Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Någon som är bra på tempkurvor? kan jag verkligen haft ägglossning igår? 

• evelinagra1
    piiiggeliiin skrev 2022-01-23 09:46:45 följande:
    Om tempen går upp och håller sig över medellinjen i tre dagar så kan NC bekräfta ÄL, just nu är det svårt att se. Tar du tempen samma tid varje dag? 

ja okej! Ja ungefär samma tid, kan skilja med 30 min kanske, är första cykeln jag använder NC så har ingen koll hur det funkar än haha, men då väntar jag och ser :D

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-01-23 10:44:34 följande:

Kan fortfarande inte citera :(

Kanelkringla, jag hade inte räknat med att ägglossningen skedde på CD14 då, eftersom tempen gick ner så fort igen. Oftast håller sig tempen hög efter ägglossningen fram till mensen, sen hur mycket den höjs är olika :) avvakta och se om tempen håller sig på den högre nivån nu :)

evelinagra1, än så länge har tempen inte ökat så det går inte att bekräfta ägglossning, avvakta och se vad som händer de närmsta dagarna :)

Tack snälla för svar! Väntar några dagar och ser då :)
  • evelinagra1
    hej på er, jag borde ha haft ägglossning igår och idag har jag super mycket flytningar men dom är vita och som ?lotion? jag tror att jag brukar få så direkt efter ägglossning men är det någon som varit med om samma och vet vad det beror på?
  • evelinagra1
    Pinkfloweer skrev 2022-01-27 17:04:06 följande:
    Det har jag ofta med tror det e vanligt och inte att oroa sig över :)
    Ja okej, tänkte direkt när jag fick det att ?jaha nu blir det ingenting denna gången heller? haha..
  • evelinagra1
    Kanelkringla skrev 2022-01-27 19:27:00 följande:

Det är inte kört för det!! :)  Håller tummarna! nu har du långa väntan kvar till bim!! 

Jag har haft lite stickningar i brösten vilket jag inte brukar ha. MEN jag hittar på alla möjliga symtom nu. har en känsla av att det inte blev något denna gången heller! Bim den 2 februariGlad

tack snälla!! Håller tummarna att det blir många plus nu i februari <3 stickningar låter ju ändå lovande! 
  • evelinagra1

Nu är jag här och tjatar om min tempkurva igen haha, vet knappt själv vad det är jag undrar för förstår mig inte riktigt på detta än då det är första gången jag tempar..
    men tempar ju varje morgon och dagen det står att jag har ägglossning så kan det egentligen varit kvällen innan också som ägglossningen skedde eftersom att man bara tempar på morgonen? Och vad är det för konstig höjning och sedan dipp jag fick efter ägglossning??
  • evelinagra1

kanelkringla : Jahaa okej! då får jag hoppas att den inte flyttas fram för då har vi inte prickat in ägglossning haha

• evelinagra1

Min cykel ballade ur av rosenrot, däremot funkade bidrottninggele bättre för mig, glömde helt bort att ta det denna cykeln men förra cykeln fick jag ägglossning tidigare och fick mer symtom så antar att det är bra, sen blev ju dock inte gravid men :) 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?