slo92 skrev 2021-09-21 08:36:23 följande:
Åh okej, blev så förvirrad för de står ju på testen att de är 99% tillförlitliga om man testar på bim men jag ska försöka ha lite is i magen och vänta då... Tack snälla för att du tog dig tid att svara! :)
Ja, det är lite svårt att fatta allt det där, är inte säker på att jag förstår varför det blir som det blir. Jag plussade som sagt på apotekets samtidigt som jag fick negativt på testlagrets vanliga. Det var lite oklart hur känsligt apotekets skulle vara, men jag TROR inte att siffrorna antydde att det skulle vara känsligare, utan lika som testlagrets.
Oavsett tänker jag att just det att du fick lite utslag på ett test är ett gott tecken. Falskt positivt är väl väldigt ovanligt, medan det finns de som testar negativt fast de är gravida. Så min gissning, om det verkligen är ett streck och inte spökstreck, är att du kanske hade ett test med hög känslighet då, eller kanske högre koncentration hcg i urinen vid det tillfället pga druckit mindre (om du inte tog alla testen på samma gång så klart).
Det enda man kan göra är väl att försöka hålla ut och testa igen, så får vi alla hålla tummarna! Hcg ska väl fördubblas ungefär varannan dag i början, så det borde blir tydligare snart.