Nuärdetdags19 skrev 2021-12-10 17:18:10 följande:
Hej alla! Jag har följt tråden ett tag, gått tillbaka o läst dem flesta kommentarerna. Vill börja med att gratta alla som plussat blev så glad för er skull. Och speciellt ts stort stort grattis blev så himla glad för din skull :D och önskar resterande ett fint pluss snart <3
Har aldrig vågat skriva, men nu tänkte jag att jag måste det :D
Jag och min man har planerat i ett tag att bli gravida men det har inte riktigt funkat och jag har inte gjort så mycket egentligen förutom senaste ägglossningens då tog jag cb advanced ÄL test och vi hade mycket oftare ?mys? runt ägglossningsdagen på själva dagen och efteråt också. Så jag vet ju att jag prickat och känt mig gravid då jag verkligen haft så himla många symptom som jag inte brukar ha. Ont i svanken redan några dagar efter ÄL och det kändes först i högra äggstocken och sedan vänstra av en konstig anledning och det höll i sig i några dagar sen försvann det och kom tillbaka, typ som att det drar , sticker och jaaa? brukar få ömma bröst o känna av typ en vecka innan men kände inte av något förens typ igår har BIM söndag och har även haft så mycket flytningar som är vattninga tror hela tiden att det är mensen men nej.. . Tog ett tidigt graviditets test när det var BIM -4 men negativt.
Och idag när jag torka kom det flytningar med lite lite lite blod, alltså typ ett streck . Är det helt över för mig då? ;( vad tror ni ?
Ber om ursäkt så himla långt inlägg ?
Hej och välkommen hit! :) är så roligt med alla som ansluter sig hit. Jag hade ingen aning om att min tråd skulle få så många följare och inlägg, verkligen superkul.
Och tack för att att du skriver att du blev särskilt glad för mitt plus <3 fastän alla andra förtjänar sitt plus minst lika mycket, och ni som ännu inte fått pluset med så klart. Jag känner nu också stor respekt för att det tar lite tid, egentligen är ju inte fyra månader särkilt mycket, men man hinner ju ändå oroa sig rejält om man är lagd åt det hållet!
Svårt att säga om du är gravid och det är för tidigt för test, eller om du inte är gravid. Symptomen kan ju kännas så likt PMS, så var det för mig. Jag fick ju en liten aning när mensen var en dag sen, för den brukar inte vara det, och hade inte varit det sedan jag tagit ut spiralen. Det som jag tyckte skilde när jag tänker tillbaka var att vårtgårdarna växt och att jag hade mycket mer flytningar. Så dina flytningar är ju ett gott tecken :) en del plussar inte förrän efter BIM. Jag tog ju mitt test dagen efter, så vet inte hur det hade sett ut före. Går det inte nu så kan det ju gå nästa gång, nu vet du ju hur ägglossningatester funkar och så :)