster.
  • hurtänktedunu
    Chilins skrev 2021-10-06 09:41:38 följande:

Helt knäckt. Utomkvedshavandeskap med tillhörande operation och borttagen äggledare ledde mig hit igen. Första graviditeten och det blir såhär.

Men usch så hemskt. Stor kram.
  • hurtänktedunu
    Semlan3 skrev 2021-10-06 09:51:57 följande:

Man kan ju hoppas. Har aldrig testat innan bim. Oftast har det varit så svagt att jag fått väntat ett par dagar och sen testa digitalt. Sist var det knappt ett streck på äl+12 men på dag äl+14 eller 15 fick jag gravid på digital.

Ja det varierar nog. Senaste grav som inte gick vägen plussade jag 7 dagar innan bim. Nu var det ju blankt 4 dagar innan.
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-06 10:47:43 följande:

Grattis! :) <3 vad roligt! Vet att din resa inte har varit lätt, så extra härligt att det har vänt nu. Precis rätt inställning också, tänk att det ska gå bra. Klart saker kan hända, men som du säger gör det inget att ha varit glad i onödan.

Tack. Det känns riktigt bra. Vill bara snabbspola till jul nu. Haha
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-06 10:47:43 följande:

Grattis! :) <3 vad roligt! Vet att din resa inte har varit lätt, så extra härligt att det har vänt nu. Precis rätt inställning också, tänk att det ska gå bra. Klart saker kan hända, men som du säger gör det inget att ha varit glad i onödan.

Tack. Det känns riktigt bra. Vill bara snabbspola till jul nu. Haha
  • hurtänktedunu
    Dalarna91 skrev 2021-10-06 13:31:36 följande:

Grattis till alla som har plussat.

Själv så är jag smart och köpte en bok "grattis, du ska bli pappa". Kunde inte hjälpa mig när jag såg den i butiken. Så hoppas jag plussar fort nu efter mf. Allt är ute nu och hcg är under 47 i måndags.

Då är det bara att köra igen och hoppas det går vägen snabbt nu.
  • hurtänktedunu
    Beckizen skrev 2021-10-06 14:06:56 följande:

Grattis! :D Så roligt att det blev ett pluss på det riktiga försöket och att det blir en juni bebis! Så mysigt!

Tack. Ja det känns jätte bra. Men kommer ju vara oroligt så klart
  • hurtänktedunu
    Zandra35 skrev 2021-10-06 19:00:23 följande:

Jag inhandlade gravidtights direkt när jag blev gravid men fick sedan missfall. Vi har försökt 1år utan framgång så med facit i hand skulle jag absolut inte inhandla något eller ta ut något i förskott. Har flera vänner som fått 2-3 MF och nu står i kö för IVF så det finns ju aldrig några garantier tyvärr.

Jag köpte både gravidjeans och ammingsbh men tänker att jag antagligen kommer få använda det någon gång så det får ligga där inne i garderoben. Nu blev jag ju gravid igen så hoppas verkligen det håller sig denna gång
  • hurtänktedunu
    palettjunkie skrev 2021-10-07 11:12:16 följande:

Jag började köpa babykläder långt innan vi ens bestämt oss för att börja försöka med samma motivering ????

Haha det gjorde jag också med första barnet. Tredje gången nu började jag köpa massa tygblöjor så har en hel uppsättning redan och jag hann köpa vagn men det var ju lite samma där. Den kommer förhoppningsvis till användning snart ändå.
  • hurtänktedunu
    Sophiee92 skrev 2021-10-07 08:00:09 följande:

Vilka fantastiska nyheter, stort grattis till dig!

Tack. Nu ska jag bara överleva helgen och hoppas att inte mensen kommer.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?