Kiwikiwi skrev 2021-08-20 08:20:36 följande:
Precis så gick mina tankar, jag har kört med de rosa testen men när jag fick glad gubbe på morgonen tänkte jag också "tänk om jag haft glad gubbe sen igår em" eftersom jag också testat på morgonen bara. Vi låg då i stress innan jobbet och sen låg vi dagen efter, sen har vi inte legat mer. Jag är besviken att de redan nu känns som jag får tjata/påminna om att vi behöver ligga nu för att öka chanserna. Kommer kanske mer naturligt på kvällen men nu med den glada gubben har jag inte velat vänta 14 timmar till ifall de skulle blir för sent. Någon som känner igen sig? Har pratat med min sambo att jag inte vill känna mig tjatig men han är också lite "blyg" kring ämnet.
Och jag som försökt lugna dig, så kommer jag och blir nojig också! :D Jag kom dock på att man kan dubbelkolla med andra test också efter glad fast gubbe (för det går ju inte att testa mer med clearblue). Jag har även andra billigare test där det bara blir streck, och hade tagit ett sånt igår och fick inte superstarkt streck, men sen imorse och nu på eftermiddagen så ser jag en rejäl stegring. De är inte exakta lika starka, så det känns som att vi fortfarande har tid att få till det någon mer gång innan ägget verkligen släpper. Antagligen kommer vi att ligga lite senare ikväll. Får hoppas att det funkar. Känns inte bra att pressa min sambo heller, känner igen mig i tjatkänslan lite, fast egentligen är min sambo inte så brydd över samtalsämnet. Men känns lite så där att det ska stressas med sexet, känns liksom inte lika romantiskt som vanligt.