Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Om det är ärr i äggledarna som är problemet så måste det väl ändå fungera bra med IVF, för då placeras ju det befruktade ägget direkt i livmodern, utan att vandra i äggledaren?
Ser i tråden att jag har skrivit att jag har BIM i morgon, fast nu tror jag att det nog snarare är på tisdag efter att jag hittade ägglossningen.
Tiden fortsätter att vara som sirap. Har testat negativt en gång (på äl+8), men har bestämt mig för att inte testa mer om inte mensen blir sen. Det känns som slöseri när jag har så kort mellan ÄL och BIM.
Mensen är på ingång här, så jag uppdaterar BIM-listan.
26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT
28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT
29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT
6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT
11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT
16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT
25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) Plussat
30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT
1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4
6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4
8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT
12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT
16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT BIM-1
20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT
27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)
27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT
2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)
4/11 Beckizen (27 år, fjärde försöket, första barnet)
6-7/11 MommyA (33år, tredje försöket efter MF, tredje barnet)
8/11 LJM91 (30 år, tredje försöket, första barnet)
8/11 Sötpöl (31 år, första försöker, tredje barnet)
8/11 Jenek18 (30 år, andra riktiga försöket med 1:a barnet)
9/11 Sophiee92 (29 år, tredje försöket, första barnet)
9/11 Palettjunkie (29 år, första försöket med första barnet)
10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet)
12/11 Evelinagra1 (22 år, sjunde försöket med första barnet)
16/11 bez (31 år fjärde försöket, första barnet)
17/11 Emmissss (30 år, första försöker efter mf, andra barnet)
18/11 Dagsattskaffabarn (33 år, andra försöket, första barnet)
20/11 BounceBambi (28 år fjärde försöket, första barnet)
21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet)
21/11 Junii91 (30 år, femte försöket, första barnet)
25/11 Dalarna 91 (30 år, 2a försöket efter MF med första barnet)
25/11 Wave mother (37 år, femte försöket efter ma, första barnet)
29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet)
?/? Chilins (30 år, första försöket efter utomkvedshavandeskap med första barnet)
Har fått spottings nu så mensen kommer nog komma punktligt som vanligt. Helt sjukt hur man tror varje månad att det kanske har lyckats för att sen bli så besviken.
Hejsan allihopa! Jag har varit tyst här nu ett tag, men är inne och läser varje dag hur det går för er och blir alltid jätteglad när jag läser om ett plus. Jag känner jättemycket med er som kämpar på - men er tid kommer också.
Sist jag skrev så hade jag precis fått blödningar strax efter mitt plus. De har fortsatt lite till och från, så har fått rådet av bm att ta det lugnt och inte röra för mycket på mig - inte lätt då vi precis flyttat och jag brukar löpträna. Jag hade ju ett mf precis innan jag blev gravid så är jättenojig för ma nu - men helt omöjligt att få tid för vul, har ringt runt till alla privata kliniker här i Stockholm. En av klinikerna skrattade bara och sa - ja det finns tid i januari 2022, kul -.- så jag har helt enkelt bara fått acceptera att jag får inget veta fram till vecka 12 då jag ska göra kub, är i vecka 8 nu. Håller tummarna för att den lille lever där i och att mina blödningar jag haft av och till inte innebär det värsta. Jag vet inte om ni vill ha en update från mig, förstår att det kan sticka i ögonen - då håller jag mig till att läsa om er istället :)
I övrigt är mina symptom helt annorlunda den här graviditeten jämfört med den förra när jag fick mf. Så jag håller fast vid att det är ett positivt tecken.
Stort lycka till alla därute - jag tänker på er och hoppas hela tiden att det ska gå bra för er <3
Stort grattis!
Mitt överanalyserande på teststickan visade sig stämma, tog ett digitalt på morgonen där det stod gravid. Känns helt sjuk! Lycka till för er andra, hänger nog kvar och ser hur det går för er <3.
Nu kanske jag vågar mig tillbaka hit? jag plussade på första försöket i september, en månad senare åkte jag in akut med enorma magsmärtor som visade att ägget fastnat i en äggledare (utomkvedshavandeskap). Det blev operation där ena äggledaren togs bort och efter det tog jag paus från allt här.. längtan efter ett barn är stor och jag kunde inte läsa om alla som försökte då vi inte fick försöka. Jag skulle få en mens innan vi skulle försöka igen så det har mest varit en enda lång väntan. Nu är jag, till min stora lycka, inne på slutet av min första mens efter detta. Så nu får vi snart försöka igen! Jag måste börja om med att ?tracka? min cykel men jag är så glad att kroppen funkar normalt igen. Ville bara skriva av mig och säga att nu kommer jag tillbaka till er. Stor kram på er alla som aldrig ger upp