Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

snøflinga skrev 2021-09-28 13:29:38 följande:

Vad tråkigt att du har en sån dag. Hoppas dagen ändå går fort så du får komma hem! Håller tummarna för dig :)

Tack det hoppas jag också. På väg hem nu i alla fall
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-28 18:36:21 följande:

Skickar en kram <3 Igår hade jag också en sån där dag och kände mig väldigt nere. Vill också bara bli gravid nu, dels för att veta att det ens går att bli gravid, men framför allt för att jag längtar ihjäl mig efter ett eget litet barn. Är du kanske trött också efter allt schemalagt samliv? Själv blir jag ju stressad av tester och planering, både positivt och negativt stressad (som att jag blir taggad) får jag väl tillägga. Tänker ibland att funkar det inte den här gången, så kanske vi bara ska låta det hända när det händer. Känner mig ibland lite pinsam för att jag blir som hysterisk :/ det är min pojkvän, min nära vän och ni här i tråden som får se den sidan då.

Ja idag kommer det bli riktigt skönt att lägga sig i sängen. Tänkte göra det snart faktiskt. Kom precis hem från ett möte. Så full fart hela dagen minst sagt. Jo det kan vara det också men vi kör mycket snabbisar nu bara för att liksom. Typ nu är det gjort. Men som sagt inget idag. Känns skönt. Blir ju lite press också. Tror inte jag blir så stressad av test egentligen. Men det får vi veta nästa vecka. Kommer känna efter varje symtom. Vill bara att en vecka ska gå snabbt nu. Skulle det inte bli något nu så skulle jag nog oavsett inte kunna låta bli att hålla koll på äl ändå. Jag känner den ju så tydligt också. Men ja vi får se. Är ju lite på gott och ont att ha så mycket annat att göra också.
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-29 06:21:11 följande:

Önskar alla en trevlig dag idag! :)

Håller med er andra om att väntan mellan äl och BIM känns lång. Att kastas mellan hopp och förtvivlan är utmattande.

BIM närmar sig för min del (Imorgon eller fre enligt apparna) och jag ska nog ta ett test på lördag. Fast vill nästan vänta så länge som möjligt för att slippa först negativt test och sen mens. Jag tycker att något känns annorlunda i kroppen. Annan typ av smärtor i magen, inte som inför mens. Men jag kan absolut ha fel. Känns på något sätt orimligt att det skulle gå så fort för just mig. Tänker på allt som inte tyder på graviditet också. Har inte ömma bröstvårtor t.ex.

Ja det är verkligen så. Jag måste vänta en vecka nu. Så får vi se. Håller tummarna för dig att du får positivt
  • hurtänktedunu
    slo92 skrev 2021-09-29 07:35:54 följande:

Tog ett graviditetstest imorse och kunde inte se något streck, så jag drar slutsatsen att det blev ett missfall annars borde ju strecket varit starkt vid det här laget. Ska på AW imorgon så då tänker jag ta ett glas vin och släppa allt detta för en stund. Blödde bara tre dygn, är det någon som vet när ägglossningen kommer igång igen efter missfall, blir den förskjuten? För visst kan man testa direkt igen?

Min kom efter 14 dagar och då var jag ändå v11 så det kan gå snabbt
  • hurtänktedunu
    LJM91 skrev 2021-09-29 07:48:54 följande:

Jag vågar knappt tro det, men visst sjutton är det ett streck?? Det ser ljusrosa ut i verkligheten och inte grått som ett spökstreck.. Vad tror ni?

Helt klart ett streck. Grattis
  • hurtänktedunu
    Dalarna91 skrev 2021-09-29 15:14:57 följande:

Bra start på dagen.. börjar med hugg på höger äggstock som blir intensivare under dagen. Efter många samtal får jag komma in. De är i princip omöjligt att få tag i tex kvinnokliniken då dom inte har telefon tider osv. Får kolla komma in på akuttid. Precis kommit hem. Hcg nivå är 170, nya prover på fredag. Gjorde ett vul och allt såg bra ut. Sjukt pinsamt då jag är ny där jag är. Positiva är att allt av missfall är ute och de är bara gammalt blod igen i fiffi. Så har tagit på mig pyjamas och ser på serie och hoppas på en bättre dag imorgon. Har räknat ut att nästa vecka kommer hcg vara kring 20 på tisdag.

Så frågar är nu; hur låg måste hcg vara för att ägglossningen ska komma igång?

Min äl kom igång trots att mitt gravtest inte var negativt. Så inte 0 i alla fall
  • hurtänktedunu
    LJM91 skrev 2021-09-29 13:02:46 följande:

Tack snälla! Känns så overkligt, ska köpa digitalt efter jobbet och testa igen. Men eftersom strecket är så svagt så kanske det inte ger utslag på ett digitalt riktigt än? Får kanske köpa två och göra ett ikväll och är det negativt så får jag göra ett till under helgen :)

Jag fick positivt på ett digitalt med ett svagare streck än det där. Så det får du säkert
  • hurtänktedunu
    Madelen21 skrev 2021-09-29 18:02:08 följande:

Snälla säg att det är för tidigt bara... Jag å min pojkvän längtar så fruktansvärt mycket efter en bäbis??

Dom där clearblue testerna brukar tyvärr vara kända för att ge färgrester på det där sättet. Så jag skulle nog avvakta och ta ett digitalt. När är bim?
  • hurtänktedunu
    LJM91 skrev 2021-09-29 20:21:18 följande:

Fick negativt på digitalt ikväll, dock hade jag bara hållt mig i 2,5 timme så hoppas det var därför :P ska försöka slappna av och inte testa mer på ett par dagar nu och hoppas att det blir positivt. Mensen är flera dagar sen och 2,5 vecka sedan ÄL så tycker att testen borde visa rätt vid det här laget..

Ja 2.5 timme är väldigt lite så ta på morgonen istället så hoppas jag det står gravid istället.
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-30 16:31:23 följande:

Kunde inte låta bli att ta ett test nu precis och det var helt negativt. Känner mig dum som gjorde det. Sitter och gråter. Livet är svårt just nu. Trivs inte på jobbet för det är sådan press och stress hela tiden. Hade varit en sådan tröst om jag bara fick bli med barn, veta att snart får jag göra något som känns riktigt meningsfullt för mig själv. Känner samtidigt för att bara ge uppe. Jag orkar faktiskt inte försöka mer. Känner verkligen att jag nått botten och bara fortsätter kravla runt där. På jobbet är inget jag gör för mig själv. Jag jobbar en massa obetalda timmar, har inte särskilt hög lön. Och knappt någon fritid. Ska livet vara så här?

Usch för att du känner så. Kan inte vara kul. Din tid kommer. Blir ju sån stress med allt att bli gravid. Hoppas det tar sig snart för dig. Skickar några kramar.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?